Langzaam opstarten en foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wait2see

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Microsoft Online assited Support werkt niet. Dus hier ook maar de vraag gesteld. Werkte de vorige keer ook veel sneller.

Ik heb sinds kort Windows XP Pro geinstalleerd. Het opstarten van de PC duurt heel lang (4 min) met een zwart scherm. Daarna start Windows op, op de normale manier (zo lijkt het).

Maar ik krijg soms een foutmelding. In een pop-up-scherm verschijnt "msmsgs.exe-Toepasingsfout. De instructie op 0x68d59a56 verwijst naar geheigen op 0x018c024. De lees- of schrijfbewerking ("read") op he geheugen is mislukt."

Wat te doen?

Ik denk, dat het te maken heeft met de geluidskaart (C-media) De update via de website van microsoft hiervan wil ook niet.

Grt'n
Han Wijman

Messenger gede-installeerd

Ik heb de messenger eraf gehaald. Tot op heden geen foutmeldingen gehad, maar het opstarten is nog steeds heel traag.

Nog niet sneller

Ik heb de lijst van de link, die "crash" geeft slechts 1 keer gezien helaas, want wat daar stond was erg interessant.

Ik heb niet MSoffice, maar wel MS Works geinstalleerd staan.

Maar goed, ik heb het opstarten van C-media weg gehaald met msconfig.

Helaas is het systeem nog niet sneller.

Re: Nog niet sneller

Geplaatst door Wait2see
Ik heb de lijst van de link, die "crash" geeft slechts 1 keer gezien helaas, want wat daar stond was erg interessant.
Hoezo 1x gezien, hier doet de link het gewoon.:confused:

Helaas nog niet opgelsot

Na 14 dagen is het probleem nog niet opgelost. Ik heb me er inmiddels natuurlijk al een beetje bij neergelegd.

Weer zo'n voorbeeld van "De tijd heelt alle wonden".

Maar als er nog mensen zijn met een oplossing, dan houd ik me aanbevolen!

Maar nu weten we nog niet wat er allemaal bij jou mee opstart. Is het trage opstarten altijd al zo geweest of is dat gekomen nadat je iets ingebouwd hebt of software geïnstalleerd hebt.

Op Helpmij staat ergens een thread tegen blauwe schermen en vastlopers enzo...maar weet nie meer waar. Gelukkig heb ik het opgeslaan. Probeer ze eens uit.

Bijlagen

Oh, ja
Kun je even met Aida32 ofzo je systeem scannen zodat we te weten kunnen komen hoe jouw systeem geconfigureerd is (hardware).

Geplaatst door KurtVanHulle
Was er geweest maar kon enkel berichten van laatste 30 dagen zien...:o
Klopt, alleen verenigingsleden kunnen verder in het archief zoeken.:)

Zoals ik begrijp in je probleemstelling, is de vertraging vooral voordat Windows daadwerkelijk begint met opstarten (zwart scherm).
Ik ga ervan uit dat je bedoelt de tijd die ertussen zit dat je pc een self-test uitvoert en het Windows XP laadscherm verschijnt met voortgangsbalk.

Als je dit bedoelt, zou ik even je bios-instellingen checken. Staat de opstart-volgorde van je pc goed, zoekt hij niet eindeloos naar eventuele netwerkbronnen, roept hij een apparaat op wat niet aanwezig is, enz.

Je tweede probleem betreft Windows Messenger en niet MSN Messenger. Let goed op als je deze er eerst af haalt dat je Windows messenger deinstalleert en vervolgens de nieuwste versie (4.7) installeert.

Ben benieuwd of je eruit komt....
Suc6

Geplaatst door Captain Schaap
Zoals ik begrijp in je probleemstelling, is de vertraging vooral voordat Windows daadwerkelijk begint met opstarten (zwart scherm).
Ik ga ervan uit dat je bedoelt de tijd die ertussen zit dat je pc een self-test uitvoert en het Windows XP laadscherm verschijnt met voortgangsbalk.

Als je dit bedoelt, zou ik even je bios-instellingen checken. Staat de opstart-volgorde van je pc goed, zoekt hij niet eindeloos naar eventuele netwerkbronnen, roept hij een apparaat op wat niet aanwezig is, enz.

Ben benieuwd of je eruit komt....
Suc6

Dat is inderdaad het probleem.
Ik ga nu de bois nakijken en meld jullie wat er fout stond.

Bios-instelling lijkt OK

Ik heb de BIOS-instelling bekeken en deze lijkt OK. Ik ben op dat gebied een leek, dus zeker weet ik dit niet.

Maar nu kreeg ik bij het installeren een foutmelding. Zo iets van "Can't read memory blablabla".

Zou er iets met het geheugen aan de hand zijn? Hoe kan ik dit controleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan