Laptop is erg traag en programmas reageren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen004us

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Mijn laptop is nu bijna 2 jaar oud en is sinds een aantal weken heel erg traag.

Opstarten van Win7 duurt bijna 30 minuten en programma's reageren niet.

Ik heb mij computer helemaal gescanned met de laatste versie van AVAST maar hier was niets te vinden. Ik heb Ccleaner en Defraggler gebruikt maar hij wordt nauwelijks sneller.

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen om mijn laptop weer normaal werkend te krijgen. iemand een idee?

Volledige systeemscan gedaan? Verwijder programma's en dergelijke dat je niet meer gebruikt.

Hoi.

In CCleaner heb je de mogelijkheid om programma's tijdens opstarten besturingssysteem uit te schakelen. Deze vind je in CCleaner --> Gereedschap --> Opstarten. Heb je een waslijst aan opstartprogramma's kan dit veel uit maken. Let wel op dat je geen essentiële programma's uitschakelt. In onderstaande link staat geschreven wat te doen: http://www.computer-support.nl/Systeemtaken/Informatie.php

Laatst bewerkt:
1. Download TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

2.
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Download CCleaner.

3. Start CCleaner op -> Gereedschap -> Opstarten -> Opslaan als tekstbestand... -> sla het kladblok-bestand op je bureaublad op -> sluit CCleaner -> open kladblok-bestand startup (bureaublad) -> kopieer het logje -> plak hem in het volgende bericht hier op het forum. :)

Maak nu eerst een backup van je bestanden.

Download SpeedFan
Ga naar tabblad -> S.M.A.R.T. -> selecteer Hard disk -> kies voor de juiste schijf en klik erop -> en maak een screenshot -> post die in je volgende bericht.

Lees ook deze handleiding voor een schone pc

Download/installeer/update/ run http://www.malwarebytes.org/ en plaats dan hier het rapportje.

Vooraleer met Mbam te scannen een Update uitvoeren en volledige scan uitvoeren.

Anderzijds bevat windows een logboek met een schat van informatie die kunnen geraadpleegd worden.
Hoe de logboeken raadplegen lees je hier.

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/What-information-appears-in-event-logs-Event-Viewer

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Open-Event-Viewer

Hierbij het malwarebytes logje:

Code:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
[url]www.malwarebytes.org[/url]

Databaseversie: 8210

Windows 6.1.7601 Service Pack 1 (Safe Mode)
Internet Explorer 9.0.8112.16421

21-11-2011 21:20:09
mbam-log-2011-11-21 (21-20-09).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 287466
Verstreken tijd: 31 minuut/minuten, 19 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
Ik heb een volledige virus scan gedaan en er werd niets gevonden. Ook heb ik Ccleaner laten draaien maar dat helpt niet veel.
Ik zal vanavond even TFC en speedfan proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je eens HijackThis uitvoeren. Kan eens gecontroleerd worden of er soms niets verdachts automatisch opstart met Windows.

Surf naar http://free.antivirus.com/hijackthis/ en download de installer (2.0.4) naar het bureaublad.
Na het downloaden klik op het icoontje van de installer (HiJackThis.msi) , waardoor hijackThis op de computer zal geinstalleerd worden.
Na installatie zal het icoontje van hijackThis op het bureaublad geplaatst worden.

Hoe een scan uitvoeren met HiJackThis:
Ben je gebruiker van Windows XP klik dan op het icoontje van HJT waardoor het programma zal gestart worden.
Klik onderaan op Main menu en haal het vinkje weg bij Do not show this window when I start HijackThis.
Vervolgens verschijnt het menu.
Klik vervolgens op Do a system scan and save a logfile
Als HJT klaar is met de scan zal automatisch kladblok geopend worden met de inhoud van het logje.
Sla het logje op als type alle bestanden.
Het logje zal hiermee bewaard worden op je computer.
Voeg het logje als bijlage in je bericht, of selecteer gans de inhoud van het logje, en kopieer en plak deze in je bericht.

Ben je gebruiker van Windows Vista of windows7 , dient hijackThis uitgevoerd worden als administrator. Ga hiervoor naar de map C:\Trend Micro\Hijackthis of naar de locatie op je computer waar je HijackThis geïnstalleerd hebt en klik daar rechts op hijackthis.exe en kies voor uitvoeren als administrator.

Ik heb gisterenavond geprobeerd om Hijackthis the installeren maar zodra ik de laptop opstart loopt ie vast. De icoontjes op het bureaublad worden niet allemaal geladen en als ik iets (Hijackthis) wil installeren dan gebeurt er niets. Laptop opgestart in veilige modus maar hier kan ik Hijackthis niet installeren.

Kun je de laptop opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden? dan kun je een verbinding maken met internet en HJT downloaden.
Ik heb een vermoeden dat je laptop besmet is met valse systeemsoftware.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook geprobeerd maar dan geeft ie aan dat windows niet goed word geladen. Ik zal het vanavond nog een keer proberen.

Dank maar de link naar het forum wordt niet goed geopend. Is er iemand hier die mij verder kan helpen?

Jeroen, het heeft geen zin om op verschillende plaatsen je te laten verder helpen. Je word al geholpen bij dat ene forum. Laat je jou nu nog eens verder helpen bij een ander forum , breng je de helpers in de war, met het gevolg dat deze mensen dan ook geen raad meer weten.

lOl with the emphasis on LOL.
Niets mis mee met op meerdere fora hulp te vragen.
Misschien weet hier niemand een goed antwoord, of duurt het heel lang.
Terwijl ergens anders een persoon direct een antwoord kan geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Problemen om een printer te installeren, of een vraag over een programma dat niet goed wil werken is iets heel anders dan een infectie behandelen. Een infectie behandelen moet individueel gebeuren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan