Langzame Pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
die nvcpl is niet de trojanvariant dacht ik. tis toch een dll?
dll => nvidea display.

dus al wat AV verwijderd zo te zien :-)
maarre, ga je nu voor mcafee of avgnt?
die staan er beide nog op.

handig dat je dit alles ook even gepost hebt. kan voor anderen die aan het zoeken zijn best wel handig zijn! :thumb:

oh, ik zie dat jouw schijf iets van 132 Gb is. Kun je niet ergens aan partitie software komen? Veel handiger als je de systeemschijf iets van 10 - 15 Gb maakt.
En al je data ergens anders neerzet. stel dat je het os opnieuw moet installeren, heb je je data partitie nog steeds staan. (kun je natuurlijk ook weer opdelen)
daarnaast gaat defragmentatie, schijfopruiming etc natuurlijk sneller als je een kleinere systeemschijf hebt die je even inde onderhoud zet. (en ik blijf erbij dat het systeem ook iets sneller gaat dan)

Laatst bewerkt:
avgnt ga ik dan voor.

en is inderdaad de dll.

Maar 2 virusscanners is niet 't probleem...Dus what's next ?

Groetjes,

wat, je weet zeker dat dat niet het probleem was? Gaat hij nog steeds traag dan?
in dat geval wil ik het zwart op wit hebben omdat ik hier vaak lees dat 2 AV's het systeem kunnen vertragen. Kan ik mooi wapperen met jouw voorbeeld..
:confused:

oh wacht.. kunnen vertragen he

Nee, ik heb laatst m'n hele computer geformatteerd, heel windows eropnieuw opgezet, maar probleem blyft zich voortdoen, zelfs met 0 virusscanners.

ik ga slapen. misscihen dat een of andere toverfee het in mijn oor fluistert.
:confused:

Laten we 't hopen, hartstikke bedankt voor je hulp in ieder geval, en als je er niet uitkomt..stuur dan ef een andere expert naar dit topic :thumb: .

Slaap lekker

Groetjes,

ik zie echt niets aanwijsbaar.Maarhet heeft echt NIETS met internet te maken. Blijft verdacht stil in deze draad van medebijstanders :D
dus, vers beginnen.

zit nog steeds met die 2 cpu. (bij gebrek aan wat beters)
type is D1627-c

waarmee kun je dat alles uitlezen? dxdiag en toch ook nog ander proggie?
pak everest hier even van.
http://www.starfix.nl/includes/helpdesk/downloads/everest.php

je hebt ook mbm erop? benieuwd naar de cpu temperatuur als die actief is.

sorry voor het chaotische, hoop dat het toch nog enigzins duidelijk is.

je hebt ook mbm erop? benieuwd naar de cpu temperatuur als die actief is.

enne, schijven al opnieuw ingedeeld? zie 3 posts terug.

==>. alvast je specs van je mobo.
d1627-c
Mainboard - So

Laatst bewerkt:
de kans is klein dat het helpt maar misschien zit er een bugje in de driver dus probeer deze eens te updaten.

ik snap het echt niet. die cpu's. ik zoek overal maar ik zie nergens dat het een dual mobo is volgens de fabrikant.

Wil jij eens dat systeem opendoen en zien of jij 2 van die processoren ziet?

dan voor de finetuning: heb je de 2 memories van 256 mb in slot 1, bank1 en slot 2 bank 1 staan?
volgens het boekje dat bij de d1627-c hoort maak je daarmee optimaal gebruik van de dualgeheugenbank.
slot 1 bank 1 ligt niet direct naast slot2 bank 1. check die handleiding anders maar even. staat het in uitgetekend.

Had je sinds dat je dit probleem hebt nog hardware veranderd? (geheugen bijgestoken of iets dergelijks).
En ik zou toch die eene viruscanner eraf halen, het is nergens voor nodig om twee scanners op je pc te installeren, die zitten mekaar alleen maar in weg.
Verder heb je alle bijhorende drivers geïnstalleerd tijdens de schone installatie van windows?
Dus:
  1. Moederbord drivers (chipset)
  2. Geluidskaart drivers.
  3. Grafische kaart.
  4. Netwerkkaart drivers.
Enzovoort.

Ook op de Siemens site gekeken voor de laatste versie van de drivers die je nodig hebt?

Je hebt Windows schoon geïnstalleerd met de internetverbinding eruit? (besmettingsgevaar).

bios gechecked bij de fabrikant.
laatste bios:
V4.06.R1.09.1627 4/30/2004 A21 1

maar:
V5.00.R2.14.1627.02 12/1/2004 C32 1

dit zijn in ieder geval voor beiden de laatste drivers.
maar een nieuwe versie van een bios moet niet zo'n impact hebben!
wat wel kan zijn is dat je niet de juiste bios hebt voor jouw type.

is je mobo een A21 of C32 ?
ben even aan het uitzoeken hoe het nou zit.

hier die belangrijke url
http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripherals/mainboards/detailed_overview_new.asp

Had je sinds dat je dit probleem hebt nog hardware veranderd? (geheugen bijgestoken of iets dergelijks).
En ik zou toch die eene viruscanner eraf halen, het is nergens voor nodig om twee scanners op je pc te installeren, die zitten mekaar alleen maar in weg.
Verder heb je alle bijhorende drivers geïnstalleerd tijdens de schone installatie van windows?
Dus:
  1. Moederbord drivers (chipset)
  2. Geluidskaart drivers.
  3. Grafische kaart.
  4. Netwerkkaart drivers.
Enzovoort.

Ook op de Siemens site gekeken voor de laatste versie van de drivers die je nodig hebt?

Je hebt Windows schoon geïnstalleerd met de internetverbinding eruit? (besmettingsgevaar).

Op alles een ya! :rolleyes:

@ Dichtemist...Aah ik ben echt niet zo'n expert, geen idee waar je 't over hebt...'T zou fyn zyn als je kon vertellen waar ik alles kan vinden etc.! Hartstikke bedankt voor al de hulp, hoop dat we eruit komen :thumb:

Groetjes,

eerste stap:
open je kast en kijk of je 2 processoren ziet.

(ga me niet vertellen dat je niet weet wat een processor (=cpu) is! :D dat ding met een ventilator erop. moeten 2 exact dezelfde zijn. google anders maar even erop)

Lol ik heb echt geen idee, erop gegoogled maar al die kasten zien er anders uit dan van binnen. Ik denk dat ik er 1 heb...Heb echt geen idee hoe ik dat moet beschryven.

:D
van die foto kan ik niets maken nee.
ga gewoon weer hier naartoe:
http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripherals/mainboards/detailed_overview_new.asp
dit is nl de site van jouw mobofabrikant.

Ga naar datasheets
en selecteer de d1627
download dat ding. (je zult zien dat het de d1625 is, ze hebben daar iets fout gedaan)
op de eerste pagina staat een kleurenoverzicht van het mobo.

dat dingetje direct achter de aansluitingen voor de muis/toetsenbord,usb.. is de houder waar je de cpu opzet. (bij jou zal er ook een cpu opzitten) daar weer achter zijn de houders voor de geheugenbanken.

Zit het er bij jou hetzelfde uit?

wil je ook dit proggie even gebruiken?
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=66091

google anders eens in NL woorden op dual motherboard. kom je wel bij marktplaats uit of zo. staan meestal foto's bij hoe het mobo eruit ziet.
jouw diagnose geeft aan dat er 2 cpu's erin zitten. ik heb het idee dat jij de verkeerde bios hebt geinstalleerd.

CPU-Z 1.39 report file
Processor(s)
Number of processors 1
Number of cores 1 per processor
Number of threads 2 (max 2) per processor
Name Intel Pentium 4
Code Name Prescott
Specification Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Package Socket 478 mPGA
Family/Model/Stepping F.3.3
Extended Family/Model F.3
Core Stepping C0
Technology 90 nm
Core Speed 2992.7 MHz
Multiplier x Bus speed 15.0 x 199.5 MHz
Rated Bus speed 798.1 MHz
Stock frequency 3000 MHz
Instruction sets MMX, SSE, SSE2, SSE3
L1 Data cache 16 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
Trace cache 12 Kuops, 8-way set associative
L2 cache 1024 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
Chipset & Memory
Northbridge Intel i865P/PE/G/i848P rev. A2
Southbridge Intel 82801EB (ICH5) rev. 02
Graphic Interface AGP
AGP Revision 3.0
AGP Transfer Rate 8x
AGP Side Band Addressing supported, enabled
Memory Type DDR
Memory Size 1024 MBytes
Memory Frequency 159.6 MHz (5:4)
CAS# Latency (tCL) 2.5 clocks
RAS# to CAS# (tRDC) 3 clocks
RAS# Precharge (tRP) 3 clocks
Cycle Time (tRAS) 7 clocks
Performance Mode disabled
System
System Manufacturer FUJITSU SIEMENS
System Name D1627-C
System S/N
Mainboard Vendor FUJITSU SIEMENS
Mainboard Model D1627-C
BIOS Vendor FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.
BIOS Version 5.00 R2.05-01.1627.02
BIOS Date 05/05/2004
Memory SPD
Module 1 DDR, PC3200 (200 MHz), 256 MBytes, Hyundai Electronics
Module 2 DDR, PC3200 (200 MHz), 256 MBytes, Hyundai Electronics
Module 3 DDR, PC3200 (200 MHz), 512 MBytes, Corsair
Software
Windows Version Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600)
DirectX Version 9.0c

Ya ziet er hetzelfde uit...Alleen weet niet of ik er een cpu op heb staan ? Weet niet precies welke houders je bedoelt..die gouden of blauwe..aan / op die gouden zit niks...die blauwen volgens my wel.

@shynemo,

vergelijk het nog eens een keer. je ziet een wezenlijk verschil.
(hint : het is of het geheugen, of de cpu )

enne, heb je toen je het systeem aanschafte geen boekje erbij gekregen waar alles instaat?
pak dat er desnoods even bij. op de eerste paar pagina's staat altijd een plattegrond van het moederbord.

direct die everest ook even zelf bij mij getest om te zien of ik dezelfde melding krijg..

Laatst bewerkt:
Denk niet dat ik dat boekje nog heb hehe,

En 't is heel onduidelyk te zien...Ik denk dat m'n ventilator ervoor zit....Ik heb ''Iets'' waarschynlyk CPU..Daaraan vast zit ventilator...En daaraan zit nog een leeg ''kastje'' die met een veertje vast zit..zit voorderest niks in zit gewoon voor die ventilator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan