LAN valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnyside

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
60
Ik heb meetal geen verbinding meer op desktop (XP) met vaste kabel aansluiting. Loopt via router. Draadloos krijg ik (op laptop) wel verbinding. In configuratie > verbindingen staat alles OK (automatisch, en aan). Herstellen al gedaan. IP adres is toegewezen.

de kaart is een Broadcom NetXtreme Gigabit. Ik heb nieuwe driver voor deze kaart voor de zekerheid geinstalleer (b57xp32) . Geen succes.

Op UPC kastje knippert verbinding´s led. Bellen met provider?

Groet
Carlo
 
Ik heb meetal geen verbinding meer op desktop (XP) met vaste kabel aansluiting. Loopt via router. Draadloos krijg ik (op laptop) wel verbinding. In configuratie > verbindingen staat alles OK (automatisch, en aan). Herstellen al gedaan. IP adres is toegewezen.

de kaart is een Broadcom NetXtreme Gigabit. Ik heb nieuwe driver voor deze kaart voor de zekerheid geinstalleer (b57xp32) . Geen succes.

Op UPC kastje knippert verbinding´s led. Bellen met provider?

Groet
Carlo

Eerst kijken of het aan de kabel ligt, door een andere kabel tussen je desktop en de router. Desnoods door de desktop even in de buurt van de router te zetten.
Vaak ligt het namelijk aan een kapotte kabel.

Als je UPC belt heb je kans dat ze je niet helpen, want ze bieden geen ondersteuning voor netwerk en routerproblemen.
Het enige wat ze zullen zeggen is: zet de kabelmodem en desktop uit en verbind rechtstreeks de kabel tussen de kabelmodem en de desktop.
Zet nu eerst de kabelmodem aan en wacht even tot deze volledig is gestart.
Zet hierna de desktop aan en kijk of er internetverbinding is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb computer bij modem gezet. Op jouw manier aangesloten is er verbinding. maar zo gauw via router aangesloten niet meer ook niet op laptop.

router opnieuw ingesteld vanuit fabrieksinstellingen...

melding: mogelijk probleem met DNS. neem contact op met beheerder.

heb je daar iest aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan