Laptop dood na sp1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok dan, weet ik dat ook weer:D
Maar heb zonet asus gebeld en die zeiden dat ik de bios moet updaten.
Heb inmiddels die update gedownload, maar hoe krijg ik die op de laptop.
Want hij zei dat ik op f4 moet drukken en dan kom je in die bios flash utillty ofzo en dan kan je een schijf selecteren, dan heb je keuze uit A: t/m E schijf.
A en B doen het niet omdat dat floppy dingen zijn die niet eens in mijn laptop zitten. En C D E vind ik nog een beetje vaag. Maar als ik die update op een usb stick zet ziet hij hem niet in E:

En kreeg net een mailtje van asus. Ik denk yes de oplossing, maar nee hoor stuur je laptop maar op.:confused: Zo snel doe ik dat niet

het is mij gelukt om bartpe er op te krijgen wat moet ik nu doen?

Als je ervan kan booten en je hebt toegang tot je schijven kun je je eigen data veilig stellen.....

ja dat heb ik gedaan. moet ik nu formatteren en dan vista er opnieuw opzetten, maar dat gaat denk ik niet lukken want heb alleen recovery cd (die niet bootable is volgens mij of het ligt aan de laptop)

DVD / CD ROM speler staat in de bios (hij wordt dus herkend >?)
en hij staat als First Boot ?

ja hij staat en de bios en de volgorde staat ook goed en als je op escape drukt dat kan je in de boot opties en dan kan je de cd ook afspelen maar dan krijg je weer zo'n BSOD

Meschien een domme vraag maar heb je Xp al geprobeerd
en de Bios op de Default settings gezet ?

met die default settings al gedaan
En ik heb geen xp installatie cd als je dat bedoelt

die wou ik vanmiddag even gaan proberen:D , moet ik dan de c schijf formatteren waar vista op staat? Aangezien die het toch niet meer gaat doen.

ik zou gewoon eerst even proberen linux te draaien...

al dat ook niet lukt ligt het niet aan je vista hé ;)

moet ik hem dan gewoon branden op een cd, moet je hem niet nog eens bootable maken?

als er geen diskette station in mijn laptop zit gaat dat lekker makkelijk:)

je moet die cd gewoon branden en dan je laptop gewoon opnieuw ofstarten met de cd/dvd drive als eerste in de bootvolgorde.

en ps sijmenjan: ik zou gewoon een multibootsystem maken met al die OS'n als genoeg schijfruimte hebben maar toch windows vista als je grootste partitie houden :P

zegt een heel lelijk woord Hij pakt deze ook niet en kan de d: schijf ook niet formatteren met bartPE:( Wat nu?

dat heb ik nog niet gedaan, maar het ram geheugen is nog goed hoor bij de asus laptop zit ook zo'n soort test programma en die zei dat alles nog goed was:)

Maar is het ook mogelijk om ubuntu op je usb te installeren?

En trouwens is het best raar dat het BSOD vóór het laden van Vista is, omdat het BSOD deel van Windows is... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan