Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Its Just Me

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hallooo!!:D

Ik zoek een laptop, maar ben hier erg slecht in.
Ik weet niet goed hoe ik moet zoeken en waarop..

ik wil hierop:

* kunnen gamen; grote spellen zoals sims enzo.
* kunnen msnen
* kunnen internetten
* en voor school werken op programma's als word (ik weet niet of dat bij een laptop erbij zit?)

Ik wil hem ook graag snel hebben, dus het moet wel echt een goede laptop zijn,
maar mijn prijs is rond de 400/500 euro.

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij wouden helpen,

alvast bedankt.:):thumb:

Ps: Als jullie zo'n site weten waarop je kan filteren, zodat je een laptop vind die bij je past, please vermeld hem even?

Laatst bewerkt:
Op deze site kan je mooi filteren.

Het is vrij moeilijk bij deze eisen een goede laptop te zoeken. Er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoord, het is misschien handiger als je zelf een stuk of 3 uitzoekt, en deze hier post.
Daarnaast is de sims mss wel een groot spel, maar qua hardware vereisten niet zo zwaar meer. (tenzij je het over 2 of 3 hebt, daarvan weet ik het niet).

Het is uiteraard mogelijk op een laptop te typen. Hiervoor heb je echter wel een programma nodig (alles in kladblok typen werkt niet lekker ;) ). Je kan bijvoorbeeld kiezen voor Microsoft office (=betaald), of Openoffice, een (gratis) alternatief (puur op smaak, ik gebruik persoonlijk liever MS office, omdat die door meer mensen wordt gebruikt=meer mensen om makkelijk bestanden mee te delen).

MSN en Internet zijn op elke moderne pc mogelijk (zolang je een internetverbinding hebt ;) ), dus ook op laptops. Daarnaast zijn deze programma's uiteraard gratis ;)

om op te gamen gaat een laptop van 500 euro nooit goed genoeg zijn. Ik denk zelfs de sims 2 niet, aangezien je voor die prijs waarschijnlijk alleen onboard kaarten zult vinden.

Bedankt voor de site!!:D

Ja, dat is inderdaad wel een idee, van die 3 laptops, ik zal er naar kijken.

Met sims bedoel ik sims 2 (en misschien later nog sims 3, maar dat weet ik eigenlijk niet), maar mijn zus heeft een laptop van 400 euro, waarop ze alles kan... deze heet: hp 530

Volgens mij heeft mijn vader zo'n cd van Microsoft office, dus daar ga ik ook even naar kijken.

Bedankt voor de reacties, ik ga nog even verder kijken. Als er iets is horen jullie van me;):)

Groetjes!:D:D (als jullie toevallig nog een laptop tegenkomen, reageer als dat kan, alvast bedankt :))

hoe oud is die laptop (hp 530 is volgens mij een printer :S)?

Het zou kunnen dat de sims 2 werkt op een onboard kaart,als je processor goed genoeg is.

Maar je gaat NOOOOIT de sims 3 kunnen laten werken op een onboard kaart...

ik weet niet welke games je nog zou willen spelen, maar persoonlijk zou ik je aanraden nog even te sparen tot je 600/700 euro hebt, en dan een betere laptop kopen

hoe oud is die laptop (hp 530 is volgens mij een printer :S)?

Het zou kunnen dat de sims 2 werkt op een onboard kaart,als je processor goed genoeg is.

Maar je gaat NOOOOIT de sims 3 kunnen laten werken op een onboard kaart...

ik weet niet welke games je nog zou willen spelen, maar persoonlijk zou ik je aanraden nog even te sparen tot je 600/700 euro hebt, en dan een betere laptop kopen

Bedankt voor het advies!

Het is wel waar dat ik dan door moet sparen, maar dat geld krijg ik nooit bij elkaar....denk ik dan... Maar goed, ik ga daar dan ook nog even op lettten, en wat dingetjes uitrekenen. Als ik meer bij elkaar krijg, dan zal ik zeker voor een duurdere gaan, waar ook meer op zit!:)

Het ziet er naar uit dat dit de specificaties van die andere laptop zijn.
Hij bevat o.a. een Intel Graphics Media Accelerator 950, onboard dus inderdaad, en als ik heel eerlijk mag zijn ben ik helemaal verbaasd dat dit de sims 2 draait :shocked:

ehmm... wat zijn onboard kaarten?:eek::shocked:

Er zijn 2 soorten videokaarten. Onboard en losse. Onboard zijn kaarten die vastgelast op het moederbord, en hierdoor niet te vervangen zijn (wat sowieso al vrij moeilijk/onmogelijk is bij laptops). Deze onboard kaarten halen het qua snelheid niet bij losse, maar zijn een stuk goedkoper dan losse.
Losse videokaarten zijn vrijwel altijd van ofwel Nvidia (geforce) of Ati (radeon). Intel kaarten (zoals Intel Graphics Media Accelerator 950) zijn vrijwel altijd (99% van de tijd) onboard, en niet gemaakt voor games.
Echter niet alle videokaarten van Nvidia en Ati zijn los, ook zij maken onboard. Over het algemeen moet je naar het 2e nummer van het type kijken (dus bij een 8400 naar de 4), en als die een 6 of hoger is is het meestal een losse (al zegt dit nog niet alles, er zijn ook slechte losse ;) ).

Bedankt voor het advies!

Het is wel waar dat ik dan door moet sparen, maar dat geld krijg ik nooit bij elkaar....denk ik dan... Maar goed, ik ga daar dan ook nog even op lettten, en wat dingetjes uitrekenen. Als ik meer bij elkaar krijg, dan zal ik zeker voor een duurdere gaan, waar ook meer op zit!:)

Is het niet slimmer een desktop te kopen dan? Over het algemeen krijg je daar meer computerkracht voor hetzelfde geld, en zou je dus al eerder het benodigde geld hebben ;)

Is het niet slimmer een desktop te kopen dan? Over het algemeen krijg je daar meer computerkracht voor hetzelfde geld, en zou je dus al eerder het benodigde geld hebben ;)

Waarom wil je dan een laptop hebben, ga je veel weg of 'beweeg' je veel van plaats naar plaats? Als je waarschijnlijk toch op één plaats zit en je lekker wilt kunnen gamen, kun je misschien beter voor een desktop kiezen.
Voor €400,- à €500,- heb je al aardig goede pc's hoor. Als je 'gewoon' SIms 2 wilt spelen, hoef je niet al te veel te eisen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan