Laptop word ERG heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolox12

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo allemaal!

Mijn laptop word de laatste tijd extreem heet als ik hem op netwerkstroom aansluit en na verloop van tijd schakelt hij vanzelf uit en moet ik hem handmatig weer opstarten.

SpeedFan gedownload en hij geeft aan dat Fan1+2+3 draaien op 0RPM.... dus ze draaien niet. Geprobeert om de speed lv's op 70% en hoger te zetten maar ook dat werkt niet, ze blijven op 0rpm staan. Zodra ik ook maar iets ga doen op me laptop wat een beetje CPU vergt loopt die meteen op naar een leuke 75-80 graden en dat lijkt me niet al te best :S.

HD: 62C
Temp1: 67
Temp2: 55
Core: 69

Dit zijn de temperaturen op DIT moment nu ik dit plaats.

Laptop specs:

Acer Aspire 5542G
AMD Ahtlon II X2 processor M300 (2.0Ghz, 1MB L2cache)
ATI mobility Radeon HD4570,Up to 2304MB HyperMemory
15.6'''HD LED LCD
4GB Memory
640GB HDD
DVD Super Multi DI.Drive
Acer Nplify 802.11b/g/n
6 cell Li-ion battery

Ik heb weinig verstand van computers/laptops dus hoop dat jullie mij kunnen helpen!

B.V.D.!

Joey

Ik heb weinig verstand van computers/laptops
Dan is het misschien het beste, dat je de laptop door een vakman laat controleren.
Mogelijk is de oorzaak een opeenhoping van stof in de fans.
Beter de laptop onder deze omstandigheden niet gebruiken !

Bedankt voor de snelle reactie, is het mogelijk om mijn laptop open te maken en e.v.t. stop te verwijderen?

Er een ventilator bijgezet en gezorgd dat de achterkant (waar hij heet word) iets omhoog komt en de temperaturen worden nu al wat beter.

HDD:40C
Temp1: 57C
Temp2: 52C
Core: 60C

Ik heb ooit ergens gehoord dat alsje de laptop openmaakt je er geen garantie meer op hebt, dus is dit verstandig? (is er andere manier om hem schoon te maken/blazen)

Een HD in de 60 graden? Volgens mij heeft die het wel een beetje warm.. Op mn eigen PC is de hdd altijd rond de 25/28 graden, maar hij zit dan ook wel lekker gekoeld.

welk besturingssysteem draai je?
til bij het beeldscherm hem eens op en plaats hem op cd-hoesjes zodat hij kan koelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan