• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen uit bereik halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Bekijk bijlage ew test.xlsx

beste,

voor een bestand rond werkloosheid ben ik bezig met een weekoverzicht te creëeren. dit lukt via de volgende formule:
Code:
=ALS(EN(Tabel1[werkloos van]<=Blad4!$A$1;Tabel1[tot en met]>=Blad4!$A$1);TEKST.SAMENVOEGEN(Tabel1[Naam];" (";Tabel1[NAAM AFD];")");"")
, waarin blad4!a1 tot blad4!e1 de dagen van een week zijn

door deze formule zit ik wel met lege cellen in de kolommen A tot E. en daar zit mijn toch wel deftig probleem :)

op welke manier kan ik uit alle kolommen de lege cellen halen, zonder dat de formules niet meer overeenkomen met de cellen op het hoofdblad?

dus in principe zouden de beschreven cellen bovenaan moeten komen te staan zodat ik het weekoverzicht kan afprinten zonder lege ruimtes tussen...

groeten
spiesse

Laatst bewerkt:
Even wat code geleend uit een oplossing op een ander forum.

het lukt vrij lastig omdat binnen je huidige gebied te doen, maar door er een bereik geschikt voor ernaast te maken moet je een eind komen.

let op het gaat hier om een matrix formule, dus zodra je de formule bewerken wil moet je afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER anders werkt deze niet correct.

Bijlagen

hey roeljongman,

dit lijk me super!!!! ga het bestuderen en gebruiken in mijn hoofdbestand.

ik laat deze nog even op onopgelost voor het geval dat er probs opduiken :)

alvast bedankt!!!

spiesse

Vergelijkbaar met de oplossing van roeljongman, maar dan binnen het oorspronkelijke gebied.
Ook matrixformules!

Bijlagen

heren, deze topic uit het oog verloren :)

deze helpen me beiden op een manier waarop het moet :)

bedankt en tot de volgende!

groeten
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan