Laptop ziet accu niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron 64

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Ik heb windows xp op mn siemens amilo 1705 LI geinstalleerd en nu ziet hij de accu niet meer. Deze deed het met Vista wel goed en verder werken alle drivers prima maar bij energiebeheer zegt ie dat niet een is aangesloten. Moet ik soms in de bios iets veranderen ik zie daar niets over een accu?
bvd Ron

Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

Maar wat gebeurt er als je de stekker eruit trekt terwijl de accu nog in je laptop zit? Valt ie dan uit of blijft ie gewoon aan?

Ja hij slaat gelijk uit, rechts onder in de werkbalk staat ook alleen maar een netsnoer.
Nergens iets over de accu te bekennen, hij deed het onder vista toch echt prima dus de staat van de accu is gewoon goed.

Accu's is onderverdeelt in 2 tabbladen : 1-Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode 2-Microsoft AC-adapter. Van beide heb ik bij eigenschappen de stuurprogrammas geupdate en ze zijn ingeschakeld.
Zijn het dan de verkeerde drivers of moet ik iets in de bios veranderen???
Ik heb het net al afgesnuffeld op diverse fora maar altijd zijn de problemen dat de accu gewoon op is wat bij mij niet het geval is.
Ron

Dan staat dit goed deze driver word ook bij vista gebruikt.
dat zijn de normale drivers voor xp en vista:

attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    7,1 KB · Weergaven: 907
Ik begrijp er niks van een slecht contactje ofzo, maarja vorige week met Vista was het nog goed. Het lampje gaat ook niet branden?

En als je de stuurprogramma's voor de accu en adapter verwijdert, en Windows daarna zelf laat zoeken? Helpt dat?

Heb de stuurprogrammas verwijderd maar het maakt niets uit hij ziet em nog steeds niet.

Dan moet ik passen helaas....snap het niet..

Batterij iets mee gebeurd waardoor die kapot is?
eruit geweest?

Kan het zijn dat je bij energiebeheer iets aangevinkt hebt ?
Iets als: altijd stroomnet of zoiets.

Heb je bij energiebeheer uberhaupt een accu staan?

attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 889
Nee met de accu is niets gebeurd deed het met vista prima.
Bij de energiemeter in energiebeheer staat batterij 1 niet aanwezig en ik heb niks gek aangevinkt, het is zo vreemd.

Batterij een keer verwijderen en dan terugplaatsen.

Had je het probleem gelijk in XP of later pas ?

Haal em er eens uit en maak de contactjes eens goed schoon van accu en laptop.
en kijk of ie er goed in zit (zal je al tig keer gedaan hebben maar toch)

Contactspray alles al misschien is het iets mechanisch van binnen, maarja vorige week nog geen problemen.

Kun je anders fujitsu siemens geen mail sturen met de vraag?

Natuurlijk, het kan zijn dat ze geen support bieden voor laptops die nu op XP draaien terwijl ze geleverd worden met Vista. Doet HP helaas ook niet, maar het gaat hier niet direct om een probleem met XP, maar met de hardware.. Wellicht zijn ze bereid je van een antwoord te voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan