label {display: block; } voor echo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijtoch

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Dag allemaal!

Ik heb een telefoonboekapplicatie'tje. Hierbij zit een simpel veldje waar een naam ingevuld kan worden, vervolgens word het nummer getoond.

Nu wil ik eigelijk dat dit nummer getoont word in een <input type=text />. Snapje?
Alleen wil ik dan graag dat dit veld een display block krijgt, zodat het niet aangepast kan worden.

Ik ben geen topprogrammeur, ik weet niet hoe ik dit moet fixen. Kunnen jullie mij helpen? :

Mijn CSS:

Code:
label {display: block; }

Mijn PHP echo. (hier laat hij dus het telefoonnummer zien. Maar dus nog niet in een input-text..
PHP:
echo $array[$_POST['naam']];

Als ik er probeer een input tussen te zetten haal ik de html code en php code helemaal door elkaar:S Ik kom er gewoon niet uit.

Bedank!

wat als <input type="text" name="telefoonnummer" style="display:block;"><?php echo $array[$_POST['naam']]; ?></input>

Bedankt voor uw reactie!

Opzich is het idee goed, alleen word het telefoonnummer niet in het input-veld geprint.

Ik lees op W3schools:
In HTML, the <input> tag has no end tag.

Dus het zal toch binnen <input blablabla /> moeten gebeuren :S
Nog een goede tip?

PHP:
<input type="text" name="telefoonnummer" value="<?php echo $_POST['telefoonnummer']; ?>" disabled="disabled" />
Je zult het "disabled"-attribuut moeten gebruiken, "display:block" heeft met opmaak te maken.

oohja, waar ook. had dezelfde werking als textarea in gedachte :O
verbeterder versie van tha devil
<?php echo "<input type='text' name='telefoonnummer' value=' " . echo $_POST['telefoonnummer'] . "' disabled='disabled ' />"; ?>
display:block betekend dat het element een hele regel breed in beslag moet nemen.

Laatst bewerkt:
@royb3: In welke zin is het een verbeterde versie? Jouw code gaat als het goed is een foutmelding produceren omdat je binnen je echo nog een echo gebruikt ;)
Daarnaast ben je volgens mij volgens de W3C-standaarden verplicht om dubbele quotes bij attributen te gebruiken.

tja, ik weet niet meer waarom ik mijn versie verbeterd noemde :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan