Laptop loopt na inactiviteif vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hoi, ik zit met het volgende.

Voor mij heb ik een Lenovo G50-70 met een intel i5 processor en 8 gb ram.
Verder zit er een 500gb hdd in voor alle data en d.m.v. een HDD caddy een ssd waar ik vorige week een schone W10 installatie op heb uitgevoerd.

Wat er nu gebeurd is het volgende:

Als ik de laptop een tijdje niet heb gebruikt (5 uur +-) en wil de laptop weer "ontwaken" gebeurt er helemaal niks, kan klikken en drukken wat ik wil maar windows ontwaakt niet, het numlock lampje brand wel en ook als ik deze indruk blijft hij branden wat een indicatie is dan windows vastloopt, een hard reset is de enigste optie.

Ik heb de energie instellingen al aangepast zodat de pc nooit in slaapstand of sluimer stand springt, ook schakelt hij de hardeschijf nooit meer uit na verloop van tijd. Maar toch blijft de laptop vastlopen als ik hem een tijdje niet gebruik.

Hoe is dit te verhelpen?

@Manamana, deze Lenovo komt volgens mij niet standaard met een HDD caddy + SSD maar nog steeds met zo'n trage 5400RPM schijf. (wat je dan uberhaupt aan een Core i5 of Core i7 met 8Gb ram hebt met zo'n trage schijf is mij nog steeds een raadsel, maar dat terzijde)
Dus ik vraag me af of Lenovo ondersteuning gaat bieden op een laptop waar "aan gesleuteld" is en waar tevens een andere Windows installatie op gezet is dan de originele door Lenovo meegeleverde versie van Windows.

@Webstarr
Leuk dat je de specs van de laptop meegeeft, maar wat manamana al aangeeft dit is koffiedik kijken. Beetje in het wilde weg speculeren waar dit aan zou kunnen liggen.
Je geeft 0 informatie mee waar wij iets mee zouden kunnen doen.

Zie je nuttige info in de logboeken naar voren komen?
Crasht er een programma, driver o.i.d.
Heb je, prima tip van manamana, alle drivers geinstalleerd?
Doe dit NIET via één of andere Ultimate Driver Booster o.i.d, maar download ze rechtstreeks op de website van Lenovo.

http://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/p...ries-laptops/g50-70-notebook-lenovo/downloads

Kijk in apparaatbeheer welke onderdelen er staan bij onbekende apparaten, of apparaten waar een uitroepteken bij staan.

Laatst bewerkt:
Alle drivers zijn up to date, windows zelf is ook up to date.

Bios firmware heb ik ook gecheckt en is de laatste versie.

In mijn ogen is er geen specifiek programma die het veroorzaakt, Ik klap na mijn werkzaamheden de laptop dicht of laat m
Open staan, om vervolgens na een uur of 5 een vastgelopen laptop te hebben.

Is er een programma de chrashlogs op te vragen?

Lastig issue Web, lastig...

Mijn advies zou zijn om te kijken of je het kunt reproduceren.
Doorgaans worden de belangrijkste meldingen v.w.b. Windows weggeschreven in de logboeken.
WIN+R > eventvwr

Pluis daar eens doorheen, zie je daar bijzonderheden?

Ik had laatst een issue met mijn reserve PC, idem issue. Bleek aan de Nvidia Software te liggen die corrupt was geraakt.
Mijn scherm viel uit, pc bleef aan en het leek een vastloper. Echter, via Teamviewer kon ik nog wel mijn PC overnemen. Is misschien te proberen of remote inloggen dan nog lukt?
Misschien via RDP kijken of dat lukt vanaf een andere werkplek.

WIN+Pause/Break

of

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeem
Links bij instellingen voor externe verbindingen RDP toestaan.

Ook zou je kunnen checken of er BSOD's gegenereerd worden. Kun je uitlezen met
Let op, rechtstreekse download: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview-x64.zip

Ik weet dat Windows zelf na lange tijd Idle ook bepaalde onderhoudstaken begint uit te voeren zoals defragmentatie. Kan zijn dat deze begint en stukloopt op een file?
Defraggler er eens overheen en kijken wat die doet, laat hem dan maar lekker aanstaan en kijken of je het op die manier misschien kunt reproduceren.

Hoi,

Tussen de system logs zie ik vrij weinig bijzonder heden, enigste wat mij opviel was:

"Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst goed te zijn uitgeschakeld. Deze fout wordt veroorzaakt omdat het systeem niet meer reageert en het systeem opnieuw is ingesteld door de hardware-watchdog."

Hardware watchdog ?

En

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ROOT\LENOVOVHID\0000.

Met de BSOD viewer zijn geen logs beschikbaar, dat is dus een goedteken.

Ik zal eens proberen als ik morgenvroeg met teamviewer in de pc kan komen, ik ga er vanuit dat de pc dan wel weer is vastgelopen

Vanmorgen is de laptop uiteraard weer vastgelopen, ik zie wel dat de pc online is met teamviewer alleen een verbinding tot stand brengen lukt niet

Dit zijn de laatste waarschuwingen die werden afgegeven

De snelheid van processor 2 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

De snelheid van processor 3 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

De snelheid van processor 1 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

Laatst bewerkt:
Heb gister toch nog even de AMD en Intel videokaart drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
En tot mijn grote verbazing toen ik mijn laptop vanmorgen weer open klapte was er niks aan de hand.

Was t waarschijnlijk dus toch een corrupte videokaart driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan