Laptop aansluiten op televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberkees

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2002
Ik heb hier al veel informatie over gevonden, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer...
Ik wil mijn laptop graag op mijn televisie aansluiten om zo bijvoorbeeld gedownloade films op de tv te kunnen bekijken zonder te hoeven branden, uiteraard wil ik dit in kleur en met geluid.

Mijn laptop-aansluitingen zijn: (zie bijlage)
s-video (7 pins)
vga (15 pins)
vga (25 pins)
koptelefoonaansluiting

Mijn tv-aansluitingen zijn: (zie bijlage)
scart (20-pins)
gele rca/tulp? (weet niet precies hoe dat heet)
witte rca/tulp?
koptelefoonaansluiting
Het is al een oude tv en ik weet niet of de scart-ingang geschikt is voor s-videosignaal.

Wat heb ik hiervoor precies nodig?
Het liefst met links naar geschikte kabeltjes o.i.d.
Alvast heel erg bedankt!

Tv1.jpg
Tv2.jpg
Laptop.jpg

Je hebt wel een Scart omvorming naar S-Video hoor en dit zal gewoon moeten werken, maar de beste beeld kwaliteit zal je niet hebben kwa kleuren. Ik merk dit, omdat we op school een PS2 hebben die op Scart is aangesloten op een stokoude tv

Scart_to_15_Pin_VGA_2M_Cable.jpg

Ik heb dit gevonden

maar dit lijkt niet tekloppen

dit zou de goede moeten zijn

scart_vga-m.jpg

de 2tweede kan je nemen, maar dan heb je alsnog geen geluid op je tv. s-video heb ik nog nooit uitgeprobeerd dus ik kan er niks over zeggen.

Laatst bewerkt:
Nog steeds niet opgelost.
De vga naar scart-kabel heb ik wel gevonden in de winkel, maar bij al die kabels staat dat dit niet werkt om je pc/laptopbeeld op de televisie te krijgen, deze heb ik dus niet gekocht.
Ik ben ondertussen ook naar zo'n Handymanachtige winkel geweest, en heb daar om advies gevraagd.
Toen heb ik een scart naar s-video (+geluid) gekocht, deze zou het moeten doen volgens de verkoper.
Deze werkte inderdaad, maar alleen met het bekende zwartwitte beeld.
Die kabel heb ik dus teruggebracht, de verkoper vertelde me dat vrijwel alle Nederlandse laptops alleen een zwartwitte s-videouitgang hebben en dat het dus helemaal niet mogelijk is om kleurenbeeld over te zetten :S
Maar volgens mij zijn er genoeg mensen die het wel lukt om kleurenbeeld te krijgen, dus alle suggesties zijn nog welkom!

mensen!
Svideo zend geen geluid alleen beeld!
VGA ook!

je kunt de Svideo naar RCA geel over zetten met een kleine converter
maar dan heb je geen geluid
geluid moet je dan met de headset ingang van de laptop over zetten in RCA wit

tenzij je extra boxen hebt voor je laptop die kun je dan gebruiken voor het geluid!

dit werkt ook dan gebruik je alleen geel en wit rood kun je laten hangen
ctv1lg.jpg

Laatst bewerkt:
Er was ook niets mis met het geluid, dat deed het gewoon met die s-videokabel, en ik heb ook nog zo'n los geluidskabeltje dat ook werkt.

Als ik mijn s-video aan de rca verbind, heb ik dan wel kleuren?

Oké, bedankt.
Zal zo snel mogelijk kijken of ik zo'n kabel kan krijgen, ben benieuwd!

Het is gelukt!
Heb zo'n 'omvormkabeltje' van s-video naar gele rca/tulp gekocht en een gewone wit+rood+gele rca/tulpkabel, waarvan ik alleen de gele heb aangesloten. Het geluid gaat via het aparte jack naar rca/tulp-kabeltje dat ik al had.

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan