Opgelost Laptop typt automatisch 00000000

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dotter

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
48
Het is een hele tijd geleden dat ik jullie hulp nodig heb gehad, maar nu heb ik een probleem waar ik geen oplossing voor weet/kan vinden.
Ik weet niet of ik op de goede plek zit, maar ik neem aan dat ik dat dan wel hoor.

Vanmiddag kwam mijn zwager met zijn laptop. Sinds kort typt de laptop uit zichzelf in elk programma wat je opent 0000000.... en blijft steeds hiermee doorgaan. Ook als ik op Zoeken klik, de internetbrowser wil openen, een (bestaand) word document etc.
Ik heb opgestart in veilige modus en krijg daar hetzelfde. Kan geen netwerkverbinding maken, want ook als ik de sleutel van mijn router moet ingeven wordt er 000000 getypt. Online scannen lukt dus niet, malwarebytes installeren vanaf usb stick ook niet. Als ik de muis gebruik krijg ik een "ping" geluid, wat ook regelmatig herhaald wordt.

Medion laptop met win10.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het eventueel opgelost kan worden?
 
Hangend toetsenbord, specifiek de letter 0... !?
Zal wel smurrie onder zitten, proberen schoon te maken.
 
Heb geen compressor, zal kijken of ik er ergens eentje kan lenen. Heb wel met een zachte borstel en een knijpballonnetje geprobeerd te reinigen. Maar toetsenbord toetsen zitten vrij strak, dus de luchtstroom uit zo'n ballonnetje is waarschijnlijk wel te zacht.
 
Spuitbusje met perslucht
Ik gebruik die van action al jaren.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=perslucht+spuitbus+action
Wat je ook kan proberen, het is een laptop, de laptop ondersteboven houden en zachtjes kloppen dat de troep uit het toetsenbord valt.
Een compressor zou ik zeker niet gebruiken, je zwager zal het waarschijnlijk niet leuk vinden als je al zijn toetsen uit zijn laptop wegblaast.
 
Laatst bewerkt:
Het toetsenbord zal inderdaad "vervuild" zijn maar ik zou oppassen met schoonmaken. Is het een 0 dan alleen deze toets bewerken. Kunnen jullie nog Numlock uitschakelen en het probleem is niet verholpen, dan is het in ieder geval niet 0 op het numerieke gedeelte.

Ik zou wat Ammonia gebruiken want dit ontvet en verdampt snel. Probeer een vochtige flosser onder de randjes te krijgen. Druklucht zou de contacten kunnen oplichten en verplaatsen, ter vergelijking: haal je een toetsenbord uit elkaar en trek je de silicone lap los, dan krijg je het toetsenbord niet meer werkend.

Probeer uit te vinden of deze laptops toetsen hebben die er uit gehaald kunnen worden. Dan kan je meer dan alleen de randen van de toets schoonmaken. Zowel met Google als op YouTube zijn er voorbeelden van deze reparaties te zien. Dat is belangrijk want het is een precair werkje. Er worden grijpertjes gebruikt om de toetsen rechtstandig omhoog te trekken.

Toetsenborden voor laptops worden vaak los verkocht. Om deze te gaan vervangen zou je ook eerst een YouTube video moeten bekijken. Je hebt dan wel meteen een nieuwe want de schakelingen zijn misschien wel in slechte staat. Na een ongelukje met een vloeistof bijvoorbeeld.
 
Voorzichtig geprobeerd om de 0 toets schoon te blazen. (er zit geen numeriek toetsenbord op). Dat had geen resultaat.

Ik ga ermee naar een kennis die nogal handig is in het repareren van computers. Die wil wel nakijken of de toets los gehaald en schoongemaakt kan worden.
 
Er zijn veel filmpjes te vinden over het demonteren van laptops, wat is het merk en type?
 
Het is een medion, maar type weet ik niet. Eigenaar weet het ook niet en kan de rekening niet vinden waar het mss opstond. :(
 
Ik heb de laptop weggebracht naar een kennis die hardwarematig een stuk meer kan dan ik. Hij gaat het toetsenbord controleren en eventueel loshalen. Ik laat weten wat het oplevert :)
 
Kennis heeft de laptop uit elkaar gehaald. Toetsenbord schoongemaakt/nagekeken, maar zonder resultaat. Usb toetsenbord eraan gehangen (toetsenbord van laptop losgekoppeld van moederbord), dit werkte goed. Nieuwe drivers geïnstalleerd, maar niets hielp.
Voorzichtige conclusie: toetsenbord is kaduuk. Met los toetsenbord wel bruikbaar.
 
Heb een paar jaar geleden voor weinig geld een refurbished toetsenbord gekocht. Voor de bekende merken als HP, Lenovo en Dell zijn ze geregeld te koop, beetje geluk hebben. Mijn laptop draait nog steeds erg vlot dus ik wil hem het liefst tot in 2025 als Win10 stopt met support gaan gebruiken.
Er zijn nu al redelijk geprijsde 2e handse degelijke laptops als mijn Dell te koop die Win11 ondersteunen, maar ik rek het nu nog op omdat deze nog best goed draait.
Ik zou zelf niet graag permanent een extern toetsenbord willen gebruiken, maar das een eigen keuze.
 
Blijkbaar zat dit toetsenbord als het ware via plastic pinnetjes "versmolten" aan het moederbord. Kennis heeft rondgekeken, het enige wat hij als vervanging kon vinden was een Duits toetsenbord, kosten ca € 140. Mijn zwager gaat voor een nieuwe laptop, maar kan in ieder geval zo zijn bestanden eraf halen (wel een back-up, maar niet zo'n recente).

Wat mij betreft mag dit op slot.
 
Duidelijk, jammer.
PS: Dat zijn vaak de goedkopere merken of modellen, daar wordt op repareerbaarheid bespaard... das duurder om het goed te kunnen vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan