lettertypen veranderen in explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardiek

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2001
ivm vreemde tekens is gebleken dat mijn lettertypen op cryllisch staat ipv. latin deze kan ik helaas niet wijzigen daar er een blokkering op treed, wie weet hoe ik deze op kan heffen.
bv. dank Frits

Beste vaat ik heb het register veranderd in de waarde die je mij hebt gegeven maar helaas ik zie de lettertype
nog steeds in cryllisch staan, natuurlijk na een herstart.
gr. Frits

welke ie heb je ? is de optie bij beeld > encoding > west europees grijs ?

zowel west-europees iso als windows staan in het grijze
gebied in het menu
Gr. Frits

1) welke internet explorer ?
2) welke windows versie ?

Alex
Ik werk met windowsxp en internetexpl 6.0

weet je misschien waar ik in het register de andere codecs
die van cryllisch kan verwijderen zodat deze niet meer in het menu staat.

gr. Frits

sluit alle internet explorer windows's (schermen)

open windows verkenner eens en zoek het bestandje ie.inf in de c:\windows\inf folder. Klik er op met de rechtermuisknop en kies in het menu dat te voorschijn komt voor install. Nu word internet explorer gerepareert.

Start opnieuw op !

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\MIME\Database\Codepage\1252 toe .
En dan in het veld rechts deze sleutels en waardes , zie bijlage .
sleutel_21218727227_514179.jpg

Beste mensen bedankt voor alle moeite
ik heb de internetexpl opnieuw geinstalleerd dit gaf geen verandering.
En het register staat precies zoals aangegeven
Ik blijf het lettertype cryllisch houden en kan dit niet veranderen.
Gr. Frits

Dus als ik het goed begrijp staat je lettertype op cryllisch.
En je hebt niet de mogelijkheid om hem bij internet optie`s >onderaan het tabblad algemeen >op lettertype klikken en dan bij taalscript op Latin-gebaseert zetten ???

Ja dit is zo, als ik hem op latin zet dan springt deze weer op cryllisch

Bedank voor de moeite.

Ik krijg de expl sp1 niet opnieuw geinstalleerd geen idee waar dit aan ligt, heb de status in een 0 veranderd bij het opnieuw opstarten wordt er gezegd dat de expl is verwijderd maar hij functioneerd normaal, geen idee hoe dat kan.
Ook kan ik het niet overschrijven daar deze ergens blijft hangen.

Gr. Frits

Vreemd

Van de week boven ook een 98se pc opnieuw geinstaleert en alle update`s op gehaald maar ook ik kon de serverpack 1 niet installeren ????

automatische taalselectie

Kan het nog enig verschil geven of je "automatische selectie" (eerste item in het trekmenu: beeld/codering) wel of niet hebt geselecteerd? Wanneer het staat geselecteerd dan moet je er op drukken om het te deselecteren en daarna moet je op 'West-Europees(Windows)' of drukken om dit te selecteren. Misschien heb je dit allang gedaan, dan kun je deze reactie als niet verstuurd beschouwen.

sgrav000

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad allemaal gebeurd het gekke is dat ik de lettertype niet kan verandren, ik heb wel een stukje hierover gelezen op de windows site maar dit staat in het engels , waardoor ik de tekst niet goed begrijp .
Er is een patch voor sp1 waarin hierover iest staat vermeld.
Ik zal proberen het op te zoeken , dan zal ik het adres
vervolgens vermelden.
bv. dank
frits

hier als bijsluiter waar ik gelezen heb over een patch
323759 welke de talen kunnen veranderen in het engels
als ik het goed begrijp.

Het probleem is opgelost gelukkig.
Het volgende heb ik gedaan.
In het configuratiemenu hebik in de letter typen in menu extra de lettertypen op true gezet.
Na dit te hebben gedaan en de computer weer opgestart te hebben bleek de fout weg te zijn.
De fout bleek ook in word in een stukje tekst te zitten zodat dat ik ben gaan zoeken richting het scherm.
allen bedankt die mij hebben beantwoord
Gr. Frits

Geplaatst door hardiek
Het probleem is opgelost gelukkig.
Het volgende heb ik gedaan.
In het configuratiemenu hebik in de letter typen in menu extra de lettertypen op true gezet.
Na dit te hebben gedaan en de computer weer opgestart te hebben bleek de fout weg te zijn.
De fout bleek ook in word in een stukje tekst te zitten zodat dat ik ben gaan zoeken richting het scherm.
allen bedankt die mij hebben beantwoord
Gr. Frits

Blij dat het opgelost is en altijd leuk als de oplossing er ook bijstaat , heeft een ander ook weer wat aan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan