Laptop valt uit bij afhalen netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nfoefoe

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Ik werk meestal op mijn laptop met de netstroom aangesloten.
Vaak als ik mijn laptop wil verplaatsen en de netstroom er afhaal, gaat hij uit (geen sluimer/slaapstand). Hij start dan, zonder netstroom, ook niet meer op. Pas als ik hem weer aansluit op de netstroom weer wel.
Ook zegt hij vaak dat 'ie de accu niet kan vinden (er staat dan een kruisje door het batterijtje rechts onderin). Als ik dan een beetje aan het snoertje van de netstroom rommel, geeft hij een volle accu aan.
Ik heb al gekeken bij energiebeheer, maar kan daar niet echt iets vinden...

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat de computer uitvalt als ik de stekker eruit haal?
En hoe zit het met het niet kunnen vinden van de accu?

Asus laptop, Windows Vista
Power4Gear Entertainment energiebeheerschema

als je aan het draadje rommelt, dan geeft hij volle accu aan. daarna trek je de stekker eruit. Draad de laptop dan wel door?

Dat is verschillend. Maar 9 van de 10 keer gaat hij dat uit.
Ik heb het net trouwens ook even zonder netstroom geprobeerd, maar toen ging hij ook plotseling uit. Terwijl de accu nog voor 45% gevuld is.
Ik heb nu even de accu eruit en erin gedaan om te kijken... Die zag er wel goed uit BTW...
Nu draai ik weer op netstroom, maar kan ´ie de accu weer niet vinden....
Om gek van te worden :(...

Omdat je aan het netsnoer moet rommelen denk ik toch dat je daar de fout moet zoeken.
Dus een kabelbreukje denk ik

Owww wacht wacht wacht!
Neej, wel... Als hij aangeeft dat hij de accu niet kan vinden, en er dus een kruisje door de batterij staat rechtsonder, en ik dan het snoertje eruit trek. Dan slaat hij af.
Anders dus niet....

Het gebeurde net namelijk weer. De accu is nog halfvol, maar hij slaat ineens af als ik zonder netstroom werk. En hij geeft nu met netstroom aan dat hij geen accu kan vinden, als ik dan het snoertje eruit trek gaat hij uit.
En als ik een beetje draai aan het snoer laadt hij hem wel ineens op.

(Goh wordt het zo duidelijker?)

Ik had hier net iemand bij mij staan die zegt dat het een hardwareprobleem is. Ik zeg heu?
Een hardware probleem wil zeggen dat het aan je accu of de verbinding van de accu ligt.
Dus naar alle waarschijnlijkheid een kabelbreukje of een slechte verbinding waar de kabel naar de laptop ingaat. De plaats waar je rommelt.

Ok, dat klinkt logisch.

Maar ;) hoe kan het dan dat hij ook spontaan uitvalt als ik NIET op de netstroom ben aangesloten?
En dat de computer uitvalt als ik de netstroom juist eraf haal?

Dan zou het dus aan de accu moeten liggen?

Niet aan het snoer van de netstroom? Dat is alleen als het aangesloten staat en geen accu herkent, pas als ik aan het snoertje heb gerommeld...

Als je de laptop altijd aan de netvoeding laat hangen gaan de accu's snel acheruit. Ik heb twee laptops draaien met hetzelfde probleem. Bij mij stonden ze altijd aan de netvoeding.

vr.gr.

Theo
dehoed:)

Aha... Dus ik zou meer moeten afwisselen. Accu en netstroom...
Ik heb hem ook altijd aan de netstroom staan, omdat ik hem alleen thuis gebruik. Dan is er geen risico dat je computer ineens uitvalt... Tenminste, dat dacht ik ;)

Dat klopt, maar is nu te laat. Als je je laptop nu alleen op de accu wil gebruiken zal je eerst een nieuwe moeten aanschaffen. De accu die je nu gebruikt kun je bijna niet meer opladen. Tenminste zo was het bij mij.

vr.gr.

Theo
deHoed:thumb:

Hij geeft nu aan dat hij volledig opgeladen is en dan kan ik er blijkbaar nog 1,5 uur mee doen (zoals hij zelf aangeeft). Het probleem is dus alleen dat er het risico is dat 'ie ineens uitvalt, zonder dat hij aangeeft dat de accu leeg is (de accu zelfs nog voor 45% gevuld is)... Bijkbaar is de kwaliteit van de accu dan toch niet zo best meer, zoals je al aangaf.

Jeetje, mijn laptop is nog geen half jaar oud, gaat dat zo snel?

Wat je zou kunnen proberen is de laptop aan laten staan en dan alleen op de accu. Verder totaal niets doen zelfs niet aanraken. Je moet alleen de tijd opnemen wanneer hij het signiaal geeft dat de accu leeg raakt dat zou in jou geval dan zijn 1.5 uur. Als hij dat niet haalt dan is de accu niet goed meer en door het continu laden verslechtert.

vr.gr.

Theo
deHoed:(

Kan accu niet vinden

Hoi ik heb ook last van dit probleem.

Ik heb al wel gezien dat nfoefoe dit in 2008 heeft gevraagd, maar het antwoord hier geld niet voor mij. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik nu nog reageer op dit topic, maar wil het toch graag opgelost zien.

Ik heb met mijn laptop sinds vandaag opeens last van de melding: kan accu niet vinden.
Maar alleen als ik de laptop op netstroom heb staan krijg ik deze melding. En ook staat er dan een rood kruis bij het accu icoon. Maar als ik de netstrroom eraf haal dan geeft het accu icoon weer 45% stroom aan. En als ik de netstroom dan weer aansluit, dan geeft ie meteen weer kan accu niet vinden aan.

Maar ik kan nu wel gewoon op de laptop werken en ik heb niet het probleem van nfoefoe dat ie meteen uitvalt, want ik heb er een nieuwe accu inzitten. De laptop is al 2,5 jaar oud, maar de accu nog geen 2 maanden. Ook is het een accu van 8100 mAh, dus 2x zoveel stroom.

Ik heb dus nog meer tips opgezocht en de laptop een keer afgesloten met de accu eruit. Toen weer erin gestopt en de laptop opgestart. Volgens de tipgever zou de accu dan weer gevonden moeten worden, maar bij mij blijft het probleem bestaan.
Ook heel apart was dat de laptop niet meer aan wilde zonder netstroom. Maar heb de accu er even uitgehaald en opnieuw ingestopt en toen deed ie het wel weer. Heel apart. Lijkt me toch sterk dat het aan de accu ligt.

Ook vreemd dat toen de laptop uit was en ik de netstroomkabel aansloot, het lampje ''opladen'' aan de voorkant van de laptop niet ging branden. Zou het probeem dan de oplader in de laptop zijn?

Nu laat ik de accu even leeglopen. Ik ben nu dit bericht ook aan het typen op de betreffende laptop met accu erin en losgekoppeld van het netstroom. Hopelijk heeft dit effect en zo niet dan laat ik dit weten.

Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Alvast bedankt!

Dan is er geen risico dat je computer ineens uitvalt... Tenminste, dat dacht ik

Hier is wel een risico aan verbonden dat je harde schijf wel eens zou kunnen crashen.

Zou het probeem dan de oplader in de laptop zijn?

Adapter kan ook defect zijn.

sony_prsaac1a-ac-adapt-t1_8919046_1.jpg

Laatst bewerkt:
adapter

hey bedankt voor het reageren,

De adapter bij mijn laptop is ook niet meer origineel trouwens XD
Wat doe ik er toch mee vraag je je af he.

De adapter die ik nu gebruik heeft een klein groen lampje ingebouwd die licht geeft als de adapter aan is. En deze brand dus wel. Ook kan ik gewoon zonder accu de laptop gebruiken als ik hem aansluit op het netstroom. Dus dan lijkt me dat de adapter het gewoon doet toch?

De adapter die ik nu gebruik heeft een klein groen lampje ingebouwd die licht geeft als de adapter aan is.

Dat groene lampje betekent dus, dat de adaptar onder stroom staat, maar daarom wil het niet zeggen dat hij de batterij van de laptop nog laad.
En best altijd een originele adaptar gebruiken die geschikt is voor de laptop en geen universele adaptar.

Laatst bewerkt:
adapter stuk

Je hebt toch gelijk.

De accu is nu leeg en als ik de netstroomkabel aansluit en de laptop wil opstarten kan ik klikken wat ik wil op het aanknopje maar er gebeurd helemaal niks. De laptop start niet meer op. Heb even de kabel van een andere hp laptop gepakt en erop aangesloten en nu wil de laptop weer aan. En ook de accu laad weer op. Toch vreemd dat het lampje nog wel brand.. Geeft misleidende informatie, want ik had hierdoor echt het gevoel dat het aan de laptop moest liggen.

Probleem gevonden, kapotte adapter. Eens kijken hoelang ik hier garantie op had.

Bedankt voor het meedenken

Dit topic stamt uit 2008 oorspronkelijk. Topics van zulke leeftijd kunnen met rust gelaten worden. De volgende keer even een nieuwe topic starten. Wegens de leeftijd gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan