Laptop start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ofelic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
4
Hallo,

een aantal uur geleden probeerde ik mijn laptop op te starten, maar dit ging opeens niet meer. Ik heb een acer 9410, ongeveer 4 jaar oud.Zodra ik hem opstart, krijg ik het acer scherm waarin ie laad en vervolgens gaat ie over op windows xp waar die ook laad, en dan gaat ie uit en start ie automatisch weer opnieuw op met laden! Ik kom niet eens meer tot het punt waar ik bij mijn account kan inloggen, omdat ie dan al uitspringt op zwart scherm.
Aangezien ik geen verstand heb ervan, zou ik toch mijn laptop graag totaal leeg willen halen. Niets hoeft meer bewaard te worden. Dus hier mijn vraag, hoe doe ik dit? Kan dit ook eventueel zonder xp cd aangezien ik die waarschijnlijk niet meer heb. Of andere optie's?

Bedankt alvast!
 
vlak voordat je het win xp laadscherm krijgt op f8 drukken (paar keer)
wat gebeurt er dan?
 
Dan staat er:

Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten:

Windows XP media center edition

Zodra ik daarop klik dan krijg ik (samenvatting) :

Windows kon niet goed worden gestart. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

En dan krijg ik een aantal opties met veilig modus, of windows normaal starten maar niks helpt. Zodra ik daarop klik dan laad windows xp weer, gaat op zwart scherm en valt uit en begint weer overnieuw.
 
Dan krijg ik weer
Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten:

Windows XP media center edition

Dan krijg je heel snel een hele rij met gegevens, wat over gaat naar zwart scherm met een knipperende spatie links boven, dan op zwart scherm en gaat ie weer uit om wèèr met acer te laden.
 
denk dat windows kapot is staan er veel belangrijke gegevens op?
anders kan je dat nog wel redden met dit en dan uitproberen niet installeeren!!!!

en je hebt natuurlijk iets nodig om het op te zetten. (usb stick, externe hdd?)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm in dit geval was het een virus http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/237004-start-telkens-opnieuw-op
Je kan eens een gooi doen met een live CD van Hirens, daar staan bovendien meerdere tools op, om bijv ook je geheugen en HD te checken.
http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.6 downloaden door klikken op Direct HTTP Mirror.
Je kan hiermee ook bestanden redden (kopiëren met behulp van de de "mini XP") maar als dat niet lukt, maak je toch nog een kans met eerdergenoemde Ubuntu liveCD
Een viruscontrole buiten het systeem om kan ook met een rescue CD van Avira, zie http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=204033
 
Ik heb dat van coolkil geprobeerd en op een usb gezet. Maar hier reageert mijn laptop niet op. Zodra ik hem erin doe is het precies hetzelfde. Als ik op f8 druk staat ie ook nergens tussen. Of doe ik iets fout?
Het liefst zou ik wel alles willen bewaren maar het is niet zo onwijs belangrijk. Als ik dus wel mijn laptop totaal moet legen zou dit ook prima zijn.

En daarna dat van minal ook geprobeerd en op usb gezet maar zoals hierboven, doet ie ook niets.

Zal vanmiddag lege cd´s kopen en dat van avira proberen want ik dacht ook aan een virus.
 
Hallo, ik heb een andere computer, een goede werkende zelfbouwAsus intelpentium4 van familie overgenomen. Er zat daar een lcdscherm bij, maar dat kreeg ik er niet bij dus mijn oude gewone monitor gebruik ik nu. Ik kan de computer tot nu toe alleen in veilige modus opstarten. Er zit ten twee aansluitingen voor beeldschermen op, een vrouwtje, waar mijn uode beeldscherm oppast, en een mannetje, voor een lcdscherm denk ik. Vlak na de opstratmode, het beginbeeld van windowsXP, sluit het beeldscherm af, computer blijft draaien. Heb beeldschermresolotie zo kleinmogelijk gemaakt, stekker er even uitgehad, helpt niet iemand suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan