Laptop geeft zwart beeld na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo allemaal,

Na jullie hulp de afgelopen 2 keren ben ik helaas weer genoodzaakt een beroep op jullie te doen.

Mijn laptop wil ineens niet meer opstarten. Je krijgt alleen een zwart scherm. Heb geprobeerd in veilige modus op te starten, dat doet ie ook niet. Je krijgt dan een zwart beeld met boven en onderin een regel met veilige modus windows XP service Pack.

En dan een pop up met: Deze toepassing kan niet worden gestart omdat SHLWAPI.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Ik heb een Packard Bell.

Ik kan wel in Bios opstarten maar heb dan geen idee wat ik moet kiezen. En ik weet ook niet meer hoe je kan kiezen voor het terugzetten van de instellingen naar een datum waarop de laptop wel gewoon werkte.

Ik hoop op snelle reacties.

Ja die heb ik. Dat was de vorige keer nodig geweest voor een ander probleem. Alleen zo stom, ik heb er geen tekst op geschreven dus ga nu even die CD zoeken en dan kom ik terug.

Kun je alvast vertellen wat ik met die CD moet doen als ik hem gevonden heb?

Dank je wel.

Ja die heb ik. Dat was de vorige keer nodig geweest voor een ander probleem. Alleen zo stom, ik heb er geen tekst op geschreven dus ga nu even die CD zoeken en dan kom ik terug.

Kun je alvast vertellen wat ik met die CD moet doen als ik hem gevonden heb?

Dank je wel.

je gaat naar de bios dan kies je de cd/dvd al eerste boot device

Ik heb de CD gelukkig gevonden.

Ik heb hem in de laptop gedaan. Op f12 gedrukt.

Nu krijg ik: operating system not found.

Oh Sorry, nee heb hem nu op CD-ROm als eerste gezet. Wat is nu de volgende stap?

Ja ik heb gewacht, kon kiezen voor veilige modus of gewoon. Had gewoon windows gedaan. Toen kwam dat windows logo. En nu weer dezerlfde tekst:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat SHLWAPI.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Hey Bartjuh, dat kan niet kloppen toch van alle bestanden kwijt?

Ik heb dit namelijk eerder gedaan en ben mijn bestanden niet kwijt geraakt.

Maar waarom moest dat de volgende keer niet?

En hoe kan ik die link volgen want mijn laptop geeft nog steeds alleen een zwart beeld. Ik typ deze berichten vanuit een andere laptop. Maar ik bedacht me net dat het meeste wat op die laptop staat ook op deze staat dus dan maakt het niet zoveel uit.

Maar hoe kom ik nu verder met die CDrom?

Maar waarom moest dat de volgende keer niet?

En hoe kan ik die link volgen want mijn laptop geeft nog steeds alleen een zwart beeld. Ik typ deze berichten vanuit een andere laptop. Maar ik bedacht me net dat het meeste wat op die laptop staat ook op deze staat dus dan maakt het niet zoveel uit.

Maar hoe kom ik nu verder met die CDrom?

Omdat waarschijnlijk toen de bestanden van windows nog heel waren

en hier zijn een paar bestanden kapot

Oke.. Dat begrijp ik.

Maar ehm, nu de laptop nog steeds niet reageert op die CD rom, wat kan ik dan doen?

Foto niet, maar Cdrom/dvd staat echt als eerste.

Heb dit eerder gedaan. En de cd rom werkt ook goed want heb het vorige keer ook geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan