• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet meenemen met plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldvid

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Berichten
15
Hallo,

ik heb een probleem met het kopieren en plakken van data.

Ik zou willen dat er vanuit een lijst met een argument alleen de cellen worden geplakt waarin het argument klopt. Stel ik heb A1 tm A12 waarvan alleen A2,A3 en A7 een juist argument hebben zou ik deze in een nieuwe lijst willen plaatsen waarin deze op volgorde komen te staan. Zonder hier lege cellen tussen te plaatsen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

edit: ik heb geprobeerd dit op te lossen met een functie aangezien ik niet erg handig ben met macro's.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij!

Het wordt een stuk duidelijker met een voorbeeldje erbij! :shocked:

Prive informatie eruit, file zippen en hier plaatsen :eek:

Ron
 
Bedankt voor de welkom :)

misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest! :rolleyes:

ik probeer een kolom met hierin een aantal nummers te kopieren. Het probleem is dat niet alle cellen in de kolom gevuld zijn. Deze kolom moet nu dus gekopieerd worden zonder de lege cellen mee te nemen.

B.v.d.

ps: ten eerste weet ik niet hoe je hier bestanden moet uploaden en ten tweede denk ik eerlijk gezegt dat het niet nodig is om mijn vraag te beantwoorden :)
 
ps: ten eerste weet ik niet hoe je hier bestanden moet uploaden
Boven het kader waarin je de vragen typt staat een paperclip. Hierop klikken en dan verschijnt er een venster. Met de Browse-knop je file opzoeken (zippen!) en klikken. Vervolgens op de upload knop ernaast klikken.

tweede denk ik eerlijk gezegt dat het niet nodig is om mijn vraag te beantwoorden
Het is vaak ongeloofelijk veel duidelijker om een voorbeeld te plaatsen

Dus je wilt alleen de gevulde cellen kopiëren en de volgorde maakt niet uit? Een oplossing zou kunnen zijn om de boel eerst te sorteren en dan gevulde cellen selecteren en kopiëren.

Ron
 
Dankjewel,

maar inderdaad ik wil alleen de gevulde cellen kopieren en deze in een nieuwe lijst plaatsen waarin de volgorde niet uitmaakt. Ik wil dit automatiseren. Dus ik ben op zoek naar een formule die de lege cellen eruit gooit.

Zoiets als:

Als A1 tekst bevat dan de inhoud van B1 plaatsen.

=ALS(A1=Tekst;"B1";"")

Als ik dit met een hele reeks doe dan vallen er gaten bij de cellen die geen tekst bevatten. Die wil ik er graag uit filteren.

Stel dat A2 leeg is en A3 tekst bevat dan wil ik dat de tekst van B3 op de plaats van B2 komt omdat die cel leeg is. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan