Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik F2 ingedruk houd dan krijg ik de volgende melding en schiet ie niet door naar dat zwarte scherm:
NO Keybord Detected!
KBC BAT Test failed
Fatal Error... System Halted.

Zelfde melding ook als ik Esc of F8 ingedrukt houd tijdens opstarten, met of zonder cd-rom maakt niet uit.

En wat doet de Esc toets?

Je kunt misschien ook eens de CDRomdrive eruit halen en weer,terug plaatsen,misschien een slecht contact?

Edit,heb je dus al eens gedaan.

Laatst bewerkt:
En wat doet de Esc toets?

Je kunt misschien ook eens de CDRomdrive eruit halen en weer,terug plaatsen,misschien een slecht contact?

Edit,heb je dus al eens gedaan.

Nou die CDRomdrive eruit halen is een eitje met die handleiding ;) 2 schroefjes maar.

Heb ik dus bij deze gedaan en ook dat helpt niet.

Toch achterlijk dat ik die bios niet in kan komen... :confused:

Sorry wwouterr,maar hier houdt het voor mij wel een beetje op,hopelijk wil Harry Snor nog het e.e.a. toelichten wat dat "PS2-bordje" betreft ;)

Greetz

Sorry wwouterr,maar hier houdt het voor mij wel een beetje op,hopelijk wil Harry Snor nog het e.e.a. toelichten wat dat "PS2-bordje" betreft ;)

Greetz

Ja dat hoop ik ook. Hoopt dat hij dit leest en mijn kan en wilt uitleggen hoe ik dt evt. kan gaan doen.

In iedergeval heel erg bedankt voor je tijd en moeite om mij te helpen. :thumb:

Groetjes Wouter

Ik weet niet of het verschil maakt,maar was de netspanning eraf,dus de stekker eruit en de batterij verwijderd,toen je het bios resette met dat knopje?

Zo niet,dan even proberen.

Greetz

Ik weet niet of het verschil maakt,maar was de netspanning eraf,dus de stekker eruit en de batterij verwijderd,toen je het bios resette met dat knopje?

Zo niet,dan even proberen.

Greetz

Heb ik geprobeerd en ook dat hielp niets.

Maar... ik heb het voor elkaar nu!

Het volgende heb ik gedaan:

Harde schijf eruit gehaald, WinXP cd erin gedaan en laptop aangezet. Toen starte die wel het partitie gedeelte op en de keus XP te installeren, toen snel harde schijf erin geschoven en nu is hij bezig met formateren! :D

Probleem opgelost nu dus!

wanderer, super bedankt voor je hulp en de tijd die je erin hebt gestoken!!! :thumb:

Groetjes Wouter

Harde schijf eruit gehaald, WinXP cd erin gedaan en laptop aangezet
De hardeschijf er uit halen,was inderdaad de laatste optie waar ik ook aan dacht,maar voor een ander doel dan jij nu gedaan hebt :)

Een hardeschijf aansluiten,terwijl de spanning er op staat lijkt mij best link ;)

Ik hoop nog van je te horen,wanneer je weer op het bureaublad bent aangekomen :D

Greetz

De hardeschijf er uit halen,was inderdaad de laatste optie waar ik ook aan dacht,maar voor een ander doel dan jij nu gedaan hebt :)

Een hardeschijf aansluiten,terwijl de spanning er op staat lijkt mij best link ;)

Ik hoop nog van je te horen,wanneer je weer op het bureaublad bent aangekomen :D

Greetz

Ben op het bureaublad aangekomen en heb al vershillende drivers geinstalleerd en paar keer opnieuw opgestart, alles werkt!

Mazzel gehad dus denk ik ;)

Ik heb er zelf wel eens een beschadigd op die manier,maar kreeg toch een nieuwe schijf van de verkoper\monteur.Hij vertelde dat dit eigenlijk wel moest kunnen en dat hij het zelf ook wel deed,dus toen was ik mazzel denk ik ;)

Fijn dat het weer werkt en toppie dat je je niet uit het veld heb laten slaan :thumb:
Ik wilde de laptop leeg gaan halen en kreeg dat niet voor elkaar omdat de boot.ini niet goed was.
Overigens heb ik het fijne hiervan niet begrepen,kreeg je een melding dat de boot.ini niet goed was en wilde je hem daarom leeg halen?
Toen m.b.v. google de bestaand boot.ini overschreven en daardoor is deze melding tot stand gekomen.
Nog enig idee met welke tekst je de boot.ini hebt overschreven?

Tenlaatste,wel verrekt lastig dat een USB-toetsenbord pas gebruikt kan worden na de keuzes F2 en Esc,werken die toetsen nu wel?

Benieuwd of Harry Snor nog iets laat horen,over de manier hoe hij dat toetsenbord probleem had opgelost ;)

Greetz

Ik heb er zelf wel eens een beschadigd op die manier,maar kreeg toch een nieuwe schijf van de verkoper\monteur.Hij vertelde dat dit eigenlijk wel moest kunnen en dat hij het zelf ook wel deed,dus toen was ik mazzel denk ik ;)

Fijn dat het weer werkt en toppie dat je je niet uit het veld heb laten slaan :thumb:

Overigens heb ik het fijne hiervan niet begrepen,kreeg je een melding dat de boot.ini niet goed was en wilde je hem daarom leeg halen?

Nog enig idee met welke tekst je de boot.ini hebt overschreven?

Tenlaatste,wel verrekt lastig dat een USB-toetsenbord pas gebruikt kan worden na de keuzes F2 en Esc,werken die toetsen nu wel?

Benieuwd of Harry Snor nog iets laat horen,over de manier hoe hij dat toetsenbord probleem had opgelost ;)

Greetz

Laat me niet zomaar uit het veld slaan, iets wat je zelf kapot maak moet ook te fixen zijn ;)

Nee ik wilde hem zowiezo al leeghalen en dat lukt maar niet door die boot.ini, heb overgens geen idee meer wat ik erovereen geschreven heb toen.

Ja nu werken de toetsen wel, kan nu gewoon de bios in en heb daar maar gelijk alles goed gezet.

Heb Harry Snor nog een mail gestuurd gister maar nog geen reactie op gehad. Maar dat is ook niet meer nodig wat mij betreft.

Hoi !

Harry Snor heeft geen mail van @TS gezien gisteren, maar goed: Zoals gewoonlijk was het druk hier (de scholen gaan weer beginnen)., 2 Pc's opnieuw installeren, laptop met ongeveer hetzelfde probleem, (toetsenbord werkt niet om in bios te komen), (HP, 14 mnd. oud).

Er zat nog een PS2-poort op, en daarmee werkt het dus wel !

Probleem onstaat JUIST door een bios-reset, omdat dan in het bios de standaard-instellingen zijn verdwenen waardoor je toetsenbord niet werkt !

Misschien had ik wat duidelijk moeten zijn, maar tussen het werk door lees ik dan een m.í. een volledig foute aanpak van het probleem.

Vandaar mijn kribbige opmerking, temeer daar ik deze opmerking al meerdere malen hier geplaatst heb, m'n excuses daarvoor.

Iedereen geen PC-expert, maar het eerst grondig lezen van de manual lijkt me toch niet zo moeilijk.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,
Vandaar mijn kribbige opmerking, temeer daar ik deze opmerking al meerdere malen hier geplaatst heb, m'n excuses daarvoor.
Uiteraard spreek ik alleen voor mijzelf en ik vond de opmerking helemaal niet kribbig,maar wel wat "te makkelijk" om zo te zeggen,tenslotte heeft niet iedereen een PS2-toetsen bord liggen ;)

Verder bestond het toetsenbord probleen al,voor we ooit over een bios reset begonnen als ik mij goed herinner.
Vandaar mijn kribbige opmerking, temeer daar ik deze opmerking al meerdere malen hier geplaatst heb
Dat je die opmerking al eerder hebt gemaakt,daar twijfel ik geen moment aan,maar niet elk woord van jou wordt door iedereen gelezen moet je je realiseren :p
Iedereen geen PC-expert, maar het eerst grondig lezen van de manual lijkt me toch niet zo moeilijk.
wwouterr had in beginsel geen manual en in hetgeen wat ik heb kunnen vinden,wordt met geen woord gerept over de gevolgen van het resetten van het bios :confused:

Maar hoe dan ook,ik vond en blijf het een interessant draadje vinden en ben toch nieuwsgierig hoe jij een dergelijk probleem met dat toetsenbord zou hebben opgelost,gezien het ontbreken van een PS2 poort.

Met vriendelijke groet wanderer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan