Laptop kopen, totaal geen verstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elyntjuhh

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Hoi allemaal,

mijn computer is voor het laatst gecrasht, en nu wil ik graag een laptop kopen. Ik heb echter helemaal geen verstand van de inhoud van zo een ding. Ik wil gewoon dat hij goed functioneert, snel is en van goede kwaliteit. Wat ik er mee wil gaan doen is internetten(zoals facebook, twitter, etc), gebruiken voor school, en Sims spelen. er staan overal wel symsteenvereisten voor sims, maar ook hier snap ik niets van. Ik heb momenteel drie laptops op het oog, en ik vroeg mij af of er iemand is die mij kan vertellen of deze laptops geschikt zijn voor de door mij gestelde eisen en dan met namen of ze sims kunnen draaien, het maakt mij niet uit als het beeld niet 100% fantastisch is ofzo, als hij sims maar gewoon aan kan en je het in een redelijk tempo kan spelen. Verder is belangrijk dat ik de garantie heb dat de laptop zelf van goede kwaliteit is.
Dit zijn de drie laptops:
HP G62-B90ED
Asus K52f-Ex575v
Sony Vaio VPCEF3E1E/WI

ik weet dat er al meer van dit soort topics bestaan en dat er vast mensen zijn die dit een overbodige vraag vinden, maar ik heb hier echt geen verstand van en vond dit toch een iets meer gerichte vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groeten Eline

Goedemiddag,

Welkom op Helmij,

Welk budget heb je in je hoofd? en moet het een 15 of 17 inch worden?

2.0 GHz P4 processor of gelijkwaardig
1 GB RAM
Een 128 MB Videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0
De laatste versie van DirectX 9.0c
Microsoft Windows XP Service Pack 1
Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en bewaarde games
VOOR WINDOWS VISTA
2.4 GHz P4 processor of gelijkwaardig
1,5 GB RAM
Een 128 MB Videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0
Microsoft Windows Vista Service Pack 1
Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en bewaarde games
Voor computers met ingebouwde grafische chipsets in Windows heeft de game minimaal het volgende nodig:
Intel Integrated Chipset, GMA 3-serie of beter.
2,6 GHz Pentium D CPU, of 1,8 GHz Core 2 Duo, of gelijkwaardig
0,5 GB aanvullende RAM

ofte wel vraagt helemaal niks

ik zou btw de hp nemen vind ik een hele coole

Laatst bewerkt:
Wist ik al.
Mijn dochters zaten in 2003 al te simmen op mijn laptop.
Ik zou een 17 inch pakken voor het zelfde geld.
Meer beeld heb je nodig voor sims.

ik dacht dat dat nog wel redelijk merk was any way jullie hebben gelijk asus sony en dan de hp

Hoi,

Door mij niet hoor alleen hangt alles een beetje van het budget af maar dat krijgen we niet, maar inderdaad qua hardware is hij beter als genoemde door de ts

Als er geen haast is met de aanschaf dan is wachten op de eerstvolgende Medion van de Aldi ook een heel interessante optie.

Bedankt voor alle reacties! Ik wil sowieso sims 2 kunnen spelen. En als het kan ook na een tijdje sims 3, maar dat hoefd niet per se. que 15 of 17 inch maakt het mij niet zoveel uit, ik wil mee kunnen nemen naar school, maar dit hoeft niet leke dag, dus als hij iets groter is maakt dat ook niet uit. Het gaat mij vooral om de kwaliteit van de laptop en de betrouwbaarheid van het merk. Mijn budget ligt rond de 500/600 euro, maar zoals bij de genoemde laptops te zien, maakt iets duurder ook niet echt uit.

Volgens jullie is asus dus het beste merk qua betrouwbaarheid ed?

alvast bedankt!

Hoi,

Dan zou ik voor deze asus gaan losse videokaart of de msi van Palomino. en als je de tijd hebt de tip van gast0225 even afwachten, maar voor heden zou ik een keuze maken uit genoemde twee.

@modag die laptop ziet er perfect uit! Alleen kan je hem ook gewoon in een winkel kopen? bijvoorbeeld bij de MediaMarkt of de BCC? ik hou er namelijk niet zo van om online te bestellen ivm niet al te goede ervaringen, en het gaat toch om best veel geld, tenminste, voor mij als student wel....

oh, en wat ik zag is dat de asus van @modag 100euro duurder is, maar zover ik kan zien is het enige verschil de videokaart en het RAM-geheugen en de harde schrijf ruimte. Want als mijn inzicht klopt, en dit de enige verschillen zijn. Maakt dat dan heel veel verschil voor mijn eisen?

voor wat je nu vraag ga je daar niks van merken maar voor over een paar jaar (ik neem aan dat ie een poosje mee moet) is die van modag beter. de prijs zit hem in de video kaart van de msi is dat een video kaart met een shared geheugen. het geheugen word dus meer belast. asus heeft een dedicated video kaart, en heeft alles zelf in huis hoeft dus niks te lenen van de rest van de pc.

Laatst bewerkt:
ok, thnx:D enig idee waar ik die van modag 'in een winkel' kan kopen? dus niet online?

ik zou zeggen klik op bekijk winkel voorraden en je weet het.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan