geertd
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 nov 2008
Hallo allemaal,
Ik wil een code maken dat als je op de button klikt de tekst die in Label4 staat gekopieërd wordt in een txt-file op het bureaublad. Aan het project heb ik al een tekstbestand toegevoegd. Het programma is btw een programma waarmee door op een button te klikken automatisch een wachtwoord wordt gegenereerd. Het gegenereerde wachtwoord staat in Label4. Wanneer je op de button klikt moet het wachtwoord dus op het bureaublad worden opgeslagen in het bestand 'Password Generator Wachtwoord(en).
Dit is de code:
Wanneer ik op de button klik wordt er op het bureaublad wel een bestand geplaatst, in de Messagebox zie ik ook de tekst van Label4. Maar in het tekstbestand komen ook nog allemaal andere wachtwoorden gezet. En dat terwijl in dat tekstbestand voor de eerste keer wordt geschreven. Dus de variabel tekst is dan dus leeg.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Geert
Ik wil een code maken dat als je op de button klikt de tekst die in Label4 staat gekopieërd wordt in een txt-file op het bureaublad. Aan het project heb ik al een tekstbestand toegevoegd. Het programma is btw een programma waarmee door op een button te klikken automatisch een wachtwoord wordt gegenereerd. Het gegenereerde wachtwoord staat in Label4. Wanneer je op de button klikt moet het wachtwoord dus op het bureaublad worden opgeslagen in het bestand 'Password Generator Wachtwoord(en).
Dit is de code:
Code:
Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
Dim desktop = My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop.ToString
Dim locatie = desktop + "\Password Generator Wachtwoord(en).txt"
If My.Computer.FileSystem.FileExists(locatie) = False Then
My.Computer.FileSystem.CopyFile("Password Generator Wachtwoord(en).txt", desktop & "\Password Generator Wachtwoord(en).txt", False)
My.Computer.FileSystem.WriteAllText("Password Generator Wachtwoord(en).txt", "Uw wachtwoord(en) is/zijn: ", False)
End If
Dim File As String = Label4.Text
Dim tekst = My.Computer.FileSystem.ReadAllText(desktop & "\Password Generator Wachtwoord(en).txt") & File
My.Computer.FileSystem.WriteAllText("Password Generator Wachtwoord(en).txt", vbCrLf & tekst, True)
MsgBox("Het wachtwoord is opgeslagen in een bestand op het Bureaublad", MsgBoxStyle.Information, "Opslaan is voltooid")
MsgBox(Label4.Text)
End Sub
Wanneer ik op de button klik wordt er op het bureaublad wel een bestand geplaatst, in de Messagebox zie ik ook de tekst van Label4. Maar in het tekstbestand komen ook nog allemaal andere wachtwoorden gezet. En dat terwijl in dat tekstbestand voor de eerste keer wordt geschreven. Dus de variabel tekst is dan dus leeg.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Geert