Lens voor Canon Eos 350D?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naomi19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hoi Allemaal,

Ik heb vorig jaar een Canon 350D gekocht met standaardlens (18-55mm), gewoon omdat ik het erg leuk vind om te fotograferen. Nu gebruik ik 'm vooral op vakantie, en merkte ik afgelopen jaar dat ik vaak graag verder in zou willen kunnen zoomen (bijvoorbeeld voor het fotograferen van dieren in de bergen). Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe het nu zit met telelenzen enzo, maar kom er zo echt niet uit. Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik snap eerlijk gezegd niet eens waar dat aantal mm nu precies voor staat :o

Ik ben maar een arme student dus heb wel een beperkt budget ;) Het gaat me vooral om de prijs-kwaliteit verhouding, ik wil proberen veel in mijn foto's te verbeteren en zou het zonde vinden als ik daarvoor na een jaar weer een nieuwe lens nodig zou hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Groetjes Naomi

Ik heb ook de 350D en heb niet al te lang geleden de Tamron 70-300 gekocht en die bevalt mij prima!! duidelijke foto's en lekker dicht bij zoomen en er zit macro op, tevens zul je merken dat deze lens lichter is dan die je nu hebt en hij reageert ook lekker snel..LINK van een voorbeeld
Ik heb deze lens echter bij dixons gekocht voor zo'n 95 euro, weet niet of dat nog zo is.
bij lenzen is het zo hoe kleiner het getal hoe dichter bij en hoe hoger hoe meer je kunt inzoomen. dus de lens die je nu hebt is mooi voor foto's in de huiskamer en tot zo'n laten we zeggen 20 meter, wil je na die 20 meter dichterbij willen halen zul je dus hoger dan die 55 moeten gaan.

.

Laatst bewerkt: