Laptop wil bij dichtklappen steeds uit slaapstand komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfertjejesper

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Beste forumleden,

Misschien een beetje een onduidelijke titel, maar ik ga het jullie uitleggen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds vandaag is er iets vreemds met mijn laptop (Acer Aspire One 722 11,6inch, 1,5 jaar oud). Wanneer ik de laptop even niet gebruik, tijdens les wisselingen, nachten, woon/werk/school verkeer, klap ik mijn laptop altijd dicht zodat deze in de slaapstand gaat. Alleen wanneer ik dit nu doe, hoor je de laptop steeds proberen om uit de slaapstand te komen. Je hoort dan steeds het korte kleine piepje wat je altijd hoort wanneer je de laptop weer opstart en je hoort dat de ventilator even kort aanspringt.
Omdat de laptop 'er dan achter komt' dat de laptop is dichtgeklapt, gaat hij weer in slaapstand en begint het liedje weer opnieuw --> De laptop probeert dus weer uit de slaapstand te komen. Dit alles herhalend in 5 seconde ongeveer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Is mijn slaapstand functie kapot?

Voor de duidelijkheid, ik heb de laatste tijd niks met instellingen gedaan o.i.d. en verder werkt de laptop perfect. geen problemen!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten, Jesper

Niet verder klungelen, maar je leverancier consulteren.
2 Jaar garantie dus waarom zelf experimenteren ?
Ik weet dat je je laptop even kwijt bent, maar het is maar dat je het weet.

Thanks voor je reactie Coenraad, reactie #3 lijkt me onveilig, klik niet op de link zou ik zeggen...

Ontopic: Ja precies, wegbrengen voor garantie lijkt me het beste. Alleen is het zo dat ik de laptop op dit moment echt niet kan missen vanwege drukte met studie. De laptop functioneert gewoon goed, alleen sinds gister dan dit 'probleempje'.

Weet iemand hier meer van?

Mijn jongste zoon doet een ict opleiding, in geval zijn laptop het niet doet kan hij er een van school lenen.

Uiteraard wel je werk saven.

Klopt, ik kan wel een laptop gaan lenen. Maar dit is daguitleen, dat betekend dat ze altijd aan het einde van de dag weer terug moeten zijn. Daarnaast zijn het echt rot laptops. Wanneer je een ICT opleiding volgt zullen ze wat betere laptops beschikbaar stellen. Helaas volg ik geen ICT opleiding :)

Ik doe nu de laptop gewoon niet meer in slaapstand en sluit ik hem steeds af. Dit is eigenlijk een beetje probleemvermijding, maar het lijkt me op dit moment het beste voor de laptop.

Als iemand nog een oplossing of visie op dit probleem heeft hoor ik dat graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan