lege regel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Als ik in Word 2002 of 2003 adressen samenvoeg met een brief of etiket dan krijg ik lege regels in het adres als dat veld in mijn adressenbestand leeg is. Dit wil ik niet.
In Word 97 en 2000 had je de mogelijkheid om te kiezen voor lege regels in adressen overslaan.
Hoe zit dat bij 2002 en 2003?
Wie weet raad.

groetjes
Juul

Hai Juul, :D

Persoonlijk zet ik altijd mijn samenvoegvelden tegenelkaar en laat door middel van Als..dan..anders constructies bepalen of er indien een veld gevuld is wel of geen spatie of enter ingevuld dient te worden.

Hier heb ik de systematiek uitgelegd met een voorbeeldplaatje met de stapjes:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=177371

Jou adres kun je sowieso beter samenstellen met de knop Meer Items in de Samenvoegwizard omdat het adresblok problemen in zich heeft.

Veel Succes! :thumb:

Hallo Joost,

Bedankt voor je snelle reactie. Ook het spacie probleem kan ik nu oplossen. Maar hoe ik nu een lege regel wegkrijg weet ik toch nog niet.

Ik werk al met de optie meer items en plaats de juiste velden op de juiste plaats.
Hieronder een voorbeeld van mijn probleem:
Bedrijfsnaam
t.a.v.
straat
postcode plaats

Nu heb ik b.v. wel een bedrijfsnaam in mijn adressenbestand, maar geen t.a.v. bij enkele adressen. Nu krijg ik een lege regel na de bedrijfsnaam. Hoe los ik dit op?

groetjes
Juul

Hai Juul, :D

Je hebt mijn vorige bericht niet goed gelezen! ;)

Jou velden staan onder elkaar. Dit is fout want nu staat de enter er al. Het is juist de bedoeling dat je de veldcode een enter in laat voeren als een veld een waarde bevat en anders dus niet.

Dus zo velden invullen:
"naamAdresPostcodeWoonplaats"
En daartussen voeg je dus op de methode van de bijlage een als dan anders veld in.

En nu niet met een Spatie maar met een ENTER

Zie bijlage voor een voorbeeld. (Bekijk de veldcodes met ALT+F9)

Het zal waarschijnlijk nodig zijn om hem opnieuw te koppelen.

Hierin heb ik ter illustratie adres leeggelaten..

Succes! :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Joost,

Bedankt, het is gelukt.
Jammer dat ze in Word 2002 en Word 2003 de mogelijkheid weg hebben gelaten om te kiezen voor "lege regels overslaan".

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan