Laptop =- grafisch probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dionn

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Hallo ;)!

Ik heb een probleem ondervonden:

Ik ben gek van sims 2 :p. Onze computer is een aantal weken terug weer kapot gegaan (moederbord kapot). Mijn ouders hebben besloten om een laptop voor me te kopen, want de oude computer is al zó vaak gerepareerd..
Nou, alles goed de laptop, nog meer geheugen en betere grafische kaart dan de oude computer:D

Klonk allemaal heel mooi :)
(Als ik sims 2 speelde op de oude computer duurde het ronduit 5 minuten voordat het spel is opgestart, met mijn laptop duurd het een halve minuut)!

Dus nu het probleem: Als ik sims 2 installeer op deze laptop, dan kan ik gewoon spelen, maar na een halve minuut, als ik dan ga draaien met het beeld, en dan stop met draaien dan flitst het beeld een keer. En na een tijdje als je het huis gaat inrichten, dan verdwijnt het huis en dan komt het na hooguit 5 seconden weer terug.
Mijn oude pc had hier geen problemen mee.

Je zou zeggen, stel je niet aan:o
Dat dacht ik eerst ook, maar omdat ik er eerder nooit last van had, begint het je steeds meer te irriteren..

Ik heb al een aantal dingen geprobeert, Installeren in veilige modus.
(heb het trouwens nog niet met andere spellen ondekt (sims 1 gaat goed)
En Virtueel geheugen ''hoger gezet'', gespeelt in venster, gespeelt met grafische effecten laag. Maar niks helpt..

Ik heb een Aus pro s61S (series) Windows vista.

(zou ik evt een DXDIAG bij posten?

Bedankt :)

Laatst bewerkt:
Of geef even exacte merk en type van de laptop. Of gebruik pc wizard om een overzicht te krijgen.

Als ik google op A(s)us pro s61S krijg ik alleen een bult taise/aziatische sites te zien.

Een laptop is over het algemeen niet geschikt om mee te gamen en grafisch kan je de kaart in een desktop eigenlijk niet vergelijken met een videokaart in een laptop.

Laatst bewerkt:
Of geef even exacte merk en type van de laptop. Of gebruik pc wizard om een overzicht te krijgen.

Als ik google op A(s)us pro s61S krijg ik alleen een bult taise/aziatische sites te zien.

Een laptop is over het algemeen niet geschikt om mee te gamen en grafisch kan je de kaart in een desktop eigenlijk niet vergelijken met een videokaart in een laptop.

Dat staat op de laptop vóor mijn toetsenbord.
Oke, beetje ingewikkelt, het is een Asus f50 Sl (staat in DXDIAG)

Al eens je videokaart driver geupdate?

Doe voor de lol eens hier de test : www.canirunit.com

Zoek onder de T voor the sims 2 en plaats hier een screen van de uitslag. Zie je ook meteen de hardware.

Al eens je videokaart driver geupdate?

Doe voor de lol eens hier de test : www.canirunit.com

Zoek onder de T voor the sims 2 en plaats hier een screen van de uitslag. Zie je ook meteen de hardware.

Die test heb ik eerder gedaan, maar die is toch niet betrouwbaar?
ik doe 'm nog wel een keer :).

Bijlagen

• TEST..jpg
    TEST..jpg
    69,3 KB · Weergaven: 36
Met die site is niets mis, alleen quad cores worden een beetje krom weergegeven, maar verder heb ik nog nooit een slecht antwoord gehad. Enige dat ik tegenkom is dat nieuwere games er nog niet altijd tussen staan. De site is een mooie richtlijn voor als je een game wilt aanschaffen en eerst wilt weten of het uberhaubt gaat draaien.

Je laptop voldoet aan alle eisen en het enige dat ik nog kan aanraden is het updaten van je videokaart als dat mogelijk is. Of het spel eens draaien in de compatibiliteitsmodes Xp sp2.

En wellicht een warmte probleem, want feit blijft dat een laptop sneller te warm word en eigenlijk neit echt geschikt is om mee te gamen.

Laatst bewerkt:
Met die site is niets mis, alleen quad cores worden een beetje krom weergegeven, maar verder heb ik nog nooit een slecht antwoord gehad. Enige dat ik tegenkom is dat nieuwere games er nog niet altijd tussen staan. De site is een mooie richtlijn voor als je een game wilt aanschaffen en eerst wilt weten of het uberhaubt gaat draaien.

Je laptop voldoet aan alle eisen en het enige dat ik nog kan aanraden is het updaten van je videokaart als dat mogelijk is. Of het spel eens draaien in de compatibiliteitsmodes Xp sp2.

En wellicht een warmte probleem, want feit blijft dat een laptop sneller te warm word en eigenlijk neit echt geschikt is om mee te gamen.

En hoe kan dat? In de compatibiliteitsmodes Xp sp2?

Volgensmij kom ik een beetje als een zeur over, maar ik waardeer het heel erg dat je me helpt :D (ben niet zo technisch met de pc dus ik vraag er maar even naar)

Nee, hoor!

Je kan het spel in compatibiliteitsmodus uitvoeren door met de rechter muis knop te klikken op het icoon van het spel.

Dan kies je daar voor eigenschappen en dan ga je naar het tabblad compatibiliteit. Daar kan je dat instellen.

Nee, hoor!

Je kan het spel in compatibiliteitsmodus uitvoeren door met de rechter muis knop te klikken op het icoon van het spel.

Dan kies je daar voor eigenschappen en dan ga je naar het tabblad compatibiliteit. Daar kan je dat instellen.

Ik startte het spel op, en toen dacht ik laat ik alle grafische effecten eens hoog zetten, en weetje wat? Hij flikkerd niet meer :D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan