Laptop loopt steeds na 5 minuten vast en kan nu alleen in de velige modus werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielGonzalez

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
14
Beste allemaal,

Ik heb dringend jullie hulp nodig. Mijn laptop loopt sinds vorige week steeds na vijf minuten vast om onverklaarbare redenen. In de velige modus doet hij het wel goed. Hij maakt geen rare geluiden, wordt niet te warm en het opstarten van windows gaat vlekkloos. Alleen na 5 minuten loopt hij helemaal vast. De muis kan ik nog wel bedienen, iets aanklikken echter niet

Ik heb een HP Pavilion 6500, draait op windows 7 en het werkgeheigen uitgebreid met een extra gig(al 3 maanden geleden), waardoor hij nu draait op 3 gig. Ik download behoorlijk wat bestanden van het internet, maar heb wel gewoon mijn antivrus aanstaan(Avast).

Zouden jullie mij kunnen adviseren hoe ik dit probleem kan oplossen, want ik moet binnen een week nog een paar opdrachten voor mijn studie maken, maar kan geen programma's installeren in de veilige modus..en die heb ik wel nodig.

Vriendelijk bedankt alvast!

Daniel
 
doe eens een systeem herstel naar een dag dat hij nog goed werkte??
 
Ik zal het gelijk proberen vanavond, dankje!

Kan dat btw niet in de veilige modus? Zoniet, hoop ik ook dat hij het volhoudt..
 
Ik zal het gelijk proberen vanavond, dankje!

Kan dat btw niet in de veilige modus? Zoniet, hoop ik ook dat hij het volhoudt..

Dat kan , alleen lopen de meningen uiteen over de effectiviteit. Vergeet niet , voor de - beide - scans éérst te updaten!

Verder is er ook nog SUPERAntiSpyware Free Edition.

Beide programma's kun je , zonder probleem , naast elkaar gebruiken.

Mogelijk zal bovenstaande niet een tot een oplossing leiden , maar het is een begin en 'noodzakelijk'.

http://www.superantispyware.com/download.html
 
Laatst bewerkt:
Vriendelijk bedankt! Ik zal er vanavond mee aan de slag gaan, eerst in veilige modus en als dat niet werkt probeer ik het ook in normale modus( maar ik heb dan maar 5 minuten om te scannen/verwijderen).

Hoop dat het werkt!
 
Helaas:(

Hij doet het nog steeds niet. Heb beide scans uitgevoerd in de veilige modus, meer dan 200 bestanden verwijderd en nog steeds staat hij muur en muur vast na 5 minuten normale windows 7 modus. Zou iemand mij kunnen vertellen wat mijn volgende stap kan zijn?

Wordt hier echt moedeloos van en de deadlines komen maar dichterbij..

Ps. het toetsenbord reageert btw ook niet bij het vastlopen.
 
Probeer eens een externe muis aan te sluiten. Het lijkt wel of er problemen met de drivers van je toetsenboard/touchpad zijn.

Dit probleem is namelijk wel vaag.

Als de pc vastloopt loopt deze echt vast en zou je nooit nog je muis kunnen bewegen.

succes
 
Tis waarschijnlijk een stomme opmerking van me, maar werkt taak beheer?
Probeer eens CTRL+ALT+DEL.
Het lijkt alsof er een programma op de voorgrond draait of iets die alle invoer van jouw systeem opvangt.
Als taakbeheer niet werkt, dan probeer de pc eens opnieuw op te starten. Start na het starten direct taakbeheer op.
Dan nu is het wachten tot ie vast loopt. Houd voor het vast slaan en na het vastslaan het aantal processen in de gaten.
Dat kun je vinden onderin de status balk van taakbeheer. Misschien komt er 1 bij.

Laat je bevindingen maar weten.

Succes,
Mathijs
 
Recovery ?

Beetje drastisch misschien , maar haast is geboden.

Heeft de laptop een Recovery Partitie ? Zie bij Computer.
Zo ja , stel je bestanden veilig op bijv. USB stick of externe harde schijf en breng de laptop d.m.v. de Recovery terug naar fabrieksinstellingen.

Heb je Recovery DVD's ?
Heb je de handleiding nog ?

Wat is precies het typenummer ? HP Pavilion 6500 is een desktop.

Is het deze ? HP Pavilion dv6500 .
 
Laatst bewerkt:
1. Externe muis aangesloten en het probleem bleef hetzelfde. Het lag dus niet aan deze driver.

2. Ben nu op kantoor maar zal vanavond dan taakbeheer aanzetten en kijken wat er gebeurt. Mocht er dus een programma bij komen die het proces verstoort, hoe zal ik dan vervolgens moeten handelen?

3. Recovery...niet mijn vriend, maar je hebt gelijk, haast is geboden. Ik sla eerst alles op mijn externe harde schijf. Ik heb een HP Pavilion DV6500, dus denk dat ik gewoon een recoverey schijf heb. Dit is echter wel mijn laatste redmiddel, dus hiervoor probeer ik even te kijken welk proces/programma alles verstoort en hoe daar mee om te gaan. Kan je dat btw wel doen in de veilige modus? En welke stappen moet ik dan zetten?

Ik wil jullie wel alvast allen bedanken voor jullie hulp, want ik had dit nooit allemaal uit mezelf geweten:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er inderdaat op dat je pc vol dit met "ongewenste programma's".
200 files verwijderd is niet niks. Het beste is inderdaat de pc met F11 op te starten en volledige reset te geven.

Als je dat echt nog niet wild kan je Hiren's bootCD eens proberen.
Hierin zitten een aantal programma's die je pc helemaal scannen en eventueel waar mogelijk kunnen repareren.

Direct download versie 10.6:klik hier.(download is traag 128Kb/s)
Alle info over Hiren's bootCD: Klik hier

Heb zelf al heel veel aan deze cd gehad met mijn werk.


PS: Helaas wel alles in het engels. (wel gratis)
 
Dankje, ik zal het uitproberen;) Hoop dat het werkt!

Welke optie moet ik dan selecteren, want volgens mij zijn er behoorlijk wat opties bij het programma?
 
Even een stapje terug. Je schrijft: "Hij doet het nog steeds niet. Heb beide scans uitgevoerd in de veilige modus, meer dan 200 bestanden verwijderd en nog steeds staat hij muur en muur vast na 5 minuten normale windows 7 modus"
Het feit je meer dan 200 bestanden hebt verwijderd met mbam en super-antispyware duidt op een forse besmetting met malware. Die heb je mogelijk nog niet helemaal verwijderd.
Heb je het log van mbam nog? Plaats dat eens hier svp.

Ik zou daarom in ieder geval (bijvoorbeeld vannacht) de on-line scan van Kaspersky ook nog draaien en daarna hitman pro 3,5
Daarna evt een hijackthis log plaatsen bij Nucia.
Zie http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734 voor details.

In de tussentijd: je kan in safe mode wel programma's downloaden en installeren, dus tenzij je specifieke video-eisen hebt in die programma's zou je in eerste instantie ook gewoon tijdelijk in safe mode kunnen werken (gezien jouw deadlines).
 
Welke optie moet ik dan selecteren, want volgens mij zijn er behoorlijk wat opties bij het programma?

De download is het volledige paket.
hierin zit een .iso bestand die je open een cd moet branden. (ook zitten er andere files bij maar die moet je niet openen. dat zijn zelfgemaakte programma's om de cd aan te kunnen passen - wordt vaak gezien als malware)

wanneer je de cd gebrand hebt moet je je laptop opstarten vanaf die cd.

(het is bijna allemaal dos based. ik durf niet uit mijn hooft te zeggen of bij deze versie ook een Windows interface aanwezig is.) alles wijst zichzelf tegenwoordig.

Er zijn een aantal soortgelijke (windows interface softwarepakketten) alleen moet je die vaak zelf bouwen vanuit een stabiel werkende windows 7). Dan kun je kiezen voor BartPE (je bent er wal een paar uur mee zoet om heb te maken)

_____________________________________________________________________________________

Maar waar je eigenlijk mee bezig bent is het uitstellen van nog meer fouten/malware/crashes. (het herstellen van zo veel virussen die zo te zien zelfs je windows services/driver al hebben aangetast is vrijwel onmogelijk)

Backup je belangrijke files.
start laptop op met F11 (hp recovery)
voor systeem reset naar fabriek uit.
(hoop voor je dat dit lukt - windows 7 is namelijk niet standaard in dit systeem aanwezig) - als je het zelf geïnstalleerd hebt hoop ik voor je dat je de recovery hdd niet verwijderd hebt.(zowel moet je niet op f11 drukken maar gewoon je windows 7 dvd gebruiken en opnieuw installeren)
Hierna eerst beveiligingssoftware downloaden bijv. AVG-free
Je oude files scannen - daarna weer terugzetten.(wanneer deze clean zijn)

Dit alles zal waarschijnlijk (bij standaard pc gebruiker (standaard programma's) ongeveer 4uurtjes een beslag nemen (ruim genomen.)

Waar je nu mee bezig bent kost je erg veel tijd met scan's en maar hopen dat het werkt.
Er zit waarschijnlijk een programma op je laptop die wordt gezien als veilig maar wel dit soort dingen veroorzaakt. bijv. limewire(niet helemaal goed ingesteld)
 
Welke optie moet ik dan selecteren, want volgens mij zijn er behoorlijk wat opties bij het programma?

De optie om gebruik te maken van de Recovery Partitie lijkt mij het meest voor de hand liggen.

Het lijkt erop , dat je het één en ander aan rommel 'aan boord' hebt en daar ben je dan helemaal vanaf en kun je met een schone lei beginnen.

Jij bent aangewezen op een stabiel systeem en het herstellen naar fabrieksinstellingen is dan , volgens mij , niet alleen het meest zeker , maar ook de kortste klap. Ook je bestanden zijn veiliggesteld , voor het geval dat er met een andere methode iets fout mocht gaan. It's up to you !

Met excuses aan de anderen , die mogelijke oplossingen voorstelden. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Kan ik dat ook doen door opnieuw windows 7 te installeren(op mijn voormalige vista laptop)?:eek:

jahoor. dat kan. dan ben gelijk van je probleem af. kijk wel even op internet voor eventuele drivers. (hp website).

Tip: Doe een clean installatie - disk formatteren - dan installeren, ander blijf je je problemen zoiso houden. (kan gewoon met je win7 dvd - tijdens installatie)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan