Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja,dat is jammer.De boot.ini is een van de opstartbestanden en als die corrupt raken dan kun je over het algemeen met die fixntldr-iso wel opstarten.

Blijft als laatste denk ik,die F8 toets gebruiken om dat bootmenu op te roepen,waar je dan hopelijk de CD\DVD speler kunt selecteren om die PartedMagic-iso op te starten.

Ook met die cd erin en dan F8 blijft hij naar dat zwarte scherm springen.
Is nu de hardeschijf of hele laptop kapot denk je?

Er is geen andere manier om in de bios te komen dan met het toetsenbord? Of op de een of andere manier de bios resetten en dat ik daarn misschien kan instellen dat ie wel de cd-rom gelijk oppakt?

De vraag is,of je wel zeker weet welke F-toets je moet gebruiken om in het bios te komen.

Wellicht de handleiding bekijken?

Er zijn 2 soorten F8 toets menu's,die van de afb. (die kun je ook proberen op te roepen)maar ook nog een andere,waar ik geen afb. van heb en dat is het scherm waar je dan de CD\DVD speler kunt selecteren.

De afb. is een scherm van Win 2000,maar dat maakt weinig tot geen verschil.

Blijf tappen op de F8 toets direct tijdens het opstarten,het is n.l. lastig om precies te bepalen wanneer je moet drukken.

De bios resetten dat kan waarschijnlijk wel,maar dan moet de laptop open en dat is niet iets wat je zomaar moet doen.

Overigens kun je daar niets instellen,alleen resetten.

Greetz

Bijlagen

• bootoptions.jpg
    bootoptions.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 35
De vraag is,of je wel zeker weet welke F-toets je moet gebruiken om in het bios te komen.

Wellicht de handleiding bekijken?

Er zijn 2 soorten F8 toets menu's,die van de afb. (die kun je ook proberen op te roepen)maar ook nog een andere,waar ik geen afb. van heb en dat is het scherm waar je dan de CD\DVD speler kunt selecteren.

De afb. is een scherm van Win 2000,maar dat maakt weinig tot geen verschil.

Blijf tappen op de F8 toets direct tijdens het opstarten,het is n.l. lastig om precies te bepalen wanneer je moet drukken.

De bios resetten dat kan waarschijnlijk wel,maar dan moet de laptop open en dat is niet iets wat je zomaar moet doen.

Overigens kun je daar niets instellen,alleen resetten.

Greetz

Ik herken het scherm wel ja. Heb zojuist de laptop 12× opgestart en elke F toets gelijk na het indrukken van de powerknop ingedrukt. (en dan niet 1× maar blijven herhalen tot dat ik weer in dat zwarte scherm terecht kom.

Zucht... dit is echt vervelend dat het niet lukt/werkt

In jouw eerste post,staat een afb. van de open achterkant van de laptop,is daar een batterij te zien als in de afb. hier?

Greetz

Bijlagen

• CR2032.jpg
    CR2032.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 23
In jouw eerste post,staat een afb. van de open achterkant van de laptop,is daar een batterij te zien als in de afb. hier?

Greetz

Nee die is daar niet te zien, ik kan evt. wel een grote scherpe foto naar je mailen of zo zodat je het beter kunt zien?

Kijk even naar deze pagina's,is dit jouw laptop?

http://hothardware.com/Articles/Centrino-Duo-Whitebook-A-DoItYourself-Laptop1/?page=1

Dan op pagina 3.

http://hothardware.com/Articles/Centrino-Duo-Whitebook-A-DoItYourself-Laptop1/?page=3

Daar vind ik deze tekst:

The bottom of the laptop is covered in the usual assortment of serial code labels. A tiny, deeply recessed button is located just under the vents on the bottom of the laptop. A quick flip through the manual reveals that this is a CMOS reset button. An external CMOS reset button comes in handy since reaching the CMOS jumpers on the motherboard requires some tools and a bit of work.

Betreft de onderste afb. op die pagina.

Greetz

Laatst bewerkt:
Kijk even naar deze pagina's,is dit jouw laptop?

http://hothardware.com/Articles/Centrino-Duo-Whitebook-A-DoItYourself-Laptop1/?page=1

Dan op pagina 3.

http://hothardware.com/Articles/Centrino-Duo-Whitebook-A-DoItYourself-Laptop1/?page=3

Daar vind ik deze tekst:

Code:
The bottom of the laptop is covered in the usual assortment of serial code labels. A tiny, deeply recessed button is located just under the vents on the bottom of the laptop. A quick flip through the manual reveals that this is a CMOS reset button. An external CMOS reset button comes in handy since reaching the CMOS jumpers on the motherboard requires some tools and a bit of work.

Greetz

Ja dat is hem! Mijn engels is alleen super slecht haha.

Wat zou ik nu kunnen doen?

Zit bij bij jou daar ook een bios reset knopje?Zie afb.

Greetz

Bijlagen

• big_bottom.jpg
    big_bottom.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 41
Misschien iets langer indrukken en daarna wel met de cd erin weer opstarten.

Hoi !

Hang er nu eindelijk even een PS2-bordje aan en duik in het bios, boot-configuratie aanpassen.....klaar !

Je bent n.b de hele dag bezig om in het bios te komen, tja...

Greetz,

Harry.

Hoi !

Hang er nu eindelijk even een PS2-bordje aan en duik in het bios, boot-configuratie aanpassen.....klaar !

Je bent n.b de hele dag bezig om in het bios te komen, tja...

Greetz,

Harry.

En hoe kan ik die eraan hangen? Ik neem aan dat een PS2 bord een toetsenbord is met aan aansluiting met al die kleine pinnetjes? Ik heb namelijk geen aansluiting daarvoor op de laptop, alleen USB poorten...

@Harry Snor
Iets mee uitleg lijkt mij wel handig,niet iedereen is een computer reparateur Harry ;)

Ik heb inmiddels ontdekt dat je met F2 in het bios moet kunnen komen,dus ingedrukt houden of op tappen tijdens het opstarten.

Met de Esc toets dien je dat bootmenu te krijgen,zo lees ik in de handleiding.

Greetz

Bijlagen

• handleiding.jpg
    handleiding.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
@Harry Snor

Iets mee uitleg lijkt mij wel handig,niet iedereen is een computer reparateur Harry ;)

Ik heb inmiddels ontdekt dat je met F2 in het bios moet kunnen komen,dus ingedrukt houden of op tappen tijdens het opstarten.

Met de Esc toets dien je dat bootmenu te krijgen,zo lees ik in de handleiding.

Greetz

Als ik F2 ingedruk houd dan krijg ik de volgende melding en schiet ie niet door naar dat zwarte scherm:
NO Keybord Detected!
KBC BAT Test failed
Fatal Error... System Halted.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan