Lenovo Y50 als scherm gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimhorsmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Hallo,

Ik vroeg me af of ik mijn laptopscherm kan gebruiken om mijn PS3 op af te spelen. De Lenovo Y50 heeft een HDMI port (heb ergens gelezen dat dit HDMI -in moet zijn om het als scherm te gebruiken maar kon niet vinden want mijn computer heeft) dus ik kan mijn playstation aan de computer verbinden dmv een HDMI kabel. Echter lukt het me niet om over te schakelen van het normale computer scherm naar de PS3 weergave. Is dit mogelijk en zoja, hoe??

Alvast enorm enorm enorm bedankt,
Groet Pim

Ik had een tijdje geleden dezelfde vraag. Jammer genoeg kan dit niet, omdat de HDMI ingang in een laptop alleen out en niet in is.

Dat is inderdaad niet mogelijk zoals gratnik al opmerkte: dit is enkel een uitgang en kan enkel signalen verzenden en niet ontvangen.

Het lukt niet via de hdmi ingang van de laptop omdat die een hdmi out heeft ipv hdmi in wil je echt ps3 op je laptop scherm spelen
En niet veel uitgeven dan heb ik een goedkoop alternatief
koop dan een easycap capture card load de software/drivers van de CD en sluit je ps3 av aan op de easycap en de ps3 en dan aansluiten op usb ingang laptop en de software openen en dan heb je beeld(wel klein )ook van ntfc naar pal_b zetten voor goede beeld ps3 is uit europa vandaar en je kan je ps3 opnemen of zonder opname spellen wil je met groter beeld opnemen download de trail/koop (of illegaal op eigen risico) van xsplit maak een account en open het en klik op add en dan video source en kies d easycap en je hebt beeld groter beeld via tabs boven kan je full screen zetten en naar twitch justin enz streamen of opname offline maken

Voor hdmi is er een roxio of hdpvr nodig en dat is duur easycap is er al voor 10/20euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan