LED aansluiten / window

Status
Niet open voor verdere reacties.
rechterkant en bovenkant zijn niet zichtbaar; dat had ik al uitgetekend :D
rounded IDE kabels ben ik nog naar op zoek.. zijn bij de meeste zaken errug duur en online bestellen is beter maar daar zijn de bestelkosten meestal nog hoger... en heb helaas vergeten ze mee te bestellen met mn laatste bestelling die ik vandaag binnenkreeg :(

ik ben nog over een leukere vorm aan het nadenken overigens, best lastig om je creativiteit te gebruiken hehe

Ik heb de hoeken van m'n window rond gekregen met een gaten boor.
Van daaruit de rechte lijnen gezaagd.
Later met de dremel het mooi afgewerkt.:)
Nou was het voor mij makkelijk omdat ik de zijpaneel van MDF heb gemaakt.
Dit is makkelijker te bewerken dan staal..

Er zijn ook gatenboren voor staal.
Die kan je ook gebruiken om bijvoorbeeld een rond gat te maken voor een casefan.

Rounded IDE kabel kan je ook zelf heel gemakkelijk maken van je platte IDE kabel.

Als je makkelijk gaatjes wilt maken (bijvoorbeeld om te kunnen beginnen met de decoupeerzaag), kan je best een speedboor nemen, betaal je 5 euro voor.

Gebruik ik ook om m'n slangen naar de het reservoir en de radiator buiten m'n kast te laten gaan.. Je hoort het goed, ban de fan :D

Geplaatst door ffs78
heb ooit mijn casefan-ruimte vrij willen maken van het gaatjesmetaal dat was ook onbegonnen werk (en dus nogsteeds niet af :))
Het is makkelijker een rond gat te maken in gaatjes staal dan gewoon een rond gat te maken.
Je slijpt met de Dremel de gaatjes zo door dat je een beetje rond gat krijgt.
Daarna werk je het af met een vijl of Dremel.

Zie hier het resultaat van een uurtje Dremelen.:D
Drie casefan ruimtes vrij gemaakt.
attachment.php

De gaatjes rechts onder die je op deze foto ziet zijn inmiddels ook
veranderd in een mooi rond gat voor een 80mm casefan.:D
De gaatjes hoger daar zit de pc speaker achter ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen.

Bijlagen

• casefan's.gif
    casefan's.gif
    76,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
ghehehe (sarcastistsch lachje :D)
misschien kunnen jullie mijn post van paar maanden terug over kabels rounden nog herinneren: 1 kabel is gelukt de ander heb ik flink verziekt ... schoot uit met snijden. dus dat was niet zo mooi ;)
denk dat ik er nu maar een koop want is nog mooier ook ..

ik heb gedremeld maar kwam die gatenkaas niet makkelijk door; maar morgen ga ik t weer eens proberen, vol goede en frisse moed :D

Laatst bewerkt:
nou, met iets meer geduld en een dremel-clone als gereedschap is het eruitslijpen van de fanhole goed gelukt.
alleen in plaats van minder herrie maakt ie alleen maar meer herrie. gelukkig voel ik wel al dat ie veeell meer warme lucht eruit gooit dan eerst dus nut heeft t wel.. alleen jammer van dat blaas-geluid.
met de window moet ik nog beginnen; heb wel mn CCFL er al in weggewerkt en dat ziet er goed uit; inclusief aan/uitknop in een 3.5" afdekplaatje weggewerkt.. jaja ook al met de 'dremel' ;)

Dat blaasgeluid is erg simpel weg te werken, fan op 7V laten lopen.

jah dat is op zich mijn volgende projectje... een fan/baybus. maar was er nog niet helemaal uit hoe ik die kon gaan maken, het is een fan die 3pins is op mn mobo zit en ik wil m maken met een podmeter (leek mij t makkelijkst) maar wist niet of dit kon met een 3-pins fan... en hoe deze dan aan te sluiten op de podmeter. dus wederom een vraag hiero hehehe ;)

zal ook eens gathering.tweakers.net doornemen

Laatst bewerkt:
Hoe aansluiten? Simpel, neem een schaar en knip de connector eraf.. Potmeter op de rode 12V en klaar.

Moet je wel nog een potmeter vinden die zo'n lage weerstand kan genereren.. Ik zou een kant-en-klare baybus kopen, want zelf een baybus maken vergt wel enige kennis van elektronica.

Kijk eens op xxlcases.nl ze hebben een mooie van Klax.

thanks; leuke site overigens..
maar een baybus is toch wat te overdreven.. ik wil maar 1 fan aansturen dus ik zit toch nog met dat podmeter-idee in mn hoofd. lijkt me het makkelijkst???

en ja.. de window: dremel of decoupeerzaag.. een dec.zaag lijkt me het snelst... hoe ga ik mn zijpaneel goed vastklemmen zonder te beschadigen en toch kunnen zagen???

Laatst bewerkt:
Hard vastklemmen hoeft niet.. Ik heb 'm op een werkbank gelegd, de afgebogen kant aan de ene kant (zodat de werkbank hem tegenhield), andere kant gewoon met m'n hand.

ok; en dan dus in de open ruimte tussen je werkbankdelen kun je zagen... dacht dat je zijpaneel dan te weinig 'vast' zou liggen ..

Zolang je 'm stevig vasthoudt is er niets aan de hand.

nou ik heb nu zo'n beetje alle voorbereidingen en materialen wel geregeld. moet alleen nog metaalboor zoeken dus wordt vervolgd....

bedankt tot de posts zover ! ik laat t resultaat nog wel horen!!

Ik heb gisteren in de Aldi een setje gekocht met 3 metaalboren, 5 betonboeren en 5 houtboren, voor 5 euro, weet niet of het ook in Nederland verkocht wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan