• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege velden niet in formule meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josoj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hallo allemaal

Met enkele collega's hebben we een WK-poule (toto) opgezet.
Nu heb ik enkele berekeningen toegevoegd, waardoor ik alleen de einduitslag hoef in te vullen (Kolom P en R) en de kruisjes op de juiste plaats komen te staan en het aantal punten berekend wordt.

In het begin zijn er echter nog geen uitslagen.
Excel zien dat dal kolom en P en Q leeg zijn en ziet dat als gelijkspel en wordt er een kruisje gezet in kolom U (VAK 3).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er nog géén X wordt toegevoegd? Alleen dus als er een uitslag ingevuld wordt

Alvast dank voor iedere hulp.

Groet
Jos

Bijlagen

Code:
=ALS(OF(P8="";R8="");"";[I]'originele formule'[/I])
Probeer het eens op deze manier

Vervolg berekening werkt niet

De reactie op mijn vraag werkt, alleen loop ik dan tegen een nieuw probleem aan:
Als iemand in vak 3 (kolom K) niets heeft staan en nu ook in Vak 3 van de uitslagen (Kolom U) moet dat vergeleken worden: Ik had daar formule: =IF(K8=U8;1;0) voor staan.
Voor Vak 1 en 2 werkt dat, maar nu wordt er een punt geteld omdat er blijkbaar iets staan, en datv klopt niet. Beide cellen zijn leeg.
Zie de bijlage.

Bijlagen

Bekijk dit bestandje nu eens.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan