Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

carnelain

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2006
Hoi allemaal,

Zit ik net achter mijn laptop (W2K SP4) ik heb alleen guildwars (spel) en volume control aanstaan. Ik open deze computer om wat afbeeldingen te bekijken. Krijg ik een explorer fout. Had ik al eens eerder gezien op mijn pc (W2K SP4). Meestal herstelt het systeem of is een reboot voldoende om het systeem te herstellen. Deze keer niet, explorer start op nieuw op en crasht weer. Vervolgens krijg ik een zwart scherm. Dus ik zet mijn laptop uit en start opnieuw op. Nu boot mijn laptop maar de windows startup loopt vast (bij het scherm met de witte balk) en ik kan ook niet in de probleemoplossing komen (normaliter met F8).
Dus ik schuif mijn w2k cd in de drive en boot vanaf de cd en selecteer windows herstellen.
Eerst maar eens via de console. Fixboot gedaan, vind een fout en herstelt deze. Vervolgens chkdsk, ook dit vind een fout maar doet niets (???).
Nog maar eens booten. Geen verandering (bummer).
Dus nogmaals booten vanaf de cd en windows proberen te herstellen. Automatisch windows vinden faalt en ik heb een hersteldiskette. Probleem!
Heeft er iemand nog suggesties? Of moet ik mijn windows partitie er maar afknallen en windows opnieuw installeren?

Carnelain

Persoonlijk zou ik het laatste doen. Opnieuw installeren. Je moet wel rekening houden met het feit dat er lokaal data kan staan die je niet kwijt wilt. Misschien kun jie die nog redden door te booten met een bootflop of cd.

Hallo

Jammerlijk genoeg wordt er geen merk/typenr/ouderdom van toestel vermeld.

Dus :

Indien nog garantie deze claimen.

Harddisk controleren op defekten d.m.v. diagnosesoftware fabrikant h.d.d.

Geheugen controleren op fouten d.m.v. memtest

Ventilatoren controleren op korrekte werking en zuiverheid , alsook de voorziene ventilatieopeningen.

Operating system terug installeren via de meegeleverde of aangemaakte recovery c.d.'s zul je vermoedelijk ook moeten doen .

Peter

Er staan inderdaad nog gegevens op de drive die ik wil houden. Maar deze staan op een ander partitie dan windows. Kan ik bij die partitie en de boel kopieren naar een usb schijf (ik heb een 40 GB mp3 speler)?

Verder is het een nieuwe acer 9420. De laptop was wat warm toen het gebeurde maar niet extreem. De ventilatie is volgens mij redelijk goed afgezien van wat stof op de inlaat.

Het apparaat valt binnen de garantie maar ik heb geen zin om hem op te sturen. Eerst zelf ff proberen.

Die diagnostic tools. Ik kan zo gauw de fabrikant van de hdd niet vinden. (http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/340176090/upload/E0Entity0/10/Notebooks_NL_final.pdf)
en memtest is???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan