• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lange formule correct doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadhd

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2014
Berichten
13
Ik heb de onderstaande formule:

=IF(ISNUMBER($Q42);SUM('Opslag grafiek'!C$113:C$268);IF(ISNUMBER($R42);SUM('Opslag grafiek'!C$113:C$268);IF(ISNUMBER($S42);SUM('Opslag grafiek'!C$113:C$268);IF(ISNUMBER($T42);SUM('Opslag grafiek'!C$113:C$268);IF(ISNUMBER($U42);SUM('Opslag grafiek'!C$113:C$268);IF(ISNUMBER($V42);SUM('Opslag grafiek'!C$125:C$172);0))))))

Ik moet dit vakken naar beneden kopiëren, en daarmee wil ik de dikgedrukte cijfers en letters dat ze meetellen.
Dus de C word in het volgende vakje D en 42 word 43.
Als ik sleep word alleen de 42 een 43 maar de C word geen D.

Is er een mogelijkheid om dit te doen?
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je met Rij() werken.

bv:
=ADRES(RIJ();RIJ()-10)
 
Hoe bedoel je dat?
Ik gebruik maar 1 rij, recht naar beneden. Daarom gaat het getal wel mee omlaag maar de letter niet naar rechts, omdat ik niet naar rechts ga. maar ik wil wel dat het naar rechts gaat.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt dit voldoende:

SUM(IF(ISNUMBER($V42),'Opslag grafiek'!C$125:C$172,'Opslag grafiek'!C$113:C$268))
 
Mij lijkt dit voldoende:

SUM(IF(ISNUMBER($V42),'Opslag grafiek'!C$125:C$172,'Opslag grafiek'!C$113:C$268))

En hoe komt hij dan naar een D als ik hem naar beneden kopieer? Ik moet het namelijk 120 keer onder elkaar hebben staan, maar dan de dikgedrukte door laten tellen.
 
Zet onderstaand stukje eens in J8, en voer het eens een paar rijen naar onderen.
Code:
=ADDRESS(ROW()-7;ROW()-7;3)


Later kan je eens stoeien met:
Code:
=SUM(INDIRECT(ADDRESS(ROW()-7,ROW()-7,3)&":"&ADDRESS(138,ROW()-7)))
 
Even een voorbeeldje gemaakt zoals Harry reeds meegegeven had
 

Bijlagen

  • Map1 jordia.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 19
Als het goed wat hier bovenstaat, verander ik nu het antwoord, maar hoe kan ik het excel bestand qua formule veranderen?
want het antwoord is variabel op de gegevens in 'opslag grafiek'

en dat is alleen het getal.
 
Formule staat reeds in kolom F van mijn voorbeeld. met uitleg wat je zelf moet aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan