Lens voor Canon Eos 350D?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, zoiets zocht ik precies!

Ik denk er over na om de canon 55-250 met IS te gaan kopen..
Als ik het begrijp is dit voor het bedrag een lens met goede kwaliteit waarmee ik nog een tijdje vooruit kan?

Even iets anders, namelijk het verwisselen van de lens.. Is het erg snel dat je dan last krijgt van stof? Zou dat een reden zijn om het kopen van de lens te laten of niet?

Groetjes Naomi

Bedankt, zoiets zocht ik precies!

Ik denk er over na om de canon 55-250 met IS te gaan kopen..
Als ik het begrijp is dit voor het bedrag een lens met goede kwaliteit waarmee ik nog een tijdje vooruit kan?

Even iets anders, namelijk het verwisselen van de lens.. Is het erg snel dat je dan last krijgt van stof? Zou dat een reden zijn om het kopen van de lens te laten of niet?

Groetjes Naomi

De Canon EF-S 18-55mm f/3,5 - 5,6 is een redelijk goede kitlens en de Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS is daar DE perfecte op aansluitende zoomlens bij. Ik heb dus ook de Canon 350D + 18-55 kitlens gehad en was daarvan zeer tevreden. Wat de 55-250 aankan kunt u zien in het draadje van BelgiumDigital dat ik eerder vermeld heb. Met andere woorden die 55-250 zou ik u zonder schroom zeker durven aanraden.

Later, wanneer u eventueel veeleisender zou worden, kunt u nog altijd overschakelen op (veel) duurdere lenzen. Canon lenzen verliezen niet zoveel in waarde als u deze tweede hands verkoopt. Sigma en Tamron lenzen daarentegen wel, op enkele uitzonderingen na.

Wat het stof nu aangaat.
U moet natuurlijk een beetje opletten wanneer je van lens wisseld. Doe dat niet in een stofferige omgeving, dit is nogal wiedes hé :rolleyes:
Ik hou bijvoorbeeld mijn toestel naar beneden en mijn andere lens staat al klaar met de achterdop los maar er nog op. Komt er desondanks toch stof binnen is dat niet noodzakelijk een dooddoener. Met een goede 'peer' kunt u het stof er zo uitblazen. Dit is dus absoluut geen reden om andere lenzen niet te kopen! Waarom zou je anders een DSLR hebben gekocht? Dus geen schrik hebben om van lens te wisselen zolang je het maar niet doet in een houtzagerij of tijdens een motorcross ;) Hopelijk heb ik u een beetje geholpen? Mochten er nog vragen zijn vuur deze maar af :D

Grtz, Grenadier

Kijk, daar heb ik tenminste iets aan :D

Bedankt hoor..

Nu nog even zoeken waar ik 'm ga halen en dan komt het helemaal goed!

Als er nog iets is horen jullie het wel..

Groetjes Naomi

Enne, ik zal de werkplaatsen vermijden :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan