Language MUI files in windows zetten zonder vistalizator, stappenplan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
76
Hallo!

Op mijn werk pc had ik windows 7 Pro staan. Dat raakte op een gegeven moment zo vervuild dat ik een verse start heb gemaakt met een SSD. Besloot hiervoor om een verse installatie te doen. Ik had echter geen recovery cd liggen, dus heb ik een willekeurige windows 7 pro installatie gepakt en daar mijn oude product key ingevoerd. .... En dit was natuurlijk de Engelse versie.

Ik heb mijn oude windows nog op de harde schijf staan. Is er een moment om language files uit mijn oude windows te halen en die in de nieuwe te plakken? Want er bestaan geen language packs voor windows 7 pro als ik me niet vergis!

Alvast bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je de taal gewoon veranderen door taalpakketten te installeren. Die kun je gewoon downloaden bij Microsoft. Mocht dit niet lukken, is de Vistalizator een optie. Die heb ik zelf ook gebruikt en die werkt erg goed.
 
Hey bassie! Ik heb al een tijd gekeken op internet en heb inderdaad gezien dat het mogelijk is. Maar alleen bij de Ultimate en Enterprise versies van windows. Even de vistalizator checken!
 
Het is inmiddels gelukt!! Bij de Vistalizator kreeg ik een foutmelding "MD5 checksum validation failed" bij het inlezen van de CAB file. Na een beetje speuren op internet stuitte ik op de volgende manier om de CAB file alsnog in je windows te implementeren. Dit wil wel zeggen dat de oude taal (engels in mijn geval) vervalt en niet meer te selecteren is!

Stappenplan:

* Open a command line. WINDOWS+R then type cmd then hit ENTER.

* Type DISM /Online /Add-Package /PackagePath:'PATH_TO_MUI_FILE'. Be careful spaces are required and replace 'PATH_TO_MUI_FILE' with your MUI file location. Hit ENTER.

* Then type bcdedit /set {current} locale LOCALE_KEY. Do not edit {current} Replace LOCALE_KEY with your language file key for example English en-US Turkish tr-TR

* Then type bcdboot %WinDir% /l LOCALE_KEY Replace LOCALE_KEY with your language file key

* Then open regedit. WINDOWS+R then type regedit then hit ENTER.

* Go to the HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/MUI/UILanguages

* Then delete the old MUI file set folder.

* Reboot.

Dit heeft voor mij gewerkt om de CAB file te selecteren! De language packs kan je wel via de site van Vistalizator downloaden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan