Laptop en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Hallo allemaal, ben nieuw hier vandaar het nivo van m`n vraag :)

Ik ben van plan om een goedkope laptop op de kop te tikken, zoals bv een met zo`n omschrijving:

"Intel pentium III mobile processor
Windows 98
cd-drive
nieuwe externe cd-rw/dvd-r
diskette drive
usb
pc-Lan kaart"

Nu wil ik er een ding mee kunnen doen:
Draadloos internetten.

Thuis heb ik een vaste pc met adsl via een usb-modem.

Mijn vraag:

Voldoet een laptop als bovenstaande aan de minimumeisen voor internet en is het mogelijk om draadloos te internetten? (Wifi???)

Wat moet ik precies aanschaffen om dit te kunnen,
dus in totaal alles tussen de huidige vaste pc en de laptop.

alvast bedankt!

ja, zoals ik het kan beoordelen kun je internetten met deze laptop, alleen voor draadloos heb je een Wireless adapter nodig, volgens jou opgave kun je alleen bedraad internetten

NJe kan gerust internetten draadloos met deze laptop, heb vorige week een stuk of 4 aangesloten die allemaal lager waren dan deze laptop

thanx voor het advies...

gauw kijken of hij of iets soortgelijks nog te koop is

Nee, deze is nog niet geschikt voor draadloos internet, het is optioneel, door het plaatsten van een mini pci kaart kan dat wel, deze kost rond de 50 euro.
steek hem in de ggleuf aan de zijkant van de laptop en je kunt draadloos internetten.

Kies voor het type met de hoogste snelheid, zelf gebruik ik sitecom 2x wl-142 adapters (usb sticks). Dus zonder router.

Gebruik een Router ( Bijvoorbeeld de Sitecom Wireless Broadband Router 140g+ (Retail, WL-143) ) om een netwerk op te bouwen en usb sticks wl-142 om iedere pc draadloos te verbinden met de router. Dit alle lijkt een ware nachtmerrie om in te stellen,maar is uiteindelijk een lachertje :)

Deze snelheden bespaart u grote ergenis en uiteraart geeft het meer plezier over grotere afstanden. Werk nu al enige maanden met wl-142 usb adapters van sitecom, werkelijk uitmuntende resultaten, na aanschaf van een derde adapter met een snelheid van 54Kb merkte ik wel degelijk het verschil, langzamer en af en toe wegvallende verbindingen.

Ik gebruik een P3 1Ghz en een P4 2.4Ghz beide werken er probleemloos mee.

mvrg
Daneron

dat zijn antwoorden!

bedankt!

Nu nog de definitieve keuze voor de laptop...

Desicom?

Wat voor kaartje bedoel jij precies?
Wat komt er dan allemaal bij kijken?

Want de andere optie heb ik net bekeken;
ca 70 euro voor de "broadband router 140g+"
en dan ca 45 euro voor de "usb-adapter/stick"

Bijv. deze Linksys WLAN 54Mbps PCMCIA Kaart, ik praat dan nog niet over een router, daar was ik ook niet vanuit gegaan. Je hebt zo een dergelijke kaart nodig om de laptop draadloos te maken.

Merk doet er niet toe als je maar een PCMCIA kaart hebt met protocol IEEE 802.11g of IEEE 802.11b. de linksys WPC54G heeft beide.

Sorry hoor, maar toch nog een ander type voor advies:

Merk: Toshiba Tecra 8200

Intel Pentium |||-Processor
Kloksnelheid 847 MHz, 256 MB

Ook genoeg voor bovenstaande plannen?

Kan het tegen de 250,- a 300,- kopen....

doen of niet?

THANX!

Hier ALLE specs:

http://www.toshiba-europe.com/computers/products/notebooks/tecra8200/techspecs_4.htm

of deze optie:

Toshiba Satellite Pro 490XCDT
(Mobile) Pentium II, 266 MHz, 32MB RAM (up te daten tot 160MB) Harddisk 4GB
13,3 inch TFT beeldscherm met 1024 x 768 pixels
externe floppy disk drive
interne CD-ROM drive (max. 20-speed)
PC Card slot: een bezet door PCMCIA netwerkkaart, 1 vrije poort
printer-, serieel-, extern beelscherm- en USB-poort,
poort voor PS2-muis en docking station
Windows 98SE geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Als de afstand van pc naar access point niet al te ver is ( ongeveer 5 meter ) en er geen muren in de weg staan is het goed te doen met een 54Mbps adapter. De snelheden zijn wel stukken minder.

Dell Latitude CPi 266 MHz Pentium II

Heb er eindelijk een in m`n vriendenkring,
wordt nog uitgezocht maar vermoedelijk bovengenoemde.

In ieder geval maar een P2.

Kan het draadloze gebeuren op deze via een dongle?
Zal wel slechts usb 1.0 hebben denk ik.....of maakt dat niet uit.

Zou ik me met een router en zo`n dongle helemaal gek maken qua traagheid of is het voor ALLEEN internetten
wel ok?

Welke prijs? Dacht zelf aan max 100,-

Ga voor een PIII, desnoods plaats u een advertentie. Een P3 voor 250 euro moet te doen zijn, deze draaid op 1000mhz en is snel genoeg voor de meeste applicatie's. Als u zich niet wil ergeren en liever met wizards werkt ga dan voor een snellere pc met xp sp2 ( home of proffesional) geinstalleerd.

Heb wat langer getest met de tragere versie(54kb) van de dongle valt het reuze mee. Met gebruik van een access point had ik contineu de maximale snelheid ( tot 64kbs), niet slecht voor draadloos !

mvrg

Ff een voorbeeld voor weinig geld....

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 53
Ik denk persoonlijk dat je het op deze pc niet merkt of je nu bedraad of draadloos gaat werken, de pc is zelf al niet de snelste meer.

Een router met USB stick heb je voor nog geen 100 euro

Met win 98 is dat een prima laptop om wat te internetten

bedankt! P2 dus toch wel voldoende...

misschien wat instellingen uitzetten (reclame en fotoafbeeldingen) om de site`s sneller in te laden.

Hoor net dat ik hem voor 75,- al kan kopen...

nu nog lekker goedkoop een dongle en router!

THANX

Ps Dat usb 1...maakt dat niet uit dan?
Tip mbt dongle en router?

Laatst bewerkt:
Wat is er eigenlijk met mijn foto gebeurd die ik had gepost??
Mag dat soms niet of zo??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan