Laptop te heet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoKuyper89

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
hallo,

ik heb al het een en ander rond gekeken hier op de site (en zelf ook een onderwerp aangeneden) alleen wil toch nog een keer jullie mening.

Ik ben in het bezit van een packard bell notebook me35 (gekocht begin dec. 2007).

Ik heb een printscreen bijgevoegd met de temperatuur volgens Core Temp (wanneer hij gewoon draait dus tijdens internetten etc. tijdens het spelen van de sims 2 is hij vanochtend al een keer uitgevallen).

Wat vinden jullie van deze temperatuur? mij lijkt het nogal aan de hoge kant!

Moet ik terug naar de winkel?

p.s. ik heb gelezen dat het aangeraden word de laptop schoon te maken en dan vooral de ventilatoren, hoe kan ik dit het beste doen (aangezien het een laptop is). moet ik de laptop open schroeven of gewoon de stofzuiger op de ventilator zetten?

ik hoor graag van jullie! (voordat mn pc ontploft hehe ;))

Bijlagen

• fout sims 2.jpg
    fout sims 2.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
De temperaturen zijn inderdaad nogal hoog. Dus gewoon even met een busje perslucht het stof wegblazen.

hallo,

ik heb al het een en ander rond gekeken hier op de site (en zelf ook een onderwerp aangeneden) alleen wil toch nog een keer jullie mening.

Ik ben in het bezit van een packard bell notebook me35 (gekocht begin dec. 2007).

Ik heb een printscreen bijgevoegd met de temperatuur volgens Core Temp (wanneer hij gewoon draait dus tijdens internetten etc. tijdens het spelen van de sims 2 is hij vanochtend al een keer uitgevallen).

Wat vinden jullie van deze temperatuur? mij lijkt het nogal aan de hoge kant!

Moet ik terug naar de winkel?

p.s. ik heb gelezen dat het aangeraden word de laptop schoon te maken en dan vooral de ventilatoren, hoe kan ik dit het beste doen (aangezien het een laptop is). moet ik de laptop open schroeven of gewoon de stofzuiger op de ventilator zetten?

ik hoor graag van jullie! (voordat mn pc ontploft hehe ;))

Wauw! 85c is veel ste heet! Notebooks worden warmer dan desktops maar hoger dan 65c zou het nooit mogen worden.
Om schoon te maken adviseer ik een bus met lucht. Deze kan je bv bij Conrad bestellen of een betere electronica zaak halen. Daarvoor is het wel handig om de onderkant open te schroeven. Haal immers nooit de koelvin lost van de cpu MITS je opnieuw koelpaste plaatst.
Succes met schoonmaken, en mocht het allemaal niet lukken haal dan koelpasta en stop dit, na het verwijderen van de oude, tussen de cpu en het koelgedeelte.

Laatst bewerkt:
het uitvallen kan goed komen omdat hij boven een bepaalde temp. uitvalt, meestal 70-90 graden.

je kan hem schoonmaken door hem open te maken en het stof er uit te halen.
maar denk er wel goed over na want vaak is het zo dat als je een laptop open maakt de garantie voorbij is.

ook zou ik diet niet doen met de stofzuiger, een stofzuiger kan namelijk statisch geladen worden, als je dan je laptop aan raak het het voorbij zijn.

je kan gewoon even goed blazen en dan hopen dat er veel stof uit komt.

Wauw! 85c is veel ste heet! Notebooks worden warmer dan desktops maar hoger dan 65c zou het nooit mogen worden.

De CPU mag volgens het plaatje 85 graden worden dus die 65c is een beetje overdreven.
Mijn T7200 kan tot 100c gaan voordat dat te warm is. Met TAT (Intel Thermal Analasys Tool) haalt mijn CPU prima 91c (Full-load beide cores), zonder dat dat problemen geeft.
Het is uiteraard niet gezond om het de hele dag te doen :p

De CPU mag volgens het plaatje 85 graden worden dus die 65c is een beetje overdreven.
Mijn T7200 kan tot 100c gaan voordat dat te warm is. Met TAT (Intel Thermal Analasys Tool) haalt mijn CPU prima 91c (Full-load beide cores), zonder dat dat problemen geeft.
Het is uiteraard niet gezond om het de hele dag te doen :p

Volgens mij ook processor afhankelijk.
Om terug te komen op het plaatje, ik las het niet goed. 85c is max, maar de temp zat nu op zo'n 60c. Opzich niets aan de hand als je het mij vraag. Mijn Intel Celeron gaat gemakkelijk naar de 55c. Mijn AMD Athlon XP64 dual core heb ik voorlopig nog niet hoger gezien dan 40c.:D

@dressie
Prima, we missen allemaal wel eens iets. Standaard draait mijn T7200 ook zo rond de 50-55c bij normaal gebruik, bij het gamen wordt de 80c makkelijk overschreven. Mijn laptop heeft er echter nog nooit uitgevallen tijdens het gamen.

Guido je laptop schoon blazen met een beetje perslucht zal geen kwaad kunnen, maar de temperaturen zijn niet buitensporig hoog. Na hoeveel tijd valt de laptop uit als je aan het gamen bent ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan