Laptop installeren...help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hier even een vraag van een digibeet tot de macht 10... Ik heb een tweedehands Laptop gekocht, een IBM Thinkpad 390e... Er zat een halve Windows 2000 op, maar die hebben ze er voor mij in de winkel afgehaald... Nu is de computer helemaal leeg Nu wil ik Windows 98 installeren, maar hoe?? :o Ik heb een floppy (Bootflop), en een Windows 98 cd-rom, deze horen bij elkaar...
De bootflop start op, maar krijgt de cd-rom van Windows niet aan de praat, althans, niet automatisch.. Ik kan zien dat in de E:\ drive de CD-rom zit, maar ik heb geen idee wat voor MS-dos commando's ik moet geven om de hele boel te laten draaien... Moet ik de flop erin doen voor ik hem aanzet en later pas de cd-rom? Moet hij automatisch gaan werken? Welk commando moet ik hem geven? Help! :D

Dat heb ik toevallig al gedaan, maar dan krijg ik de mededeling:

Please wait while Setup initializes Scanning System Registry
Windows

Dat blijft vervolgens staan...en verder gebeurt er niets... Ik heb al een uur gewacht, maar ook na een uur nog niets...:confused:

is je c: wel fat geformateerd zoniet dat doen
wel dan kan je nog proberen om je cd te copyen naar je hd en dan daarvanaf je setup uitvoeren

suc6

Zoals ik al schreef, ik ben nogal een enorme computernitwit :o In de winkel is hij geformatteerd... Hoe kan ik de cd kopieren naar de harde schijf??

Maar wat ik net heb ontekt, die melding uit mijn vorige bericht wordt de ene keer wel helemaal weergegeven en de andere keer niet... De ene keer staat er bijvoorbeeld:

Windows

En de volgende keer dat ik het probeer:

Windows requires 304

En de volgende keer staat er weer een woordje extra bij... zou het kunnen dat de cd-rom lezer niet goed werkt??

Dat zou kunnen ! dat cdrom minder goed werkt.

wat je kan proberen is opstarten met flop type daarna

c:\
mkdir win98
copy e:\*.* c:\win98\

dat gaat eff duren

zodra hij klaar is opnieuw opstarten met flop optie zonder cdrom nemen.

daarna c:\
dan cd win98
dan krijg je c:\win98

tik dan setup.exe en misschien dat het dan werkt

ps het kan zijjn dat ik een typfoutje heb gemaakt erg lang geleden dit nml

suc6

Als je opstart met een win98 opstart disk wordt er een virtuële cdrom drive aangemaakt dit is meestal E:\
Dus na het opstarten zou je E:\setup als commando moeten geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan