Lang wachten met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik moet telkens als ik mijn computer opstart lang wachten voordat die helemaal is opgestart. Nadat die windows XP heeft geladen en net voordat het welkoms scherm komt, verschijnt er een zwart scherm en die blijft denk ik twee minuten staan. Dan gooit hij mijn alle USB dingen eruit. Ik heb een muis die op USB werkt en die werkt dan niet meer, die moet ik opnieuw er in en eruit halen voordat die weer werkt.

Ik heb al de drivers van de USB gedownload en geinstalleerd maar dit lijkt niet te werken.

Waar kan het aan liggen?

Ik heb dus windows XP,
Moederbord is K7VT2 (ASrock) (ja wel wat verouderd al :P)
als jullie voor de rest nog dingen moeten weten hoor ik het wel ..

Alvast bedankt,

Blazzter

Zet je internetmodem eens een aantal minuten uit: zonder stroom. Dan pc terug starten.

Raymond

Zo kan je de interneteigenschappen en verbinding updaten en dit kan dikwijls de oorzaak zijn van het slecht opstarten.
Op deze manier hebben we al vele mensen geholpen ermee.

Raymond

Zo kan je de interneteigenschappen en verbinding updaten en dit kan dikwijls de oorzaak zijn van het slecht opstarten.
Op deze manier hebben we al vele mensen geholpen ermee.

Is dat voor een bepaalde provider ??

Laatst bewerkt:
Bij telenet gebeurt dit weleens.

Sorry dat ik wat laat reageer, maar ik had het de afgelopen tijd een beetje druk.
Ik heb het ondertussen mijn modem uit gezet en van de stroom afgehaald, maar dit mocht niet baten. Kan het dan nog ergens anders aan liggen?

Dus even snel kort overzichtje waar het waarschijnlijk niet aanligt:

-niet aan modem
-niet aan format, daarvoor was het tenslotte ook al
-niet in msconfig, daar staan alleen de benodigde dingen aan en die van me firewall, virusscanner.

Als geen van de suggesties helpt dan zou ik de pc formatteren.

Ik heb dus windows XP,
Moederbord is K7VT2 (ASrock) (ja wel wat verouderd al :P)
als jullie voor de rest nog dingen moeten weten hoor ik het wel ..

Een stukje uitgebreidere systeemgegevens zou toch wel welkom zijn.

Misschien is je voeding wel gewoon te weinig voor het aantal USB apparaten dat je hebt. Je netwerk-kaart zou brak kunnen zijn.

Ik zie formateren staan -> Heb je wel de juiste drivers van je hardware geinstalleerd (allemaal)?

Wat voor programma's start je op als je de PC aanzet?
Welk servicepack heb je geinstalleerd?
Wat gebeurt er als je PC zonder muis opstart en daarna aankoppelt?
Hoe staat het met defragmentatie van je harddisk?
Heb je je geheugen getest? -> memtest 86
Heb je je harddisk getest? -> chkdsk /f /r

Gebruiker ProfPC had hetzelfde probleem en bij hem lag het aan de drivers van zijn videokaart!

Wat voor programma's start je op als je de PC aanzet?
Welk servicepack heb je geinstalleerd?
Wat gebeurt er als je PC zonder muis opstart en daarna aankoppelt?
Hoe staat het met defragmentatie van je harddisk?
Heb je je geheugen getest? -> memtest 86
Heb je je harddisk getest? -> chkdsk /f /r

Ik heb alleen de dingen die moeten opstarten voor windows aan staan en eentje van mijn firewall (PC Cillin internet security 2007).
Overigens heb ik Windows XP Pro met service pack 2.
Dat van zonder muis opstarten heb ik nog niet gedaan, zal ik binnenkort doen.
Defragmentatie ook nog niet uitgevoerd omdat ik net geformatteerd had.
Die memtest die werkt niet bij mij in cmd, of moet ik dat ergens anders doen.
Ik ga nu mijn computer opnieuw opstarten en dan voert hij de chkdsk /f en chkdsk /r uit.
ik zal gelijk mijn muis er even uit halen :P

Defragmentatie ook nog niet uitgevoerd omdat ik net geformatteerd had.
hoef je ook niet te doen dan.

Die memtest die werkt niet bij mij in cmd, of moet ik dat ergens anders doen.
Ik ga nu mijn computer opnieuw opstarten en dan voert hij de chkdsk /f en chkdsk /r uit.
ik zal gelijk mijn muis er even uit halen :P
Doe daarna gelijk: menu start -> uitvoeren -> type sfc /scannow (houd je windows CD bij de hand)

memtest is geen commando, dat kan je downloaden. Een opstartdiskette of CD-rom van maken, die je dan gaat gebruiken om je geheugen van je PC te testen.

www.memtest86.com

hoef je ook niet te doen dan.

Doe daarna gelijk: menu start -> uitvoeren -> type sfc /scannow (houd je windows CD bij de hand)

memtest is geen commando, dat kan je downloaden. Een opstartdiskette of CD-rom van maken, die je dan gaat gebruiken om je geheugen van je PC te testen.

www.memtest86.com

Sorry wist ik niet van memtest.
Het ligt aan mijn muis! Want als ik hem eruit haal dan start deze wel snel op. Drivers opnieuw installeren van muis heeft niet mogen baten.

Er is alleen nu een klein probleempje bij gekomen, ik krijg nu eventjes 5 sec een blauw scherm nadat ik die commando chkdisk had ingevuld. Hoe krijg ik hem zogezegd weer "uit". want hij geeft in dat blauwe scherm een fout aan dat hij het volume kan bepalen of iets dergelijks?

Sorry wist ik niet van memtest.
Het ligt aan mijn muis! Want als ik hem eruit haal dan start deze wel snel op. Drivers opnieuw installeren van muis heeft niet mogen baten.
USB of PS2, indien USB, andere USB poort proberen. Welk merk / type muis, misschien is het probleem bekend.

Er is alleen nu een klein probleempje bij gekomen, ik krijg nu eventjes 5 sec een blauw scherm nadat ik die commando chkdisk had ingevuld. Hoe krijg ik hem zogezegd weer "uit". want hij geeft in dat blauwe scherm een fout aan dat hij het volume kan bepalen of iets dergelijks?

Hoe bedoel je dat blauwe scherm? Kom je wel terug in windows? Doe dan:
menu start -> uitvoeren -> cmd /k chkdsk c: /f /r dan zou het schermpje moeten blijven staan en kan je het lezen.

Of is het een full screen blauw scherm en start dan je computer opnieuw op? Ga dan naar:
menu start -> uitvoeren -> type sysdm.cpl -> tabblad geavanceerd -> knop instellingen onder "Opstart- en herstelinstellingen"
- aanvinken: een gebeurtenis in het systeemlogboek vastleggen
- uitvinken: de computer opnieuw opstarten
OK -> OK
Dan zou je een blauw scherm met een foutmelding moeten krijgen dat blijft staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan