Firescorpion
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 apr 2005
Zoals in de titel staat start mijn laptop wel op, maar ik krijg geen beeld.
Het gaat om een BTO FL90 (aankoopdatum 21-08-07, 2jaar garantie). Tot gisteren heb geen problemen met de laptop gehad. Als ik nu mijn laptop opstart, dan werkt alles zoals het hoort (dvd-rom lampje, hdd spint op en ik kan aan het geluid horen dat Windows 7 ook gewoon opstart), alleen mijn scherm blijft zwart (geen bios, niks).
Ik heb gisteren en vanavond van alles opgezocht wat dit kon zijn. Het volgende heb ik al geprobeerd.
- Laptop opstarten met/zonder accu
- Laptop 1 nacht uit laten staan zonder accu
- Accu er uit en 15sec powerknop inhouden
- Proberen op te starten vanaf Windows installatie dvd
- Opstarten zonder hdd
- Zoeken naar de biosknop voor bios reset (deze heb ik niet kunnen vinden)
- Extern scherm aansluiten
* Met/zonder accu op netstroom en enkel op accu
* Aangesloten vanaf opstarten
* Aangesloten midden in opstartproces
* Aangesloten als de laptop volledig is opgestart
* Als laptop is opgestart en het extern scherm hangt eraan, alle functie (fn) toetsen geprobeerd.
Dit allemaal werkt dus niet en mijn scherm blijft gewoon zwart...
Nu vermoed ik dat mijn videokaart kapot is. Alleen vraag ik mij af hoe dit kan? Te warm of te koud geworden? En waarom mijn backlight niet werkt? Dit heeft toch niks met de videokaart te maken?
Misschien dat er iemand is die nog iets anders weet wat ik kan proberen. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Alvast bedankt.
Groeten, Firescorpion
Het gaat om een BTO FL90 (aankoopdatum 21-08-07, 2jaar garantie). Tot gisteren heb geen problemen met de laptop gehad. Als ik nu mijn laptop opstart, dan werkt alles zoals het hoort (dvd-rom lampje, hdd spint op en ik kan aan het geluid horen dat Windows 7 ook gewoon opstart), alleen mijn scherm blijft zwart (geen bios, niks).
Ik heb gisteren en vanavond van alles opgezocht wat dit kon zijn. Het volgende heb ik al geprobeerd.
- Laptop opstarten met/zonder accu
- Laptop 1 nacht uit laten staan zonder accu
- Accu er uit en 15sec powerknop inhouden
- Proberen op te starten vanaf Windows installatie dvd
- Opstarten zonder hdd
- Zoeken naar de biosknop voor bios reset (deze heb ik niet kunnen vinden)
- Extern scherm aansluiten
* Met/zonder accu op netstroom en enkel op accu
* Aangesloten vanaf opstarten
* Aangesloten midden in opstartproces
* Aangesloten als de laptop volledig is opgestart
* Als laptop is opgestart en het extern scherm hangt eraan, alle functie (fn) toetsen geprobeerd.
Dit allemaal werkt dus niet en mijn scherm blijft gewoon zwart...
Nu vermoed ik dat mijn videokaart kapot is. Alleen vraag ik mij af hoe dit kan? Te warm of te koud geworden? En waarom mijn backlight niet werkt? Dit heeft toch niks met de videokaart te maken?

Misschien dat er iemand is die nog iets anders weet wat ik kan proberen. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Alvast bedankt.
Groeten, Firescorpion
Laatst bewerkt: