Laptop hangt vast op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chorus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo iedereen,

sinds kort hangt mijn laptop constant op het bureaublad vast als ik hem opstart. Een aantal dingen die ik al geprobeert heb:

- Systeemherstel maar het probleem bleef hetzelfde.
- Opstarten in veilige modus werkt wel, maar gaat wel heel traag.
- M.b.v. een repair disc geprobeert om ''Startup Repair'' te doen.
- M.b.v. een repair disc geprobeert om via ''Command Prompt'' bootrec.exe /fixmbr en bootrec.exe /fixboot in te vullen.

Geen van deze handelingen werkte tot nu toe.

In veilige modus heb ik wel met command prompt sfc /scannow kunnen uitvoeren, maar ik snap niet hoe ik het CBS bestand moet lezen. Hierin staat zoveel informatie.

Ik heb een legitieme Windows 7 Ultimate versie.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Iemand?

Waar moet ik naar kijken als ik het CBS bestand en het ComboFix log-bestand open?
Met Malwarebytes' Anti-Malware vond hij helemaal niks

Een laptop dus,

Laptops hebben vaak de instelling dat ze op een lagere kloksnelheid gaan draaien als de temperatuur van binnen te hoog wordt.

Een lagere kloksnelheid zorgt ervoor dat de pc minder snel loopt (bijvoorbeeld van 3 GHz naar 1 GHz). Als je bij deze tragere pc veel programma's doet uitvoeren (denk aan opstartprogramma's) én je hebt haast en je klikt veel op het bureaublad, lijkt het me logisch dat je bureaublad vastloopt.

Probeer met behulp van een programma, zoals piriform speccy, te kijken hoe warm je laptop wordt (vooral bij de processor). Voor pc's is een temperatuur tussen 30 en 50°C normaal, voor laptops zou hij niet veel hoger moeten zijn dan 80°C.

Het probleem ligt overigens ná het opstarten, dus commando's zoals bootrec.exe /fixmbr en bootrec.exe /fixboot zullen in DOS geen zinnig effect hebben ;)
Dat je pc wel goed opstart in veilige modus zou misschien kunnen komen omdat je opstartprogramma's hierbij niet worden meegenomen. Probeer eens wat opstartprogramma's uit te schakelen (denk aan de software voor je printer, googleupdate.exe, en quick-launch dingen van adobe, sun en dergelijke)

Ik hoop dat het werkt,

Mvg.

Jasper.

Laatst bewerkt:
Ik heb maar 4 programma's aanstaan die bij het opstarten van Windows ook opstarten.
De temperaturen zijn als volgt:

HD0: 38c
Temp1: 49c
Temp2: 49c
Core0: 44c
Core1: 45c

Maar de laptop is ook niet overbelast ofzo. Als er niks aanstaat is het processorverbruik gewoon 0% en het geheugen is 900 van de 8000mb. Maar toch is hij extreem traag in veilige modus en al helemaal in de normale modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan