Legaal toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

araz

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
357
Hoi,

Ik heb een torrent tracker, maar ik vroeg mij dus af , mogen de gebruikers torrents plaatsen die naar links verwijzen waar je illegale content kan downloaden dus de illegale () staat niet op de servers ?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat omdat jouwn site linkt naar die dingen ( waar jij niks aan kan doen ) dat jij tog aanspraakenlijk word gestelt.


ik weet dit niet zeker maar dit denk ik wel ;)


mvg,eric osman
 
In zweden heeft een grote torrent site net een zaak verloren daarover, nu gaan ze wel in hoger beroep maar toch. En in Nederland dient er binnenkort een rechtzaak tegen een Nederlandse variant daarover

Dus voorzover mij bekend is het niet Illegaal maar wel een grijs gebied. Waardoor je weer wel voorzichtig mee moet zijn. Zou het hogerberoep in zweden verloren worden door de torrent tracker gaat brein hier ook vermoedelijk zaken beginnen.

En Brein zal in het geheel niet gecharmeerd zijn van jou tracker en zeker als hij goed gaat lopen je wel wat dreigbrieven sturen naast de rechthebbenden van de desbetreffende content
 
Maar als ik een dreigbrief krijg en ik haal mijn site offline is er toch niks aan de hand?
 
Hallo,

Wat bedoel je precies?
Je wilt van een van jou torrents een link plaatsen op je uitleg van de torrent? En dan heb ik het over die zweedse site waarbij de beheerders van die site zijn opgepakt.
 
Maar als ik een dreigbrief krijg en ik haal mijn site offline is er toch niks aan de hand?

Je hoeft dan alleen maar de torrents waar zij je op wijzen van de site af te halen, maar wat ik zeg, het is een grijs gebied dus als je er in gaat beginnen zou ik zeker alle zaken die ik je eerder vermeld heb in de gaten houden
 
Als je verwijs naar legale dingen op een buitenlandse site waar ook niet legale dingen tussen staan (of was het andersom?) dan kunnen ze jou niet pakken.

aXXo is daarom ook nooit te pakken.

Via via en niet te achterhalen doorstuur site die niet meewerken aan nader onderzoek.
Niet elk land heeft dezelfde regels en daar maken dit soort mensen ge(mis)bruik van.
 
In zweden heeft een grote torrent site net een zaak verloren daarover, nu gaan ze wel in hoger beroep maar toch. En in Nederland dient er binnenkort een rechtzaak tegen een Nederlandse variant daarover

Dus voorzover mij bekend is het niet Illegaal maar wel een grijs gebied. Waardoor je weer wel voorzichtig mee moet zijn. Zou het hogerberoep in zweden verloren worden door de torrent tracker gaat brein hier ook vermoedelijk zaken beginnen.

En Brein zal in het geheel niet gecharmeerd zijn van jou tracker en zeker als hij goed gaat lopen je wel wat dreigbrieven sturen naast de rechthebbenden van de desbetreffende content

correctie, de torrent site heeft niets verloren, enkel de oprichters van de website.

van brein moet je je niet al te veel aantrekken, ze hebben na al die jaren, gelukkig maar , nog geen wet er door heen gekregen. en zo veel torrent/ download sites hebben ze niet opgerold.
 
97% van alle opgepakte had een betaalbare boete en waren beginners.

Ik wacht nog steeds en ben beslist geen grote jongen.
Brein vergeet dus Arabische films te controleren.
 
Ok, bedankt ik begrijp het:thumb:
Maar nog 1 vraagje. Als ik muziek ergens legaal vandaan heb en ervoor heb betaald is het dan illegaal om het me anderen van de site te delen?(die het niet doorverkopen maar gebruiken voor eigen gebruik?)
 
Ja, jij mag niet de voor jou legale muziek aan anderen verspreiden
 
Legaal verkregen software aanbieden is strafbaar.

Maar voor weinig is de controle duurder dan opbrengst dus een enkel keertje zullen ze niet pakken.

Een TV uitzending versturen die elders legaal te kijken is mag dus wel.
Ook een plaatselijke kerkdienst of met toestemming artiest mag.

Dus wat ga je verspreiden, ik zit tenslotte niet op jou badkamer geluiden te wachten, tenzij het een leuk filmpje zou zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan