Laptop dood na sp1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens, kan je de opstartprocedure in stappen vertellen?
Dan is het mij ook ff duidelijk :D;)

Het opstarten van Vista is ook deel van Windows:rolleyes:

Maar dan hoeft Vista nog steeds niet volledig geladen te zijn..... Dus laat die rolleyes maar achterwege.

Je krijgt eerst je BIOS en daarna laadt Windows systeembestanden in. Zodra de kernel loopt kan er al iets misgaan (bestanden ontbreken) en kunnen er BSOD's voordoen. Voor die tijd krijg je vaak gewoon een zwart scherm met "XXX kan niet gevonden worden".

Maar dan hoeft Vista nog steeds niet volledig geladen te zijn..... Dus laat die rolleyes maar achterwege.

Je krijgt eerst je BIOS en daarna laadt Windows systeembestanden in. Zodra de kernel loopt kan er al iets misgaan (bestanden ontbreken) en kunnen er BSOD's voordoen. Voor die tijd krijg je vaak gewoon een zwart scherm met "XXX kan niet gevonden worden".

Dan haal ik ze weg:):):)

En even voor de duidelijkheid, catagoriseer ik mijn bedoeling ff (mogelijk verkeerde volgorde)

BIOS
  • POST-check
  • CMOS-load
  • etc

Windows
  • Kernel
  • Laden
  • Bureaublad

ik wil nu mijn hdd gaan formatteren, maar dat lukt niet met BartPE, weet iemand hoe ik dit kan oplossen

dat heb ik nog niet gedaan, maar het ram geheugen is nog goed hoor bij de asus laptop zit ook zo'n soort test programma en die zei dat alles nog goed was:)

Maar is het ook mogelijk om ubuntu op je usb te installeren?

wat ik gewoon wou testen is ofdat je cd/dvd drive nog wel werkt ;)

Ok, want in BartPE leest hij nog wel de recovery cd, maar kan BartPE kan het niet openen, maar de ubuntu cd leest hij weer niet:S Ik kom er echt niet meer uit!!!

wat ik uit dit artikel begreep is dat ik contact op moet nemen met microsoft:rolleyes:

ik heb alleen een recovery cd(aangezien er een oem versie van vista opstaat.)
lukt het daar ook mee.

ik heb alleen een recovery cd(aangezien er een oem versie van vista opstaat.)
lukt het daar ook mee.

Tuurlijk! Hij is gemaakt om je PC te recoveren:thumb:

----- edit -----

Daarmee bedoel ik die recovercd

Laatst bewerkt:
Ik kom er echt niet meer uit, ik ga denk mijn laptop even bij paradigit langs brengen en kijken wat zij voor mij kunnen doen of is het bij asus gratis?

Je kunt ook de vista versie downloaden.
En dan je eigen licentiecode gebruiken (te vinden onder de laptop)
En alle drivers van de asus site downloaden. Dan zal die ook werken, maar al je bestanden zijn dan weg.

robin

ik heb eens gehad dat me pc de hele tijd herstarte...
dan had ik een ofline recovery gedaan ofso (met vista he)
dan ging ie terug voor een tijdje ... maar terug deed ie op de zelfde datum weer zo
Dusjah
goede tip:(denk ik)
instaleer windows xp erbij...dan kan je normaal tijdens het boote kieze
win xp
win vista dacht ik?
pak dan xp
zet dan alles over ... verwijder met je vista cd vista...
dat had ik dus gedaan ongeveer
...veel su6 want het koste mij de hele nacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan