Laptop speelt geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

knoet

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Beste,

Toen ik gisteren mijn laptop opstartte en iets wou afspelen, merkte ik dat er plots geen geluid was. Nochtans staat het geluid op maximum.

De foutmelding die ik krijg is:
"Een of meer audioservices worden niet uitgevoerd", status: "Niet opgelost"
<<Voor een juiste werking van audio moeten de services Windows Audio en Audio End Point Builder allebei worden uitgevoerd. Minstens een van deze services wordt niet uitgevoerd.>>

Wat moet ik precies doen? Want heb sinds laatste keer niets aan instellingen veranderd.

Het is Windows 8 en heb toen een antivirus laten lopen, geen bedreigingen gedetecteerd.

Heb intussen Windows Audio en End Point Builder proberen starten. Builder geen probleem, maar voor de Audio kreeg ik telkens volgende melding: "Kan de Windows Audio-service op Lokale computer niet starten. Fout 0x800706cc: Het eindpunt is een duplicaat"

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Hoi,

ga naar programma's en bestanden zoeken
typ : services.msc
enter
Lokaliseer : Windows Audio Endpoint Builder
Bekijk de status en open het om te veranderen
In het tablad algemeen kan je het startuptype kiezen ( bij voorkeur automatish)
Klik op OK
klaar
Doe hetzelfde voor Windows Audio
Laat maar weten als het lukt

Beste,

Heb net mijn vraag aangepast. Daarin kan je zien dat wat je aanraadde niet lukt.

Kan je me verder helpen?

Navigeer eens naar HKLM/system/current controlset/services/audiosrv via regedit, kijk als je start vind zo ja aanklikken waarde op 2 zetten

Navigeer eens naar HKLM/system/current controlset/services/audiosrv via regedit, kijk als je start vind zo ja aanklikken waarde op 2 zetten

Regedit gevonden, maar niet HKLM, enkel HKEY_CLASSES_ROOT / CURRENT_USER / LOCAL_MACHINE / USERS / CURRENT_CONFIG

Laatst bewerkt:
Ik ken de site niet maar als je na bericht #9 de rest ook even doorleest zie je dat exact hetzelfde probleem opgelost is.

Hebt tweaking gedownload en laten lopen, na lange opstarttijd is het gelukt.
Bedankt aan allen voor jullie reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan