• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edvanan

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
:rolleyes:Hallo,
Wie kan me helpen?
Wanneer in cel G14 een tekst staat mag ik in I14 iets invullen (tekst of cijfer)
Nu wanneer cel G14 leeg is moet ook I14 leeg zijn en mag ik er ook niets in kunnen vullen.

Is dit mogelijk??

Alvaste bedankt!!!

mvg
Eddy

Hallo Eddy,

Als ik je vraag goed begrijp dan wil je een soort controle doen op die cellen. Als dat zo is, dan kun je overwegen om voorwaardelijke opmaak te gebruiken. Bijvoorbeeld door I14 rood te laten worden wanneer daar iets is ingevuld terwijl G14 leeg is. Maar je kunt ook valideren (aangepast) gebruiken zodat er een fout boodschap gegeven wordt.

Sebas

Ga naar cel I14 > data > valideren > aangepast.
Formule:
Code:
=ISTEKST(G14)
het vinkje bij "lege cellen negeren" weg vinken.

OK.

desgewenst kan je de opkomende berichten nog veranderen.

lege cel

Hallo boys,

Bedankt voor de reactie maar Ik kom er niet uit met jullie voorstel.
Ik denk dat ik het niet goed heb geformuleerd.
Dus wanneer er in cel G14 (,deze cel wordt gevuld d.m.v. een validatie van cel A2)gevuld is moet ik in cel I14 iets invullen.Maar wanneer cel G14 leeg is en er staat nog een cijfer in van de vorige keer dan moet deze cel leeggemaakt worden en mag ik er ook eventueel niets in kunnen vullen(cel moet gewoon leeg blijven)

Dit is misschien een iets duidelijker omschrijving van mijn probleempje.

mvg Eddy

Laatst bewerkt:
Hallo boys,

Bedankt voor de reactie maar Ik kom er niet uit met jullie voorstel.
Ik denk dat ik het niet goed heb geformuleerd.
Dus wanneer er in cel G14 (,deze cel wordt gevuld d.m.v. een validatie van cel A2)gevuld is moet ik in cel I14 iets invullen.Maar wanneer cel G14 leeg is en er staat nog een cijfer in van de vorige keer dan moet deze cel leeggemaakt worden en mag ik er ook eventueel niets in kunnen vullen(cel moet gewoon leeg blijven)

Dit is misschien een iets duidelijker omschrijving van mijn probleempje.

mvg Eddy
Oke, dit veranderd de zaak. Dit zal met VBA moeten waar ik (te) weinig van weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan