Lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoelie

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Ik heb een website gemaakt in Dreamweaver,
en zou graag de links in een ander lettertype willen
hebben.

B.v. BRUSH455

Als ik de site online zet zie ik op de laptop waar ik de site op gemaakt heb
wel dit lettertype maar als ik naar mijn andere pc loop niet.

Heb het .ttf font bestandje van dit lettertype ook mee gekopieerd naar de server.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken dat iedereen dit
lettertype ziet?

hey

heb je da in css gemaakt ? zo niet moet je dat maar is eerst testen.

Zou je mij een voorbeeld kunnen maken ? :o

Ik ben namelijk nog niet zo handing in css bestandjes :o

Ladylover1 en jpoelie:
Antwoorden gaan per HelpMij.nl en niet over msn.
Msn adressen op het forum is trouwens erg handig voor spammers, die op dit openbare forum zeker langkomen.

hey

is geen probleem hoor ik ken het je maken als je zegt welke lettertype je wil hoe groot en zo verder als je me dit alles laat weten zal ik die die css aanmaken.

Okeej vast bedankt.

Dat is Lettertype : Brush455
Grootes : 10, 12 en 30

Mvg
jpoelie:)

hey

hier is de opmaakt ik wist wel niet welke kleur het moest zijn. dit werkt als volgt je slaat het bestand op ergens op je pc. dan ga je naar dreamweaver en open een pagina die je gemaakt hebt. Dan bovenaan in dreamweaver in je menubalk kies je voor tekst en css styles and attech style sheet en dan blader je naar het document wat ik je gegeven heb en klaar dit doe je voor elke pagina. let er wel op dat je de opmaak die je nu hebt eerst weg doet op elke pagina anders werkt het niet . ik hoop dat ik je heb kunne helpen.:thumb:

hier is de opmaakt ik wist wel niet welke kleur het moest zijn. dit werkt als volgt je slaat het bestand op ergens op je pc. dan ga je naar dreamweaver en open een pagina die je gemaakt hebt. Dan bovenaan in dreamweaver in je menubalk kies je voor tekst en css styles and attech style sheet en dan blader je naar het document wat ik je gegeven heb en klaar dit doe je voor elke pagina.

Allemaal goed en wel maar als het lettertype van de bezoeker niet op zijn PC aanwezig is dan zal het toch niet correct worden weergegeven. Dus ben je volgens mij beter af van een combinatie van gangbare lettertypes te gebruiken. Of heb ik het mis?
Mvg

Je kan het lettertype toch gewoon toevoegen aan dreamweaver en dan selecteren?

Je kan het lettertype toch gewoon toevoegen aan dreamweaver en dan selecteren?
Inderdaad... Maar wat indien een bezoeker uw toegevoegd lettertype niet heeft geïnstalleerd op zijn pc? Daarom kan je via CSS een combinatie van lettertypes neerzetten, zoals jeanmi aangaf.

Is het eerste lettertype niet beschikbaar dan wordt automatisch het tweede weergegeven, enzoverder...

Voorbeeld :

PHP:
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan