Landinstellingen wijzigen dmv batchfile in Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Is het mogelijk om de landinstellingen van Windows7 te wijzigen dmv een batch/script of zoiets.
En dan na het draaien van bepaalde (windows7) software, de landinstellingen weer terug te zetten zonder een nieuwe windows start?

Zoja dan is de volgende natuurlijk vraag hoe? :)

mvgr

Bert
 
Wellicht dat je beter ook even kan uitleggen waarom je dat nodig hebt.
 
Wellicht dat je beter ook even kan uitleggen waarom je dat nodig hebt.
Dat is nodig omdat er W7 software wordt gestart die alleen goed werkt met de engelse landinstellingen.
Terwijl de PC staat ingesteld op NL. Het is onhandig om dat steeds met de hand te doen (wat vergeten kan worden) daarom zoek ik een methode om dat gebruiksvriendelijker te maken.
Dus:
1. zet landinstellingen op Engels.
2. start windows software.
na afsluiten windows software, zet landinstellingen weer op NL.
 
En hoe doe je dat dan met de multitasking van Windows. Als het programma open staat reageert je Excel dus anders dan als het programma niet draait.

Lijkt me eerlijk gezegd een probleem wat de ontwikkelaars van de software moeten oplossen. Hebben duidelijk geen rekening gehouden met basisregels in het programmeren van een Windows applicatie.

Welke landinstellingen wil je aanpassen? Toetsenbord-layout of bijv. de munteenheden en dergelijke?
 
Ik ben wel benieuwd welke software dat dan is inderdaad, welke instellingen dan niet goed zouden zijn en hoe dat zijn weerslag in Excel heeft.
 
En hoe doe je dat dan met de multitasking van Windows. Als het programma open staat reageert je Excel dus anders dan als het programma niet draait. ?

Het gaat niet over Excel, en er draait op zo'n aangepast moment geen andere software.

Lijkt me eerlijk gezegd een probleem wat de ontwikkelaars van de software moeten oplossen. Hebben duidelijk geen rekening gehouden met basisregels in het programmeren van een Windows applicatie.

Dat leek mij ook maar dat lukt ze niet (of ze willen het niet) ze doen het in ider geval niet.

Welke landinstellingen wil je aanpassen? Toetsenbord-layout of bijv. de munteenheden en dergelijke?

De punt en de komma, voornamelijk vanwege (niet financiele) getallen.
de verschillen tussen 110.000,5 en 110000,5 zorgen ervoor dat de getallen verkeerd worden geinterpreteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan