Langzaam opstarten en foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Bios-instelling lijkt OK

Geplaatst door Wait2see
Zou er iets met het geheugen aan de hand zijn? Hoe kan ik dit controleren?
Je geheugen kan je controleren met Memtest86.
Hier kan je Memtest86 vinden;
http://www.memtest86.com/
Zorg dat je een floppy hebt, waar ie op kan.
Start de pc hiermee op en de test begint vanzelf.
Zorg wel dat je vanaf floppy kan opstarten.
(boot volgorde)

sorry voor de late reactie, maar alsnog...:confused:

Wat betreft die foutmelding, dat blijft nu gissen.
Als je BIOS idd goed lijkt te staan (je kan de instellingen wel eventueel naar default settings zetten), moeten we verder kijken.

Zoals ik begreep kan je Windows wel opstarten.
Eventueel in veilige modus met opdrachtregel en start de opdracht prompt (start - uitvoeren - cmd)

tik het volgende in:
cd\
cd windows\system32
fixmbr

deze opdracht schrijft een nieuwe master boot record voor je harde schijf, het zou namelijk zo kunnen zijn dat deze deels beschadigd is en dat het allemaal daarom zolang duurt.

Laat ff weten of dit lukt en/of je iets meer herinnert van de foutmelding. Is het gelukt trouwens met messenger opnieuw installeren?

Garoeten!

Geplaatst door Captain Schaap
sorry voor de late reactie, maar alsnog...:confused:

Wat betreft die foutmelding, dat blijft nu gissen.
Als je BIOS idd goed lijkt te staan (je kan de instellingen wel eventueel naar default settings zetten), moeten we verder kijken.

Zoals ik begreep kan je Windows wel opstarten.
Ja eerst zie ik het scherm met Windows XP met die drie lopende blauwe blokjes. Na 10 seconden wordt het scherm heel donkergrijs en lijkt het alsof er niets gebeurt. Het lampje dat een schijfactiviteit signaleert doet niets. Dan na 3 minuten start hij door en is hij redelijk snel klaar.
Eventueel in veilige modus met opdrachtregel en start de opdracht prompt (start - uitvoeren - cmd)

tik het volgende in:
cd\
cd windows\system32
fixmbr

deze opdracht schrijft een nieuwe master boot record voor je harde schijf, het zou namelijk zo kunnen zijn dat deze deels beschadigd is en dat het allemaal daarom zolang duurt.

Laat ff weten of dit lukt en/of je iets meer herinnert van de foutmelding.
Maar wat doe ik daarna. Dus hoe krijg ik mijn oude boot weer terug?
Is het gelukt trouwens met messenger opnieuw installeren?

Garoeten! [/B]
Ja, Messenger de- en weer installeren is gelukt. Dat was niet het probleem.

Trouwens, ik heb vermeld dat ik een error kreeg met "Can't read memory blablabla". . Dat blijkt aan een windows-update te liggen, waardoor ATI kaarten deze melding geven. Dat is dus ook weer opgelost met een patch van microsoft.

Zoals ik begrijp, kun je een nieuwe boot aanmaken laten voor wat het is. Windows begint dus wel snel met laden, en hangt vervolgens halverwege voor zo'n 3 minuten.
Dit lijkt toch heel erg op een driver die moeilijk wordt geladen. Controleer of voor alle apparaten in apparaatbeheer het juiste stuurprogramma is geinstalleerd en of ze geen conflicten geven.
Een andere mogelijkheid is om de computer in de veilige modus met foutopsporingsmodus te starten.

Een ander tooltje is bootvis; deze analyseert en herschikt je manier van opstarten. Helaas is Microsoft gestopt met het distruberen van dit tooltje, eventueel heb ik deze voor je.

Toch komt me dit probleem niet onbekend voor. Bij een kennis van me bleef de laadbalk enorm lang hangen en heel langzaam lopen. Als hij de spatiebalk aanraakte, ging deze spontaan naar de juiste snelheid...

De oplossing wordt nu wel erg spannend.

:eek: :8-0: :8-0: :8-0: :8-0: :8-0: :D :) :( :o

Driver Soundcard

Apparaatbeheer gaf aan, dat de soundcard niet goed is geinstalleerd. Na herinstalleren bleef dit zo. (Hij blijft dus een geel uitroeptekentje weergeven).

Ik kan mijn soundcard (Sweex 7.1) niet installeren. Niet via de bijgeleverde CD en ook niet via de downloadsite van sweex.

Maar nu komt het. Mijn PC geeft wel geluid. Musicmatch en alle andere soundtoepassingen werken gewoon.
Dus wat de fout is, weet ik niet.

En wat betreft het opstarten....................
Na het installeren van DirectX 9.b is het aanzienlijk sneller geworden. Sterker nog. Ik krijg het gevoel dat het opstarten nu normaal verloopt. Maar ik wil toch nog met bootvis uitvissen of er nog wat aan de hand is, voordat ik aangeef, dat het probleem is opgelost.

Tis OK

Vraag me niet hoe het komt, maar het opstarten is nu goed.

Het euvel was grotendeels al verholpen na het installeren van DirectX 9.b, maar bootvis heeft ook een duit in het zakje gedaan.

Wat mij opvalt is, dat voor bootvis NAV meteen opgestart en actief werd, en nu pas actief wordt nadat alle andere programma's zijn opgestart.

Iedereen bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan