LAN-verbinding met Windows Vista. Problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hey,

Ik heb een probleem, mijn computer maakt namelijk geen verbinding met internet als ik een lan-verbinding aansluit. Draadloos met een stickie in een USB van netgear lukt prima.

Wat heb ik o.a. gedaan ( Dit zijn de fabrieksinstellingen )

- De ICP/TP Protocol 6 aan/uitgevinkt.
- Wel eens geprobeerd om openbaar/particulier verschil te maken (weet niet of dit nu het probleem is)
- Harde Reset van de modem die OnsBrabantNet heeft geinstalleerd met verbinding tot de router die internet uitzend ; dit betreft een Linksys wrt54g.

Help? :confused:

M.Vr.Gr. D0mzy.

Welk moederbord heb je?
Is de lan-poort toevallig niet uitgezet in de bios?

Loll nieuwe computer. Ik check het wel even na in de Bios. Kan me zo niet herinneren welk moederbord het is maar dat hoop ik snel te weten te komen.:rolleyes:

Mijn computer is een HP Compaq Presario SR5440NL met AMD Phenom 9400 Quad-Core Processor.

Ik heb even in mijn Bios gekeken en daar stond bij :

Onboard LAN : Enabled.
Onboard LAN boot Rom : Disabled.

JippyJaJee, hij heeft nog nooit LAN goed gedraaid, hij heeft zelfs een keer slomer gelopen waarschijnlijk dankzij die kabel. Maar goed, hopelijk kun je hier wat mee.

Hallo d0mzy!

Ik zou dan die bios instelling "Onboard LAN boot Rom" ook op enabled zetten hé ;)

verder zou ik ook eens gaan kijken is je apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens of vraagtekens staan

Er staan nergens uitroep- of vraagtekens.

Dan zal ik zodadelijk de computer opnieuw op gaan starten om te kijken of het helpt dat ik boot rom ook aanzet. Momenteel ben ik even iets aan het downloaden..

heb je dan toch al de laatst nieuwe drivers geinstalleerd voor je netwerkkaart?

als het al niet werkt vanaf het begin, waarom ga je dan niet terug naar de winkel :confused:

Hallo d0mzy!

Ik zou dan die bios instelling "Onboard LAN boot Rom" ook op enabled zetten hé ;)

verder zou ik ook eens gaan kijken is je apparaatbeheer of daar geen uitroeptekens of vraagtekens staan

Je hoeft niet met Lan te booten:O

Ik weet niet welke netwerkkaart ik heb en heb ook geen zin om open te schroeven. ( de computer dan ) zodat ik iets kan uploaden. Maar ik heb SP1 dus misschien heeft het geeneens nut.

als ik precies wil weten wat er in mijn laptop steekt wil ik hem ook niet open breken hoor ;)

er bestaan daarvoor softwarematige programmatjes om erachter ge komen;)
pc wizard is daar een goed voorbeeld van.
daarmee kan je erachter komen welke netwerkkaart je hebt...

als ik precies wil weten wat er in mijn laptop steekt wil ik hem ook niet open breken hoor ;)

er bestaan daarvoor softwarematige programmatjes om erachter ge komen;)
pc wizard is daar een goed voorbeeld van.
daarmee kan je erachter komen welke netwerkkaart je hebt...

Ik heb em gedownload en ga nu slapen. Ik zeg je morgenvroeg wel meteen welke kaart ik heb. :thumb: Goedenacht.

Ok slaapwel maar een antwoord van mij zal je niet moeten verwachten voor morgenavond.

ik zal men best doen om zo snel mogenlijk terug te reageren dan

Ik doe het vanmiddag wel een keer ; nu ben ik slaaaaperig. Akkoord. :o

Nou moe! Programma hangt vast op 72% ; dan staat er reageert niet en dan doet heel de computer niks meer, zelfs taakbeheer enzo ook niet.

Ander programmaatje dan maar?

Veld Waarde
Netwerkkaarteigenschappen
Netwerkkaart NETGEAR WG111v3 54Mbps Wireless USB 2.0 Adapter
Interfacetype Onbekend
Hardware adres 00-1E-2A-44-AF-9F
Verbindingsnaam Draadloze netwerkverbinding
Verbindingssnelheid 51 Mbps
MTU 1500 bytes
DHCP huur verkregen 1-8-2008 12:26:24
DHCP huur loopt af 2-8-2008 12:26:24
Bytes ontvangen 20040758 (19.1 MB) - 4.1 KB/s
Bytes verzonden 3113028 (3.0 MB) - 137 bytes/s

Netwerkadapteradres
IP / SubNet Mask 192.168.1.100 / 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DHCP 192.168.1.1
DNS 88.159.1.200
DNS 88.159.1.201

Netwerkadapterfabrikant
Firmanaam NETGEAR
Productinformatie http://www.netgear.com/products/adapters.html
Besturingssoftware download http://www.netgear.com/support/dnld_main.asp

Dit is het draadloze geval dus wat ik nu gebruik.

Verder is er geen netwerk denk ik.

heb je dan al die besturingssoftware gedownload in het linkje dat je zelf aangeeft?

Tuurlijk. Eerst software installeren en daarna aansluiten. Geeft de wizard ook aan.

Volgende keer post het alstjeblieft gewoon in die link, is wat makkelijker aangezien ik een hoop (onopgeloste) vragen heb.

Je kan dus gemakkelijk en zonder problemen draadloos gaan surfen met die modem/router die je nu hebt maar alleen met een lan kabel gaat het niet, heb ik dat juist?

Als het een nieuwe pc is, dan vermoed ik ook dat je daarvoor een andere had.
werkte daarop lan wel met diezelfde modem/router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan