laptop is super traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryan88

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Hallo

ik heb een laptop die is zo traag dat als hij normaal opstart duurt het 20 minuten dan duurt het nog 10 minuten voordat ik 1 ding kan aanklikken op het bureaublad en dan vervolgend weer 10 minuten om dat te laden.

maar als ik hem in veilige modus start heb ik geen problemen maar wel weer met veilige modus met internet

ik heb Windows er nu al 2 keer opnieuw opgezet het is een originele XP laptop dus ik denk zet ik die erop maar de launcher van XP wil ook niet eens starten en ik kan dan namelijk niet drukken op windows xp instaleren en als ik die van Windows 7 start kan ik niet formatteren.

wat moet ik doen.
p.s
de specs van de laptop zij
2 gb werkgeheugen
1,6 ghz intel celeron
ati radeon hd 200m

Laatst bewerkt:
Hey Bryan,

ik heb geen idee hoe het zomaar zou kunnen komen maar als hij wel snel is in de veilige modus zou ik proberen even een virusscan daarin te laten lopen. Was je laptop de vorige keren ook zo traag? Aangezien voor mij windows opnieuw installeren altijd extreem goed werkt.. In ieder geval succes!

wat is het ram en processorgebruik van de pc?
is de pc meteen na het opnieuw installeren ook heel langzaam?

ja na het opnieuw installeren is hij nog super traag ja gewoon erg traag

en ja in mij eerste windows versie xp was hij ook al traag mar nu in windows 7 is hij super traag.
ik zal het eerst wel even met een virus scanner proberen en kijken wat hij vind

Laatst bewerkt:
Welke versie van windows 7 heb je trouwens? (32 of 64bit) Windows 7 vergt namelijk meer van je laptop dan XP dus daar zou het ook deels aan kunnen liggen ( al verklaart het niet dat hij ineens heel traag is).

Hoi,

Scan je laptop eens met een AV. Of heb je dat al gedaan? Maar misschien is de laptop gewoon aan het einde van zijn leven?
En ik denk dat Windows 7 op dat ding niet zo soepel gaat werken.
Nog iets belangrijks, Windows XP is wordt na 8 april niet meer ondersteund!
Als je XP wel kan missen, kijk dan eens naar Linux Mint. Het is gratis en zo goed als virusvrij. Ik denk dat dat wel goed zal werken op jouw laptop, aangezien Linux Mint niet zo hoge eisen stelt. Ubuntu zou ik niet voor deze pc doen, omdat Ubuntu iets zwaarder is. Die vraagt meer van je systeem.

Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
Hoi,

Geef het merk en type van notebook eens want als xp niet echt vlot dan zal win 7 al helemaal een probleem zijn en alle drivers al geïnstalleerd ?

Laatst bewerkt:
Dat is hem nou juust ik kan amper wat instaleeren dat duurr gewoon een half uur en zelfs al ik taakbeheer opstard krijg ik. niks te zien pas na 10 minuten ik heb dat met die virus scanner ook al geprobeerd daar kwam verder niks uit

Gebruik de selectieve opstart om te achterhalen wat de vertragende factor(en) zijn.

ik zou wel willen maar ik kan het niet proberen zelfs nu ik hem in veilige modus wil openen slaat hij vast bij laden \windows\system32\drivers\classpnp.sys en laad dan helemaal niet verder

hij start inmiddels weer en doet nu eerste een hardeschijf controle(zelf ingesteld)

Laatst bewerkt:
Zoals Modag al eerder vroeg: welk merk en type laptop is het?

Laptops die voor XP gemaakt zijn en al wat ouder zijn hebben vaak een single core processor en niet al te veel geheugen en een niet al te snelle HD.
Daar werkt windows 7 van geen kant op, terwijl ie met XP lekker vlot loopt.
Ik heb dat onlangs nog gemerkt met een Packard Bell laptop. Snel weer XP terug erop en weer vlot werken.

Laptops die voor XP gemaakt zijn en al wat ouder zijn hebben vaak een single core processor en niet al te veel geheugen en een niet al te snelle HD.
Daar werkt windows 7 van geen kant op, terwijl ie met XP lekker vlot loopt.
Ik heb dat onlangs nog gemerkt met een Packard Bell laptop. Snel weer XP terug erop en weer vlot werken.

Als je Windows XP erop zet, zou ik wel de internetkabel uit de laptop trekken, als ik jou was. Als je nog wel internet erop wil, dan is Linux Mint denk ik wel een goede optie. Zoals ik eerder al zei.

Groeten, xp2

XP2, dat snap ik niet "Als je Windows XP erop zet, zou ik wel de internetkabel uit de laptop trekken".
waarom zou je dat doen?

Verder is Linux of welke variant dan ook, veel te complex voor een doorsnee PC-gebruiker.

De odersteuning voor Windows XP stopt per 8 april, daarom. En Linux Mint is echt niet moeilijk. Alleen gebruik je dan iets andere software. Ik weet bijna zeker dat het op jouw laptop draait.

Ah, daarom die opmerking over internet eruit, omdat MS de support stopt in april.
Nou, zolang je maar geen financiële transacties doet op zo'n XP pc is er weinig aan de hand.
Wel natuurlijk een goed AV-product als AVAST free erop zetten. Die blijven gewoon doorgaan met beveiligingsupdates, ook onder XP.

Hallo bedankt voor de reactie,s ik kan gen windows xp erop krijgen want steeds als ik dr setup start staat het vakje instal xp uit en kan ik er niet op klikken de laptop is origineel een xp laptopmet 500 mb ram ik heb hem tot het maximale geheugen er van geupgrade naar 2 gb
het merk is asus z92r
en ik weet hoe linux werkt maar dan kan ik er toch beter slitaz opzetten of windows vista?

Wel natuurlijk een goed AV-product als AVAST free erop zetten. Die blijven gewoon doorgaan met beveiligingsupdates, ook onder XP.

Antivirus zal denk ik ook niet goed helpen voor online veiligheid, ben ik bang. Microsoft security updates dichten namelijk lekken in het systeem en AV niet. Dus als er een lek is gevonden, dan ben je alsnog de dupe.

Groet, xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan