Goedemiddag,
Voor een excelbestand wil ik de input van leestekens blokkeren.
In het bestand mogen alleen letters (undercast en uppercast) en cijfers ingevoerd worden.
Van de 'bijzondere' leestekens is ook een spatie een koppelteken en een underscore toegestaan. De rest dient geblokkeerd te worden.
Ik heb getracht te zoeken naar een macro die ik kan ombouwen naar mijn wensen en vond de volgende. Echter is deze voor een textbox ipv voor een totale sheet.
Het ombouwen van de tekens/codes die zijn toegestaan lukt mij wel, maar het ombouwen van een textbox naar een excelsheet niet.
Of is deze constructie niet mogelijk?
Alvast bedankt!
Gevonden macro:
Private Sub TextBox1_KeyPress(ByVal KeyAscii As MSForms.ReturnInteger)
Select Case KeyAscii
Case Is < 31: KeyAscii = 0
Case 32: Space
Case 33 To 47: KeyAscii = 0
Case 48 To 57: 'numbers 0 to 9
Case 58 To 64: KeyAscii = 0
Case 65 To 90: 'capital letters
Case 91 To 96: KeyAscii = 0
Case 97 To 122: 'lowercase letters
Case Else: KeyAscii = 0
End Select
End Sub
Voor een excelbestand wil ik de input van leestekens blokkeren.
In het bestand mogen alleen letters (undercast en uppercast) en cijfers ingevoerd worden.
Van de 'bijzondere' leestekens is ook een spatie een koppelteken en een underscore toegestaan. De rest dient geblokkeerd te worden.
Ik heb getracht te zoeken naar een macro die ik kan ombouwen naar mijn wensen en vond de volgende. Echter is deze voor een textbox ipv voor een totale sheet.
Het ombouwen van de tekens/codes die zijn toegestaan lukt mij wel, maar het ombouwen van een textbox naar een excelsheet niet.
Of is deze constructie niet mogelijk?
Alvast bedankt!
Gevonden macro:
Private Sub TextBox1_KeyPress(ByVal KeyAscii As MSForms.ReturnInteger)
Select Case KeyAscii
Case Is < 31: KeyAscii = 0
Case 32: Space
Case 33 To 47: KeyAscii = 0
Case 48 To 57: 'numbers 0 to 9
Case 58 To 64: KeyAscii = 0
Case 65 To 90: 'capital letters
Case 91 To 96: KeyAscii = 0
Case 97 To 122: 'lowercase letters
Case Else: KeyAscii = 0
End Select
End Sub